به سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

    كد خبر :  00164                                                                                            تاريخ :  89/3/27

رتبه نوزدهم ایران در زمینه کارآفرینی/ تدوین منشور کار در وزارت کار

رتبه نوزدهم ایران در زمینه کارآفرینی/ تدوین منشور کار در وزارت کار
خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل بازرسی وزارت کار و امور اجتماعی با تشریح نقش کارآفرینی در توسعه و اشتغال، گفت: در حال حاضر ایران رتبه نوزدهم کارآفرینی در دنیا را در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، محمد اصابتی ظهر سه شنبه در پنجمین جشنواره کارآفرینان برتر استان لرستان در سخنانی با بیان اینکه کارآفرینی مبدا کشف استعدادهای درونی انسانها است، گفت: همه می توانند با تلاش و کوشش به کارآفرین موفقی تبدیل شوند.

اصابتی به تاکید بر اینکه کارآفرینان ریسک پذیر و دارای هدف و غایت مشخصی هستند، یادآور شد: کارآفرینان دارای نقش های زیادی در جامعه هستند که یکی از این نقش ها ایجاد و توسعه اشتغال پایدار است.

وی کارآفرینان را عامل انتقال فناوری دانست و اظهار داشت: همچنین کارآفرینان عامل ترغیب و تشویق سرمایه گذاران برای ورود به فعالیت های اقتصادی و اشتغال هستند.

مدیر کل بازرسی وزارت کار و امور اجتماعی با اشاره نقش کارآفرینان در زمینه شناخت بازارهای جدید و کاهش بوروکراسی اداری، گفت: کارآفرینان تحریک، تشویق و رقابت در عوامل اجرایی و حس رقابت در جامعه را ایجاد می کند.

ضرورت حرکت به سمت "کار از راه دور"

اصابتی با اشاره به نقش تاثیر گذار خانواده و فناوری اطلاعات در توسعه کارآفرینی، خاطر نشان کرد: خانواده ها باید فرهنگ کارآفرینی را در جامعه نهادینه و اعتماد به نفس و خطر پذیری را در نسل جوان ایجاد کنند.

وی ادامه داد: همچنین امروز نقش فناوری اطلاعات عمومیت پیدا کرده است به طوریکه با استفاده از این ابزار می توانیم زمینه ایجاد کار و توسعه را در جامعه فراهم کنیم.

مدیر کل بازرسی وزارت کار و امور اجتماعی ادامه داد: یکی از زمینه هایی که امروزه در دنیا برای کارآفرینی مورد استفاده قرار می گیرد "کار از راه دور" است که باید این موضوع در کشور ما نیز اجرایی شود.

رتبه نوزدهم ایران در دنیا در زمینه کارآفرینی

اصابتی تصریح کرد: امروز بر اساس آمارها کشور ایران از میان 43 کشور دنیا رتبه نوزدهم دنیا را در زمینه کارآفرینی در اختیار دارد که در این زمینه توفیق خوبی داشته ایم.

وی حشنواره کارآفرینان را یکی از مواردی دانست که می تواند باعث پیشرفت در این حوزه شود و بیان داشت: این جشنواره هر ساله بر اساس شاخص های مورد نظر در سطح ملی و استانی برگزار می شود.

مدیر کل بازرسی وزارت کار و امور اجتماعی با اشاره به پتانسیل های فراوان لرستان در حوزه های مختلف، عنوان کرد: با توجه به این قابلیت ها نباید در این استان از نرخ بالای بیکاری فریاد یر دهیم بلکه باید در راستای شناسایی ظرفیت ها و ایجاد راهکارهای مشخص و عملیاتی در این زمینه گام برداریم.

تدوین سند توسعه اشتغال در کشور

اصابتی ضمن تاکید بر فعالیت هر چه بیشتر کارگروههای اشتغال و سرمایه گذاری در این استان، گفت: یکی از کارهایی که وزارت کار در دستور کار قرار داده است تدوین سند توسعه اشتغال است که در این زمینه کارهای اولیه صورت گرفته است.

وی با اشاره به انتخاب مشاور تدوین سند اشتغال، ادامه داد: ظرفیت سنجی های لازم بر اساس استعدادهای هر منطقه در این سند دیده شده است.

مدیر کل بازرسی وزارت کار و امور اجتماعی یادآور شد: با توجه به جلسه سال گذشته معاون اول رئیس جمهوری با استانداران هر کدام از استانها متعهد شدند که یک میزان اشتغال را در سطح استان ایجاد کنند که این امر باید با همکاری همه دستگاههای اجرای محقق شود.

اصابتی با تاکید بر ضرورت تعیین متولی اشتغال در کشور، بیان داشت: باید در این زمینه یک متولی مشخص شود تا افراد برای کاریابی و رفع موانع و مشکلات موجود به این مراجع مراجعه کنند.

تصویب قانون ایجاد مشاغل خانگی در مجلس

وی از برنامه های وزارت کار برای ایجاد مشاغل خانگی خبر داد و افزود: در این راستا لایحه ای به مجلس ارائه شد که پس از تصویب به عنوان قانون مطرح شده است.

مدیر کل بازرسی وزارت کار و امور اجتماعی از تدوین منشور کار خبر داد و بیان داشت: این منشور نیز بر اساس شرح وظایف از سوی وزارت کار تدوین شده است.

اصابتی ادامه داد: این منشور در راستای حفظ فرصت های شغلی موجود، توانمندسازی واحدهای صنعتی و تولیدی، گسترش فرهنگ کار و گسترش فرهنگ ایمنی کار تدوین شده است.

 

منبع:  خبرگزاري مهر

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R