به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

    كد خبر :  00217                                                                                            تاريخ :  89/5/23

پذیرش مسئولیت اشتغال تکلیف دولت است

وزیر تعاون با بیان اینکه "عده‌ای فکر کردند ما در وزارت تعاون برای پذیرش مسئولیت اشتغال شجاعت به خرج دادیم"، گفت: این موضوع تکلیف دولت بوده است.

محمد عباسی در گفتگو با مهر در خصوص کارکرد صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون به هم افزایی تعاونیها برای انجام ماموریتهای مختلف اشاره کرد و گفت: منابع انسانی به عنوان ارزشهای اجتماعی نیازمند توانمند سازی و توجهات فراوان است.

وزیر تعاون اظهار داشت: اساسا صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون برای حمایت از کسانی است که پشتوانه کافی برای دریافت تسهیلات را ندارند که در این زمینه صندوق آنها را بدون نیاز به وثایق بانکها ضمانت می کند.

عباسی با تاکید بر این موضوع که با این اقدام چرخه حمایت از تعاونیها و تسهیلات گیرندگان تکمیل می شود، تصریح کرد: اقتصاد دولتی، تعاونی و خصوصی قوانین خود را دارد ولی مولفه های آن یکی است؛ بنابراین توانمدنیها، مدیریت و سرمایه گذاری در کنار کاهش هزینه ها می تواند تعیین کننده باشد.

وی بیان داشت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون سرمایه اولیه مناسبی دارد ولی در هر صورت محدود است و اگر دولت و مجلس کمک کنند تا ظرفیت آن افزایش یابد، همه متقاضیان را در بر خواهد گرفت.

وزیر تعاون با بیان اینکه هم اکنون در کشور 150 هزار تعاونی شکل گرفته است، ایجاد بانک توسعه تعاون و تکمیل این چرخه به نام صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون را از وعده هایی دانست که داده بود.

عباسی همچنین به موضوع مربوط به ساماندهی کارجویان در قالب تعاونیها و پذیرش مسئولیت اشتغال توسط بخش تعاون اشاره کرد و افزود: تغییر رویکرد مسائل مربوط به اشتغال نیاز به برنامه ریزی دارد؛ ولی عده ای از افراد فکر کردند که ما در وزارت تعاون شجاعت به خرج دادیم و مسئولیت اشتغال را پذیرفتیم در حالی که این موضوع اراده دولت بوده است.

به گفته وی، وزارت تعاون به عنوان عضوی از دولت باید به میدان می آمد ولی انصافا اگر افراد توان کار کردن داشته ولی نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند تعاونیها می توانند به آنها کمک کنند.

 

منبع: خبرگزاري مهر

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R