به سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00129                                                                                            تاريخ :  89/2/13

تجليل از کارگران و گروههای کار نمونه استان آذربایجان شرقی

در مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر از کارگران نمونه و گروههای کار نمونه استان آذربایجان شرقی تجلیل شد. در این مراسم که استاندار و برخی مسئولین ارشد استان، نمایندگان و اعضاء کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان، انجمن های صنفی کارگری، و کارآفرینان واحدهای تولیدی صنعتی و خدماتی حضور داشتند
ابتدا دکتر بیگی استاندار آذربایجان شرقی با ارزشمند توصیف نمودن کار و کارگر در اسلام افزود: هرجا که تلاش جاری است زندگانی و حیات است و کار اساساً منشاء تحولات بزرگی است. وی با اشاره به فرمان تاریخی مقام معظم رهبری گفت: رمز پیروزی ما در 8 سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، کار و مجاهدت و دادن جانها و خونهایی است که به واسطه آن دشمن نتوانست از دروازه های ما وارد شود . اگر در عرصه های کار و تلاش و سازندگی کار مضاعف نشود یک آینده وحشتناک در انتظار ما و نسل آینده خواهد بود.
دکتر بیگی به دو اصل مهم تحول اقتصادی و هدفمند کردن یارانه ها اشاره نموده تصریح کرد: اساس تحول و تحقق این دو امر با کار و فعالیت و تلاش مضاعف میسر است و چاره ای جز این نداریم .
استاندار آذربایجان شرقی گفت: الگوی زندگی مردم باید تحول پیدا کند و به واسطه این تحول انشاءا... فقیری پیدا نخواهد شد.
تمام این اهداف نیازمند تلاش و کار مضاعف است تا به سمت رشد و توسعه و شکوفایی و ترقی و قله های رفیع پیشرفت حرکت کنیم و باید در این راستا از تمامی ظرفیتها استفاده گردد.
مهندس احمد لطفی نژاد مدیرکل کار و اموراجتماعی استان هم که در این آئین سخن می گفت با تبریک هفته کار و کارگر به تلاشگران صحنه های کار و تلاش افزود: کارگران غیرتمند با کار هدفمند برای استقلال اقتصادی، برای عزت جهانی و برای سرافرازی ملت ما در بین ملت های جهان تلاش می کنند. ایشان گفت: ما قله های رفیعی را در اهدافمان منظور کرده ایم . باید خودمان را آماده کنیم تا به آنها دسترسی پیدا کنیم و باید در این راستا با آمادگی کامل در صحنه های کار و پیکار حضور داشته باشیم.
مدیرکل کار و اموراجتماعی در بخش دیگری گفت: در صحنه های اجتماعی و نظامی حضور چشمگیر کارگران غیرتمند در جنگ علیه استکبار جهانی با بازوان قدرتمندشان و حضور سرافرازانه شان در تمامی صحنه های انقلاب نقش خود را نشان دادند و در صحنه های نظامی افتخار داریم جامعه سرافراز کارگری 15 هزار نفر شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و بسیاری از جانبازان و آزادگان سرافراز کشور عزیزمان نیز از جامعه بزرگ کار و تولید می باشند.
مهندس احمد لطفی نژاد تصریح کرد: کارگران شریف ما همیشه در دو جبهه حضور داشته اند. "جبهه کار" و "جبهه پیکار". و با ملت ایران همانند یک تن واحد در مقابل دشمنان بعثی قرار گرفته بودند، اینها افتخارات ما در صحنه های نظامی است.
در صحنه های اقتصادی هم همچنان که در صحنه های جنگ بودند، در صحنه های کار نیز حضور موثری داشته اند و حتی در کنار مبارزه اقتصادی، مبارزه فرهنگی که اساس مبارزه دشمن با ملت ایران است نقش آفرینی کرده اند. وی ادامه داد : مبارزه فرهنگی مبارزه با اندیشه هاست . وقتی دشمن نتوانست در جنگ نظامی و اقتصادی موفق شود به جنگ فرهنگی رو آورد.
لطفی نژاد افزود: هم اکنون به برکت ایمان و اعتقاد ملت بزرگ ایران اسلامی توانسته ایم فن آوری های نوینی را در صحنه های تولید به وجود بیاوریم که همه اینها در سایه توجهات حضرت باریتعالی و وجود سربازان مخلص در صحنه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می باشد.
مدیرکل کار و اموراجتماعی با اشاره به اینکه تمامی کارگران تلاشگر ما افرادی نمونه می باشند افزود: ما در انتخاب کارگران نمونه می مانیم که چه کسی را انتخاب کنیم. چون همه کارگران نمونه هستند و این روزها بهانه ای است که ما ارزش کار را در محیط کار مطرح کنیم.
وی با بیان ارزش و مقام و منزلت کار و کارگر تصریح کرد: کار قداست و ارزش خاصی دارد و کارگر کسی است که در کنار این که زندگی خود را می سازد در سازندگی و آبادانی و توسعه کشور هم نقش ارزشمندی را ایفا می کند و برای دیگران نیز زندگی ساز است.
وی افزود: هر قدمی و هر قلمی و هر اقدامی که می کنیم باید به سمت شکوفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد، چون تفکر اسلامی زیباست. ما زیبا فکر می کنیم و باید زیبا هم بسازیم که طبعاً اندیشه های زیبا و همدلی و قلب پاک شما در ساختن ایران زیبا و افتخارآفرین موثر خواهد بود و این وعده خداوند به ماست.
وی با تاکید بر نقش ارزشمند کارگران و کارآفرینان استان در توسعه کشور افزود: آذربایجان شرقی قطب صنعتی، فرهنگی و تاریخی و سیاسی کشور ماست و پیش قراول تحولات اجتماعی در کشور بوده است. انتظار است در ساختن ایران زیبا و عزتمند نیز پیش قراول توسعه و رشد و آبادانی کشور در تمامی عرصه ها باشد.
خاطر نشان می گردد در خاتمه این مراسم از برگزیدگان مسابقه فرهنگی از وصیت نامه حضرت امام (ره) و نیز از کارگران و گروههای کار نمونه و زن سرپرست خانوار نمونه استان با اهداء لوح و هدایای ارزشمندی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

 

منبع:  سایت سازمان کار تبریز                                                               تاریخ خبر:    89/2/9

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت
   
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R