به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

    كد خبر :  00193                                                                                            تاريخ :  89/4/29

برگزاری اولین نشست تخصصی مراکز دانشگاهی با کارآفرینان و مدیران استان آذربایجان شرقی


اولین نشست تخصصی مراکز دانشگاهها با کارآفرینان و مدیران سازمانها و نهادها با هدف تعامل و بسترسازی برای رشد و توسعه کارآفرینی فارغ التحصیلان دانشگاهی و ایجاد زمینه های کارآفرینی و ایجاد شبکه همکاری برپایه دانش بنیان با همکاری اداره کل کار و اموراجتماعی آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز برگزار شد.
در این نشست تخصصی که دکتر الهیاری رئیس توسعه کارآفرینی دانشگاههای کشور و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی و مدیران واحدهای صنعتی، کشاورزی و تولیدی و خدماتی و کارآفرینان برتر استان حضور داشتند مهندس احمد لطفی نژاد مدیرکل کار و اموراجتماعی استان تشکیل این نشست را که به همت مرکز رشد دانشگاه تبریز با همکاری و همراهی اداره کل کار و اموراجتماعی برای اولین بار در استان برگزار گردید بااهمیت توصیف نموده گفت: برای اولین بار یک پدیده جدیدی را در استان شکل می دهیم که این یک حرکت و شروع مبارکی است باید با همت عالی و تلاش و تعهدی که نسبت به توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی داریم این امر تحقق پیدا کند.
مدیرکل کار و اموراجتماعی افزود: در کشور ما موضوع کارآفرینی متولی خاصی ندارد و همه دستگاههای دولتی، غیردولتی، دانشگاهها و مراکز علمی و موسسات و تشکلات مردمی همه به نحوی باید متولی امر کارآفرینی در تمام حوزه ها باشند.
وی ادامه داد: کارآفرینی حوزه ای بسیار وسیع و چند بعدی است و یک اشتراک نظر ملی وعمومی را می طلبد.
وی با اشاره به اقتصاد فعلی کشور افزود: اقتصاد فعلی کشور با مشکل منابع سرمایه گذاری و کمبود اشتغال مواجه است وی گفت: متاسفانه در طی شصت سال گذشته منابع نفتی بلای جان اقتصاد کشورمان شده است و آنرا به یک «اقتصاد یارانه خوار» تبدیل کرده است.
مدیرکل کار و اموراجتماعی با تاکید بر نقش و اثربخشی اندیشه کارآفرینی تصریح کرد: اندیشه کارآفرینی این احساس را به وجود می آورد که با استفاده از آن «اقتصاد یارانه ای» به اقتصادی پویا و رقابتی تبدیل می شود.
وی با اشاره به دو مقوله «کارآفرینی» و «بهره وری» در اقتصاد رقابتی افزود: رقابت موضوع ساده ای در اقتصاد نیست و می تواند با تصرف بازارهای داخلی و خارجی در جنگ اقتصادی پیروز شود و روی دوپای بهره وری و کارآفرینی بایستد و رو به جلو حرکت کند.
مهندس لطفی نژاد با تاکید بر توجه و اهتمام مسئولان و برنامه ریزان دانشگاهها خاطر نشان کرد: دانشگاهها در رابطه با مسائل مربوط به اشتغال نقش مهمی را می توانند ایفا کنند به طوری که با تجدیدنظر بنیادی در برنامه های دانشگاهها در پذیرش رشته های دانشگاهی می توانند رشته هایی را معطوف به نیاز بازار کار فراهم نمایند.
وی تصریح کرد: دانشگاهها به عنوان مراکز اندیشه سازی و انسان سازی و تولید علم می باشند و بدون برنامه ریزی و برخلاف آن ظلم به اندیشمندان است که در این حالت افکار زندانی دانشگاهها هستند.
وی با اشاره به نقش ارزشمند دانشجویان در آینده کشور افزود: حضور دانشجویان کارآفرین در هدایت اندیشه کارآفرینی در حرکت بدنه کشور تاثیر به سزایی دارد و این امر با ایجاد رابطه هدفمند و منطقی بین مراکز دانشگاهی و ادارات و سازمانها و کارآفرینان تحقق و معنا پیدا می کند.
وی افزود: با حرکتهای خوبی که در استان شاهد آن هستیم هم اکنون در بخش آموزشهای کارآفرینی و آموزشهای فرهنگ کار و کارآفرینی استان آذربایجان شرقی در ردیف اول کشوری قرار دارد و در این راستا تعداد کارآفرینانی که به جامعه کارآفرینان کشور معرفی کرده ایم بیشتر از سهمیه استانی است که این استعداد و توانمندی این اطمینان را ایجاد کرده که حرکت باید هرچه سریعتر انجام شود تا تفکر کارآفرینی در استان نهادینه شود و به تمامی فعالیتهای اقتصادی ریشه بدواند.
مدیرکل کار و اموراجتماعی ادامه داد: تفکر کارآفرینی باعث می شود افراد از دلبستگی به کارهای سنتی و مشاغل سنتی خارج شوند و این فضا به وجود می آید که توانایی اندیشیدن و پرداختن به یک طرح کسب و کار و کارآفرینی را داشته و یک حرکت کارآفرینی را طراحی و اجرا بکنند.
وی افزود: اگر ما بخواهیم فرهنگ کارآفرینی را توسعه بدهیم مجبور هستیم با دیدگاههای سنتی برخورد کنیم.
مهندس لطفی نژاد با ابراز خرسندی از اقدامات و پیگیریهای به عمل آمده توسط وزارت کار و اموراجتماعی تصریح کرد: در راستای پیگیریهای جدی دکتر شیخ الاسلامی وزیر کار و اموراجتماعی «سازمان ملی مهارت» در کشور تشکیل می گردد که با ادغام سازمان فنی وحرفه ای، آموزشکده های فنی آموزش و پرورش و مراکز جامع علمی و کاربردی با هدایت و مسئولیت وزارت کار و اموراجتماعی «سازمان ملی مهارت» در کشور شکل خواهد گرفت که هدف این سازمان متناسب سازی آموزشهای مهارتی و کسب و کار و کارآفرینی در کشور و افزایش مهارتها و توانمندسازی جوانان برای ورود به کار و بازار کار در کشور است تا بتوانیم با کمترین هزینه به بیشترین بازدهی برنامه در جهت همگرایی برای ارتقاء سطح دانش و مهارت فارغ التحصیلان و کارجویان نائل آئیم و به یک هم افزایی در حوزه مهارت در کشور برسیم.
 

منبع: سايت سازمان كار تبريز

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R