به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

    كد خبر :  00234                                                                                            تاريخ :  89/6/8

مخالفت نمایندگان با یک‌فوریت طرح اصلاح قانون موادی از برنامه چهارم و اصل 44
 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح یك فوریت اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم و اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی رای ندادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس یك فوریت طرح اصلاح تبصره 3 بند الف ماده (3) قانون، موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجراء سیاست‌های كلی اصل 44 قانون اساسی را با 96 رای موافق و 43 رای مخالف و 18 رای ممتنع رد کردند.

براساس این گزارش در مقدمه توجیهی این طرح یك فوریت كه به امضاء 55 نفر از نمایندگان رسیده آمده است: در اجرای سیاست‌های كلی اصل 44 قانون اساسی از اهداف مصرح در اصل 44 قانون اساسی غفلت دارد و به دلیل عدم شفافیت نظام برنامه‌ریزی كشور بسیاری از مناطق سرمایه‌گذاری دولتی عقب مانده است به عنوان یك معضل مهم، توسعه همه جانبه كشور را با مخاطره مواجه كرده است.

در صورت تصویب طرح اصلاح تبصره 3 بند الف ماده 3 قانون اجراء سیاست‌های كلی اصل 44 قانون اساسی به شرح زیر اصلاح می‌شد.

تبصره 3 ـ در مناطق كمتر توسعه یافته و محروم دولت می‌تواند برای فعالیتهای گروه یك ماده (2) این قانون بدون مشاركت یا با مشاركت بخشهای غیردولتی سرمایه‌گذاری كند. دولت مكلف است بنگاه جدید را حداكثر بعد از پنج سال پس از بهره‌برداری به بخش غیردولتی واگذار كند.

1ـ مناطق كمتر توسعه یافته و محروم شامل استان، شهرستان، بخش و سایر مناطقی است كه نرخ بیكاری آنها بالاتر از نرخ متوسط كشوری است.

2ـ در زمینه فناوری‌های نوین و صنایع پرخطر دولت می تواند برای فعالیت‌های گروه یك ماده (2) از طریق سازمانهای توسعه‌ای مانند سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تا سقف چهل و نه درصد (49 %) با بخشهای غیردولتی مشتركا سرمایه‌گذاری كند. بعد از بهره‌برداری دولت می‌تواند سهم خود را واگذار كند.

3ـ فعالیت سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران و شركتهای تابعه استانی با اولویت مناطق كمتر توسعه یافته و محروم ـ مرزی و مستعد ادامه می‌یابد.
 

منبع: سايت مجلس

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R