به سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00117                                                                                            تاريخ :  89/1/19

حداقل دستمزد مبناي كسر حق بيمه سال 89 اعلام شد

حداقل دستمزد روزانه مبناي كسر حق بيمه مشمولين قانون تأمين اجتماعي، براي سال جاري مبلغ 101هزار ريال تعيين شد.

 

به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين­الملل سازمان تأمين اجتماعي، رعايت حداقل دستمزد مبناي كسر حق بيمه تعيين شده در مورد پرداخت مقرري آن دسته از بيكاراني كه تاريخ وقوع بيكاري آنان از 1/1/89 و به بعد مي‌باشد، الزامي است و همچنين مقرري بيمه‌بيكاري آن دسته از مقرري بگيران سنوات قبل كه در سال جاري ادامه مي‌يابد و مبلغ آن كمتر از حداقل دستمزد سال 89 است، تا مبلغ حداقل دستمزد 1389 ترميم خواهد شد و نيازي به صدور ابلاغ جديد نخواهد بود.
همچنين دستمزد مبناي كسر حق بيمه آن گروه از بيمه‌شدگان اختياري كه مبناي كسر حق بيمه آنان در سال 1388 از رقم 87هزار و 840 ريال روزانه بيشتر است معادل 7درصد دستمزد مبناي پرداخت حق بيمه بعلاوه 7 هزار و 11ريال براي هر روز نسبت به آخرين دستمزد آنان در سال 1388 افزايش مي‌يابد و دستمزد جديد، مبناي كسر حق بيمه آنان در سال 1389 خواهد بود. مشروط بر اينكه از حداقل دستمزد روزانه مبلغ 101 هزار ريال در سال 1389 كمتر نباشد.
گفتني است ساير سطوح دستمزدي براي هر روز نسبت به آخرين دستمزد سال 1388 معادل 7 درصد بعلاوه رقم ثابت 7011 ريال افزايش خواهد يافت.
 
مزد شغل روزانه در سال 1389= (7011 + 7% × آخرين مزد شغل روزانه در سال 88)
مشروط بر اينكه از حداقل دستمزد روزانه كمتر نباشد.
 
قابل ذكر است به هنگام محاسبه حق بيمه آن دسته از بيمه‌شدگاني كه در آخرين گزارش بازرسي انجام شده مربوط به قبل از 1/1/89 دستمزد آن  از حداقل دستمزد روزانه (87840ريال)درج شده‌است، چنانچه در سال 1389 كارفرما ليست بيمه‌شدگان مذكور را ارسال نكند و يا در ليست‌هاي ارسالي ترك‌كار آنها را اعلام ننمايد، بايد دستمزد آنها به شرح فرمول بالا تعيين و سپس مبناي محاسبه حق بيمه ماههايي كه ليست ارسال نشده قرار گيرد.
نظر به اينكه دستمزد مقطوع رانندگان مشمول قانون بيمه‌اجتماعي رانندگان در مورد رانندگان ميني‌بوس و سواري بين شهري معادل
 1/1 برابر حداقل دستمزد شورايعالي كار و ساير رانندگان بين‌شهري معادل 3/1 برابر حداقل دستمزد و رانندگان تاكسي، وانت‌بار و ميني‌بوس(درون شهري) معادل حداقل دستمزد مذكور تعيين شده‌است، لذا دستمزد مبناي پرداخت حق بيمه روزانه رانندگان مذكور براي سال 89 به ترتيب 111هزار و يكصد، 131 هزار و 300 و 101هزار ريال تعيين و اعلام مي‌شود.
لازم به ذكر است باتوجه به بخشنامه شماره يك طرح ساماندهي بخشنامه‌ها و دستورات حوزه فني و درآمد اين سازمان، ميزان حق بيمه اجباري كارگران ساختماني تا 100متر مربع زيربنا معادل 3درصد حداقل دستمزد روزانه و از 100متر مربع به بالا به ميزان 4درصد حداقل مزد روزانه تعيين شده‌است، لذا با عنايت به حداقل دستمزد سال 89 ميزان حق بيمه هر متر مربع زيربنا تا 100متر مربع مبلغ 3هزار و 30ريال و از 100متر مربع به بالا مبلغ 4هزار و 40ريال تعيين شده‌است.

 

منبع :  سايت سازمان تامین اجتماعي

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت
   
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R