به سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00120                                                                                            تاريخ :  89/1/23

جوابیه کانون به دو خبر درج شده در خبرگزاری کارایران

در پی درج دو خبر در طی روز های اخیر به نقل قول از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ، جوابیه ای توسط روابط عمومی کانون تنظیم وارسال شد که عینا به همراه متن خبر درج می گردد

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس:

وزيركارپاسخگوي عملكرد پيمانكاران باشد
جاي تاسف دارد كه در دولت عدالت محور حقوق كارگران تضييع شود وبا متخلف برخورد نشود.

ایلنا: عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با تاكيد بر اينكه پيمانكاران تامين نيروي انساني عامل تضييع حقوق كارگران هستند،گفت: با رشد بي‌رويه شركت‌هاي پيمانكاري، ‌تضييع حقوق كارگران نيز رشد يافت واين معضل حتي در دولت مدعي عدالت محوري ادامه دارد.
سيد علي‌آقا زاده دافساري درگفت‌وگو با ايلنا با تاكيد بر اينكه در حال حاضر نحوه اشتغال نيروي كار در محيط‌هاي كار وضعيت بسيار ناهنجاري دارد،گفت: وضعيت استخدام كارگران بسيار نگران‌كننده است زيرا به محض مراجعه براي استخدام يك قرارداد سفيدامضا مقابل كارگران مي‌گذارند وآينده نيروي كار رااز همين ابتدا به قيمت صفر معامله مي‌كنند.
وي از وجود پيمانكاران تامين نيروي انساني به شدت انتقاد كردوگفت: اين شركت‌ها نقش واسطه را درعرصه‌هاي روابط كارتعيين مي‌كنند اما يك تفاوت آشكار درحضور اين پيمانكاران وجود دارد و آن تضييع حقوق كارگران است.
وي با اعلام اينكه پيمانكاران كل مبلغ قرارداد را از شركت‌هاي اصلي كه همان دولت است، دريافت مي‌كنندگفت: آنان تنها 40 تا 50 درصد مبلغ دريافتي را به‌كارگران مي‌دهند و يقيه به نفع خود پيمانكاران كه نفش موثري در عرصه‌هاي روابط كار ندارند مصادره مي‌شود.
عضوكميسيون امنيت ملي مجلس در پاسخ به اينكه آيا مصداقي براي اين ادعا داريد گفت: مصداق من مشاهدات عيني است كه در اين روابط كاري بين‌كارگر و پيمانكار مشاهده كرده‌ام.
وي از مراجعه صدها كارگر معترض به عملكرد پيمانكاران تامين نيروي انساني خبر داد وگفت: اين كارگران نسبت به رفتارهاي پيمانكاران معترض‌هستند و از نمايندگان مجلس مي‌خواهند به فريادشان برسند.
آقا زاده با اعلام اينكه كارگران به هم نمايندگان مراجعه كرده‌اند،گفت: نمايندگان شهرهاي ديگردر جريان رفتارهاي غلط پيمانكاران قراردارند.
وي پيمانكاري را برده داري مدرن توصيف كردوگفت: اين شركت‌ها زير نظر وزارت كار فعاليت مي‌كنند و اگر اين قبيل رفتارها ادامه دارد بايد وزيركارپاسخگو باشد.
نماينده رشت با اعلام اينكه دولت مدعي عدالت محوري است،گفت: جاي تاسف دارد كه در دولت عدالت محور حقوق كارگران تضييع شود وبا متخلف برخورد نشود

http://ilna.ir/newsText.aspx?ID=116488

عضو كميسيون اجتماعي مجلس:
دولت بر پيمانكاران نيروي انساني نظارتي ندارد

از ابتدا گروهي با هدف سوء استفاده پيمانكار نيروي انساني شده‌اند؛ وقتي كه نظارت دولت بر عملكرد اين پيمانكارن ضعيف شود اين گروه اندك ابتكار عمل را دردست مي‌گيرند.

