به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

    كد خبر :  00203                                                                                            تاريخ :  89/4/30

طرح بهسازی قراردادهای موقت كار مغایر اصل 75 قانون اساسی است


عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بهسازی قراردادهای موقت كار و شركت‌های پیمانكار نیروی انسانی به دلیل اینكه بار مالی دولت را افزایش می‌دهد مغایر اصل 75 قانون اساسی است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمد دهقان روز سه‌شنبه در هنگام بررسی بهسازی قراردادهای موقت كار با استناد به اصل 75 قانون اساسی گفت: با توجه به این كه بند 2 طرح آنجا كه "موجبات دائمی شدن قرارداد كار كارگرانی كه مشاغل با ماهیت دائمی دارند و لیكن قرارداد كار آنها موقت است را در صورت داشتن بیش از 10 سال سابقه كار در همان كارگاه فراهم كند"آمده است و این موضوع بار مالی به همراه دارد در نتیجه خلاف اصل 75 قانون اساسی است.

ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار قانون اساسی گفت: طرح مذكور به دلیل این كه موجب افزایش هزینه‌های دولت می‌شود و منبع مالی درخصوص آن پیش‌بینی نشده اخطار قانون اساسی بر آن وارد است.

وی خاطرنشان كرد: به دلیل اینكه اخطار قانون اساسی ناظر به بندهای 2 و 3 طرح می‌شود و ما هم اكنون در حال بررسی كلیات هستیم باید در هنگام بررسی جزییات طرح این موضوع لحاظ شود.
 

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R