به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

    كد خبر :  00187                                                                                            تاريخ :  89/4/16

ادامه فعالیت خدماتی‌ها در 7 بخش بلامانع است

ریاست جمهوری :
ادامه فعالیت خدماتی‌ها در 7 بخش بلامانع است
معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری در پاسخ به نامه کانون انجمن صنفی شرکتهای خدمات پشتیبانی و فنی مهندسی اعلام کرد ادامه فعالیت این شرکتها در 7 زمینه بلامانع است.

به گزارش خبرنگار مهر، طی ماههای گذشته ابهامات و مسائلی در خصوص ادامه و یا توقف فعالیت شرکتهای خدمات پشتیبانی و فنی و مهندسی ایجاد شده بود به نحوی که شرکتهای فعال در این بخش معتقد بودند نوع فعالیت و اقدامات آنها با واسطه گری نیروی انسانی متفاوت است.

خدماتی ها: با واسطه گری مخالفیم

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور از زمان دولت نهم خواستار حذف دلالی و واسطه گری نیروی انسانی بوده است به نحوی که در همان مقطع جهرمی (وزیرسابق کار) اعلام کرده بود که شرکتهای دولتی دیگر حق انعقاد قرارداد تامین نیروی انسانی با پیمانکاران را ندارند.

با تاکیدات مجدد رئیس جمهور و شیخ الاسلامی وزیر کار مبنی بر حذف دلالی و واسطه گری نیروی انسانی و همچنین تلاش در برقراری ارتباط بین کارگر و کارفرما، اقدامات شرکتهای خدماتی زیر سئوال رفت به نحوی که به گفته مسئولان و مدیران این مجموعه ها شرکتهای دولتی و وزارتخانه ها شروع به قطع روابط کاری خود با این شرکتها کردند.

از این رو انجمن صنفی شرکتهای خدمات پشتیبانی و فنی و مهندسی در قالب نامه ای به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری خواستار اظهار نظر صریح و روشن این معاونت در زمینه ادامه و یا توقف فعالیت شرکتهای خدماتی شد.

تامین نظر رئیس جمهور در حذف واسطه ها

به صورت کلی بر اساس نظر معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و با استناد به آئین نامه ها و قوانین موجود، قرادادهای حجمی شرکتهای فعال در بخش خدمات پشتیبانی مانند قبل به قوت خود پابرجا ماند و همچنین نظر رئیس جمهور در خصوص جلوگیری و حذف فعالیت شرکتهای پیمانکاری و واسطه گری نیروی انسانی نیز تامین شد.

همچنین ادامه قراردادهای حجمی شرکتهای خدماتی پشتیبانی و فنی و مهندسی نیز در 7 کد فعالیتی حمل و نقل، تعمیر و نگهداری ساختمان و ماشین آلات، امور آشپزخانه و رستوران، خدمات عمومی، نگهداری و خدمات فضای سبز، چاپ و تکثیر و امور بهره برداری از تاسیسات طبقه بندی شد که فعالان بخش خدمات در این موضوعات به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

با نظر معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و در تبیین بند 29 ضوابط اجرایی بودجه سال 1389 نیز کلیه فعالیتهای خدماتی و پشتیبانی حجمی مشمول ضوابط اجرایی بودجه و قوانین مربوط شدند.

هم اکنون شرکتهای خدماتی فعال در این بخش حدود 3 میلیون نفر از نیروی شاغل در کشور را تحت پوشش خود دارند و از این طریق 27 درصد از لیست بیمه شدگان نیز مربوط به فعالیت آنها است.
 

منبع: خبرگزاري مهر

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R