ايلنا: نماينده ميناب در مجلس شوراي اسلامي رفتارهاي غلط پيمانكاران در تضييع حقوق نيروي كار را ناشي از ضعف نظارت دولت دانست و گفت: اگر دولت بر عملكرد اين پيمانكاران بيشتر نظارت كند كارگران تحت پوشش اين شركت‌ها ناراحتي نخواهند بود.
سيد علي ميرخليلي در گفت‌و گو با خبرنگار ايلنا، ماهيت شركت‌هاي پيمانكاري را مفيد دانست و گفت: وجود اين شركت‌ها در عرصه روابط كار اشكالي ندارد اما اينكه بخواهند حقوق كارگران را تضييع كنند و باعث بي‌اعتماددر عرصه روابط كار شوند جاي بررسي دارد.
وي گفت‌: بي‌شك برخي شركت‌هاي پيمانكاري هستند كه حقوق كارگر را كمتر مي‌پردازند يا بيمه نمي‌كنند و يا حقوق و مزايا كارگر را تضييع مي‌كنند اما در مورد همه شركت‌هاي پيمانكاري تامين نيروي انساني صادق نيست و شركت‌هايي نيز هستند كه حقوق كارگرانشان را به موقع مي‌پردازند.
وي دستگاه‌هاي نظارتي از جمله وزارت كار را مقصر اصلي دانست و گفت: بايد قبول كنيم از ابتدا گروهي با هدف سوء استفاده پيمانكار نيروي انساني شده‌اند؛ وقتي كه نظارت دولت بر عملكرد اين پيمانكارن ضعيف شود اين گروه اندك ابتكار عمل را دردست مي‌گيرند.
ميرخليلي از قراردادهاي سوري، فيش‌هاي حقوقي غير واقعي و سند‌سازي در برخي از پيمانكاري‌هاي تامين نيروي انساني خبر داد وگفت: اگر اين اتفاقات رخ مي‌دهد ريشه در ضعف نظارتي دارد.
وي از رشد بي‌رويه شركت‌هايي پيمانكاري انتقاد كرد و گفت: دولت در دادن صلاحيت به اين شركها بايد كمال دقت را داشته باشدزيرا بسياري از اين پيمانكاران توان مديريتي لازم را ندارند.
عضو كميسيون اجتماعي با تاكيد بر اينكه اين قبيل شركت‌هاي ناتوان با هدف تضييع حقوق كارگر پابه عرصه مي‌گذارند؛ گفت: متاسفانه هيچ ابزار نظارتي يا دستگاهي كه اين قبيل شركت‌ها را مانع شود وجود ندارد و كارگران همچنان از سوي اين قبيل شركت‌ها با مشكل مواجه مي‌شوند
http://ilna.ir/newsText.aspx?ID=116267

******

جوابیه کانون

مدیریت محترم خبرگزاری کارایران

با سلام و احترام

نظر به درج مطالبی در قسمت اخبار کارگری آن خبرگزاری محترم در تاریخ 22/01/89 و21/01/1389به نقل از جناب آقای سيد علي‌آقا زاده دافساري نماینده محترم مجلس شورای اسلامی با عنوان « وزيركارپاسخگوي عملكرد پيمانكاران باشد » وهم چنین مطلب مندرج به نقل قول از جناب آقای سيد علي ميرخليلي نماینده محترم شهرستان میناب در مجلس شورای اسلامی با عنوان " دولت بر پيمانكاران نيروي انساني نظارتي ندارد " که در ذیل آن با ردیگربه انتقاد از عملکرد شرکت های ارائه دهنده امورخدماتی ، پشتیبانی وتامین نیروی انسانی به صورت کلی پرداخته شده است . مطلبی به شرح ذیل به حضورتان تقدیم می گردد . تقاضا دارد دستورفرمایید نسبت به درج این مطلب جهت تنویر افکار عمومی اقدام لازم به عمل آید :

