به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

    كد خبر :  00196                                                                                            تاريخ :  89/4/29

انجام 100 تغيير جزئي در قانون كار؛ منحني جويدگان كار در اوج


خبرگزاري فارس: وزير كار و امور اجتماعي با بيان اينكه در حال حاضر كشور در اوج منحني جويدگان كار قرار دارد، خبر داد: تغييرات در قانون بسيار ريز و جزيي است و نزديك به 100 مورد تغيير لفظي و محتوايي انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، عصر روز گذشته عبدالرضا شيخ الاسلامي در ديدار با وزير مسكن تركيه در جمع خبرنگاران در خصوص روند اصلاح قانون كار، اظهار داشت: اين قانون تفاوت‌هايي با اصلاح قانون دوره گذشته دارد، در حال حاضر در مراحل پاياني كار است و كمتر از يك ماه آينده به مجلس ارائه مي‌شود.
وي ادامه داد: تغييرات در قانون بسيار ريز و جزيي است و نزديك به 100 مورد تغيير لفظي و محتوايي وجود دارد.
شيخ‌الاسلامي با بيان اينكه ماخذ نرخ بيكاري مركز آمار است، گفت: هنوز آمار بهار امسال اعلام نشده و تا زماني كه اين نرخ اعلام نشود، تعداد بيكاران نيز مشخص نخواهد بود.
وزير كار در پاسخ به سوال فارس در مورد افزايش مقرر بگيران بيمه بيكاري طي ماه‌هاي اخير، اظهار داشت: اين موضوع را بايد از تامين اجتماعي پرسيد. از سال گذشته تاكنون 20 هزار نفر به مقرري بگيران بيمه بيكاري افزوده شده است. در خرداد سال گذشته 160 هزار نفر مقرري بگير وجود داشت كه اين رقم در مدت مشابه امسال به 180 هزار نفر افزايش يافته است.
وي خاطرنشان كرد: طي سه ماه اخير سال در گمانه‌زني‌هايي گفته مي‌شد تعدادي مقرري بگيران افزايش بسياري خواهد داشت، اما ميزان فعلي خلاف اين موضوع را نشان مي‌دهد.
به گفته شيخ‌الاسلامي مجموعه وزارت كار به طور مداوم مشغول برنامه‌ريزي براي كاهش و تثبيت اشتغال موجود در كشور است.
وي ادامه داد: به صفر رسيدن مقرري بگيران در كشور عددي رويايي و آرماني است. همه برنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌ها در راستاي توسعه اشتغال و رونق توليد است كه در نهايت منجر به كاهش بيكاري مي‌شود.
وي در پاسخ به اين سوال كه افزايش مقرري بگيران در حالي است كه سال گذشته آمار ايجاد اشتغال بسيار ناچيز بوده، گفت: اين طور نيست كه اشتغالي ايجاد نشده و بنده اين موضوع را قبول ندارم.
وزير كار بيان داشت: همه تصميماتي كه در شوراي‌ عالي اشتغال گرفته مي‌شود در جهت سوق دادن منابع بانكي براي سرمايه‌گذاري، رفع موانع توليد، حمايت از بنگاه‌هاي زودبازده، تامين در گردش و ديگر موارد است.
به گفته وي زماني كه شغل پايدار شود و بازار كسب و كار از ثبات لازم برخوردار باشد به طور طبيعي توسعه سرمايه‌گذاري و اشتغال شكل مي‌گيرد.
وي ادامه داد: طبيعت بازار اين است كه ريزش و رويش نيروي كار وجود دارد، در حال حاضر ورودي به بازار كار نسبت به گذشته بيشتر خروجي بازنشستگي است و در حال حاضر كشور در اوج منحني جويدگان كار قرار دارد.
وزير كار و امور اجتماعي با بيان اينكه اطلاعي از ايجاد اشتغال در سال گذشته ندارم، خاطرنشان كرد: وزارت كار اين آمار را ندارد و ارائه آمار مستلزم كار ميداني است.
وي در مورد آخرين وضعيت لايحه بيمه بيكاري اظهار داشت: اين لايحه به مجلس فرستاده شده است و نمايندگان مجلس علاقمند به نهايي شدن هرچه سريعترموضوع هستند و به نظر مي‌رسد لايحه دولت با مختصري تغييرات به عنوان طرح در مجلس مطرح خواهد شد.
وزير كار بيان داشت: استدلال نمايندگان اين است در صورتي كه بيمه بيكاري به صورت طرح به مجلس ارائه شود، روند تصويب و بررسي كوتاه‌تر از آوردن لايحه است. وزارت كار نيز در اين زمينه مخالفتي ندارد و در واقع كليت كار همان موضوع مورد علاقه وزارتخانه است.
 

منبع: خبرگزاري فارس

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R