به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

    كد خبر :  00212                                                                                            تاريخ :  89/5/23

نظام استخدام دولتي پاسخگوي جذب جوانان نيست

رييس موسسه کار و تامين اجتماعي :
نظام استخدام دولتي پاسخگوي جذب جوانان نيست

رييس موسسه کار و تامين اجتماعي گفت: نظام استخدام دولتي به دليل اشباع پاسخگوي جذب جوانان نيست و لذا مهارتهاي کارآفريني در جامعه بايد توسعه يابد.

"دکتر محمدرضا سپهري" شامگاه دوشنبه در مراسم جشنواره طرح هاي برتر کسب و کار و کارآفريني استان تهران که در محل ساختمان گيو برگزار شد، افزود: سياست دولتهاي نهم و دهم در رابطه با اجراي اصل 44 قانون اساسي مبتني بر سمت گيري از اقتصاد دولتي به اقتصاد غير دولتي است.
وي معتقد است نظام آموزشي کشور بايد متناسب با بازار کار باشد.
به گفته سپهري، ميزان بيکاري در همه کشورها به دليل بحران اقتصادي رو به افزايش است و آمارها نشان مي دهد جمعيت بيکار و فعال روبه گسترش است.
وي تاکيد کرد براي حل مشکل بيکاري در کشور بايد سياستهايي را اتخاذ کرد که بتواند پاسخگوي نياز اشتغال جوانان باشد.
رييس موسسه کار و تامين اجتماعي افزود: رقابت سالم بايد در نگرش جوانان شکل بگيرد و کارآفريني را در ذهن آنها براي خود اشتغالي و راه يافتن به بازار کار فراهم کرد.
وي تصريح کرد اتکا بر درآمدهاي نفتي طي چندين دهه باعث شده است به موضوع کارآفريني در کشور بي توجه شويم.
سپهري بااشاره به اينکه براي دستيابي به مصالح ملي بايد از تجارب ديگر کشورها استفاده کرد، افزود: آموزش کارآفريني سبب مي شود رفتار و نگرش جوانان در خصوص موضوع اشتغال تغيير کند.
وي مهمترين شرطي که در کلاسهاي کارآفريني بايد در نظر گرفته شود را ايجاد انگيزه در ميان جوانان شرکت کننده در اين کلاسها عنوان کرد.
وي در خصوص مزيت شرکت در کلاسهاي آموزش کارآفريني گفت: در اين کلاسها همچنين فرهنگ کار ترويج مي شود و به جوانان مي آموزند که چگونه در شکار فرصتها باشند و فرصت ها را خلق کنند. جوانان در اين نوع آموزشها مي آموزند در صورت مواجه با شکست در کار به سوي جبران نارساييها گام بردارند.
به گفته سپهري افرادي که در کلاسهاي آموزش کارآفريني شرکت مي کنند بايد فعاليتهاي خود را بر اساس هشت " H " طراحي کنند.
رييس موسسه کار و تامين اجتماعي در خصوص هشت " H " گفت: Head توسعه ذهني جوانان است ،Heart توسعه عاطفي و قلبي است. کارآفرينان لزوما افرادي نيستند که داراي هوش بالا باشند اما هوش عاطفي(رفتاري) آنها براي تعامل هرچه بيشتر با پيرامون خود بالا است،Hand به کارگيري دستان يا بعبارتي افزايش مهارتهاي دستي است،Health به معناي سلامت روح و جسم جوانان است . در کلاسهاي کارآفريني بايد از ورزش و تفريح استفاده کرد،Harmony هماهنگي دست، ذهن و عاطفه است،Hope اميد بخشي به جوانان است ،Happiness شادي را در اين کلاسها بايد به جوانان آموخت و در نهايت Heaven نويد آرمانهاي بهشتي به جوانان از طريق آموزشهاي کارآفريني است.
سپهري معتقد است تحقق آرمانهاي سند چشم انداز توسعه تنها با توسعه کارآفريني در کشور تحقق مي يابد و مردم هستند که کشتي توسعه را به مقصود مي رسانند و دولت فقط سکاندار اين کشتي است.

 

منبع: سايت وزارت كار

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R