به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

    كد خبر :  00218                                                                                            تاريخ :  89/6/1

برگزاری دومین کارگاه آموزشی شوراهای سازش در شهرستان مرند

دومین کارگاه آموزشی شوراهای سازش با حضور اعضای شورای سازش ( نمایندگان کارگران و کارفرمایان) از شهرستانهای شبستر، جلفا و مرند در محل فرهنگسرای شهرداری مرند برگزار شد.
محمد مقبولی ریاست اداره کار و امور اجتماعی با اعلام این خبر هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد وحدت رویه و آشنا نمودن نمایندگان واحدهای تولیدی،صنعتی و خدماتی در خصوص نحوه تشکیل شوراها ی سازش درون کارگاهی عنوان نمود.
وی افزود: شوراهای سازش درون کارگاهی در کارگاههای دارای تشکلات کارگری و کارفرمایی طبق ماده 157 قانونکار تشکیل و اختلافات بین کارگر و کارفرما در جهت تسریع در رسیدگی دعاوی اولیه از طریق همین شوراهای سازش درون کارگاهی حل و فصل میشود و نماینده گان محترم کارگران و کارفرمایان در شورای سازش با اخذ دادخواست از سوی خواهان به اختلافات رسیدگی نموده و توافق حاصله در رابطه با ابقاء بکار،پایانکار یا مطالبات کارگررا در سازش صورت گرفته انشاء رای می نمایند که این رای شورای سازش برای بهره مندی کارگران از بیمه بیکاری قابل قبول خواهد بود.
ریاست اداره کار و اموراجتماعی مرند با ارائه توضیحاتی در ارتباط با نحوه تشکیل گردش کار شورای سازش تصریح کرد: هدف نهایی همانا حصول سازش است و تاکید وسعی بر این است که به دعوا و اختلاف طرفین دعوی خاتمه داده و پرونده از جریان رسیدگی خارج گردد. وی ابراز امیدواری کرد: تلاش بر این است که فرهنگ تفاهم و مصالحه و سازش در رابطه کارگر و کارفرما نهادینه شود.
در پایان این کارگاه آموزشی دستورالعملهای مربوطه مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفته و به سوالات و ابهاماتی که حاضرین در جلسه داشتند پاسخ لازم ارائه شد.
به گفته وی، وزارت تعاون به عنوان عضوی از دولت باید به میدان می آمد ولی انصافا اگر افراد توان کار کردن داشته ولی نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند تعاونیها می توانند به آنها کمک کنند.

 

منبع: سازمان کار و امور اجتماعی تبريز

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R