« مکرراچه در جلسات مشترک خبری ویا اطلاعیه های ارسالی عنوان گردیده که این کانون و انجمن های عضو در سراسر کشور آمادگی کامل برای تعامل و همکاری برای برخورد با اندک شرکت های متخلف را داشته و دراین راه کوچکترین مماشاتی نیز ندارند . و تأکید هم گردیده که به مانند هر صنف و تشکیلاتی، اندک شرکت هایی نیز وجود دارند که ضوابط و مقررات قانونی را رعایت نمی نمایند ، و این امر مورد قبول و تأیید هیچ مجموعه ای نیست و اساسا تشکیل انجمن ها و کانون سراسری برای ساماندهی و دفاع از حقوق مشروع صنفی اعضا می باشدو حمایت و دفاعی از اندک شرکت های متخلف و غیر ضابطه مند صورت نمی گیرد.

در طی سنوات اخیر با همکاری های صورت گرفته این کانون وانجمن های سراسرکشور با ارگان های ذیربط، تدوین وابلاغ دستور العمل های مدون با موضوع انجام امور تعیین صلاحیت ، رتبه بندی شرکت ها ، انجام بازرسی ونظارت در مراحل مختلف توسط تشکل های صنفی وادارات کار وسایر نهادهای نظارتی ، برگزاری دوره های آموزشی وتخصصی، تشکیل هیئت های سازش در محل انجمن ها ،اصلاح قوانین وآیین نامه های موجود ، ارائه نقطه نظرات وپیشنهادات اصلاحی مدون برای اصلاح برخی قوانین ودستور العمل های فعلی برای رفع برخی از مشکلات وموانع و.. اقدامات بسیار شایسته ودر خور توجهی برای سازماندهی وارتقای تشکیلاتی این قشر کارآفرین وتلاشگر امعه شده است .بطوری که شاهد کاهش قابل ملاحظه ای در بروز تخلف در این شرکت ها بوده ایم وگواه نیزوجود کمترین شکایات کارگری در هیئت های حل اختلاف ادارات کارمی باشد.

در حال حاضر بخش خدمات که بیشترین سهم اشغال کشور را به خود اختصاص داده( قریب 50 درصد برابر اعلام رسمی مرکز آمار ایران ) ، سهم تاثیر گذار وعمده این بخش مهم وحیاتی جامعه در حوزه فعالیت شرکت های خدماتی ، پشتیبانی وتامین نیروی انسانی سراسرکشور می باشند.

در سال جاری وسال های آتی نه تنها شاهد افزایش اشتغال در حوزه خدمات خواهیم بود ، بلکه با تمهیدات به عمل آمده انشاالله ضمن راه اندازی مراکز آموزشی عالی وآکادمیک صنفی ،شاهد افزایش صادارت خدمات به سایر کشور ها نیز خواهیم بود.

مزید اطلاع در حال حاضر نیز بسیاری از شرکت های فعال در زمینه خدماتی ، پشتیبانی وتامین نیروی انسانی در سایر کشور ها نیز خدمات ارائه می نمایندکه امید است درادامه رسالت اطلاع رسانی آن خبرگزاری محترم به این مقوله نیز پرداخته شود.

لذا بار دیگر از آن رسانه ی محترم و هم چنین نمایندگان محترم مجلس که دلسوزانه نسبت به این مهم دغدغه داشته و نسبت به انعکاس آن اقدام نموده اند تقاضا دارد هرگونه نقد ، پیشنهاد و انتقادات و شکایات احتمالی را مستند و مصداقی به انجمن های صنفی سراسر کشور و یا کانون سراسری منعکس نمایند، تا در اسرع وقت از طریق کمیته های ارزیابی و بازرسی عملکرد انجمن ها و کانون رسیدگی و اقدام قانونی صورت گیرد . هم چنین اطلاعات کلیه انجمن ها وشرکت های عضو ایشان در سایت اطلاع رسانی کانون به به نشانی www.kanonask.com قابل دسترسی می باشد.

شماره تلفن تماس دبیرخانه کانون :88704724        نمابر: 88704729

سایت اطلاع رسانی کانون:   www.kanonask.com

با تشکر- روابط عمومی کانون

 

منبع :  كانون سراسر كشور

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت
   
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R