به سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

    كد خبر :  00176                                                                                            تاريخ :  89/4/10

تعاونی‌های تولیدی و خدماتی دو میلیون شغل ایجاد کرده اند

 تعاونی‌های تولیدی و خدماتی دو میلیون شغل ایجاد کرده اند

حوهری: حدود 50 درصد از آسیب شناسی تعاونی های در دست اجرا انجام شده و امیدواریم در شش ماه نخست سال جاری این امر به پایان رسد تا بتوانیم در حل معضلات تعاونی ها و کمک به شروع هر چه سریعتر فعالیت آنها، اقدامات اساسی را انجام دهیم

مدیر کل دفتر تعاونی‌های تولیدی و خدماتی وزارت تعاون گفت: 71 درصد از تعاونی‌های کشور تولیدی و خدماتی هستند که برای یک میلیون و 960 هزار نفر اشتغال ایجاد کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، عباس جوهری افزود: 160 هزار تعاونی در سراسر کشور وجود دارد که از این میزان تعداد 104 هزار واحد مربوط به بخش تولید و خدمات است که 71 درصد از تعاونی‌های کل کشور به شمار می‌آیند.
وی ادامه داد: 48 درصد از این میزان نیز مربوط به تعاونی های تولیدی است که نشان از اهمیت تعاونی‌ها در روند تولید، توسعه و اشتغالزایی دارد.
جوهری افزود: این تعاونی ها در 55 گرایش مشغول به فعالیت هستند که 21 گرایش مربوط به تعاونی‌های خدماتی است.
وی تصریح کرد از آنجایی که حوزه فعالیت تعاون فرابخشی است، تنوع فعالیت این تعاونی‌ها نیز گسترده است به طور مثال، در تعاونی های صنایع دستی 300 نوع گرایش، بخش صنعتی دارای هشت گرایش اصلی و تعاونی های کشاورزی دارای 18 گرایش اصلی است.
مدیر کل دفتر تعاونی‌های تولیدی و خدماتی وزارت تعاون یادآور شد تعاونی‌های موجود در کشور به سه دسته فعال، غیرفعال و در دست اجرا تقسیم می شوند.
وی توضیح داد: حدود نیمی از این تعاونی‌ها فعال بوده و تعداد چهار هزار و 355 واحد نیز در دست اجرا است که در حال آسیب شناسی اینگونه تعاونی ها هستیم تا بتوانیم برنامه‌های حمایتی لازم از آنها صورت گیرد.
جوهری افزود: این تعاونی‌ها 70 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند ولی به دلایلی از جمله عدم دریافت تسهیلات کافی، دریافت مجوز و غیره در ادامه کار با مشکل مواجه شدند.
وی خاطر نشان کرد حدود 50 درصد از آسیب شناسی این گونه تعاونی ها انجام شده و امیدواریم در شش ماه نخست سال جاری این امر به پایان رسد تا بتوانیم در حل معضلات تعاونی ها و کمک به شروع هر چه سریعتر فعالیت آنها، اقدامات اساسی را انجام دهیم.
 

منبع: سايت دولت

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R