به سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

    كد خبر :  00166                                                                                            تاريخ :  89/3/27

دولت بايد تمام امور تصديگري بخش اقتصاد را به نظارت تغيير دهد

دولت بايد تمام امور تصديگري بخش اقتصاد را به نظارت تغيير دهد
تهران- عضو هيات مديره انجمن صنايع غذايي کشور دولتي بودن اقتصاد کشور را از مشکلات آن در حال حاضر ذکر کرد و گفت:‌ بنابراين دولت بايد ضمن واگذاري تمام امور تصديگري، نظارت بر اين بخش را افزايش دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، "علي موحد" سه شنبه شب در همايش فضاي کسب و کار، مشکلات صنايع و راهکارهاي اجرايي که در محل مرکز مطالعات بهره وري انجام شد، افزود: صنايع غذايي همواره وابسته به کشاورزي است و ايران از اين لحاظ منحصر بفردترين کشور جهان است.
وي با اشاره به ويژگي هاي برتر کشور جهت توسعه صنايع غذايي، گفت: تنوع آب و هوايي ، جمعيت بالا، وابستگي بسيار اندک به منابع خارجي، پراکندگي واحدها در کشور و ظرفيت هاي بالاي اشتغالزايي، پيشرفت علمي، امکان سرمايه گذاري در هر سطح ممکن و وجود جمعيت 500 ميليون نفري کشوهاي همسايه از جمله مواردي است که بايد به صنعت غذا در کشور اهميت داد.
موحد تاکيد کرد ايران بهترين شاهراه تجاري است که مي تواند پل ارتباطي ميان شرق و غرب باشد.
به گفته اين فعال صنعت غذا، در صورتي که در تجارت جهاني حرفي براي گفتن داشته باشيم بطور يقين از سوي صنايع غذايي است.
وي افزود: ميزان بدهي دولت به بانکهاي کشور طي سالهاي 87 تا 88 از 29 به 34 هزار ميليارد تومان افزايش يافت.
موحد در پايان بيان داشت: هم اکنون مهمترين مشکل صنعت کشور بزرگ شدن دولت در ابعاد گوناگون است که بطور جد بايد از آن ممانعت شود.
عضو هيات مديره و نايب رئيس کانون صنايع آرد ايران نيز گفت: متاسفانه در برنامه ريزي هاي کلان کشور نارسايي هايي وجود دارد که از بهره برداري بخش هاي مختلف صنعت جلوگيري مي شود.
"سيدمحمدرضا مرتضوي" افزود: نبايد سياست زدگي در کشور را فداي فعاليت هاي اقتصادي کرد از مسئولان و برنامه ريزان خواست به بخش اقتصاد بيش از پيش توجه کنند.
وي تاکيد کرد تجربه نشان داده تمام دولتهايي که همواره به اقتدار سياسي مي انديشيدند راهي جز توجه به درون و توليد علم، اخلاق و اشتغال و کشاورزي نداشته اند.
وي تنها راه اقتدار سياسي را در گرو اقتدار و جهش اقتصادي ذکر کرد و گفت: با اينکه حدود 99 درصد صنايع غذايي کشور در اختيار بخش خصوصي است اما 95 درصد تصميم گيري ها در اختيار دولت است.
وي با اشاره به برخي از کشورهاي شرق آسيا گفت: اين کشورها توانسته اند از طريق تنظيم صحيح روابط بين توليدکنندگان، صنايع خود را توسعه دهند. عدم ذهنيت صحيح مهمترين مشکل صنايع غذايي کشور است.

** ميزان توليد غذا در کشور افزايش يافت
عضو ديگر هيات مديره صنايع غذايي کشور نيز گفت: ميزان توليد غذا در کشور نسبت به دو دهه پيش افزايش چشمگيري يافته است.
"مجيد افلاکي" با انتقاد از اينکه افزايش نقدينگي در جامعه لزوما در جهت افزايش توليد نبوده است، بيان داشت: حدود 53 درصد جامعه ايران کمتر از 35 سال سن دارند که بايد امکان توليد غذاي سالم را براي جمعيت جوان فراهم کرد لذا اين امر نياز به سرمايه گذاري مناسب دارد.
وي ادامه داد: دولت بايد نظاره گر باشد، ضمن آنکه اگر به صنايع يارانه پرداخت نمي کند بايد بخشش هاي مالياتي را افزايش دهد.
وي در پايان تاکيد کرد آشتي ميان دولت و بخش خصوصي زماني حاصل مي شود که به غير از حذف سه درصد ماليات بر ارزش افزوده، مالياتهاي بخششي صنايع کشور نيز افزايش يابد


 

منبع:  ايرنا

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R