به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

    كد خبر :  00280                                                                                            تاريخ :  89/8/7

وزيركار:آنچه به دولت بر مي‌گشت اين بود كه تلاش كند شركت‌هاي پيمانكاري خدمات نيروي انساني را حذف كند

وزيركار:آنچه به دولت بر مي‌گشت اين بود كه تلاش كند شركت‌هاي پيمانكاري خدمات نيروي انساني را حذف كند /ذي‌حسابان دستگاه‌ها اسناد مربوط به اين پرداخت‌ها را مگر در موارد كارهاي حجمي كه مجاز است امضا نمي‌كنند فایلی وجود ندارد

وزير كار گفت: با دو بخشنامه اخير سعي شد همه درروهاي مربوط به استخدام نيروهاي كار توسط شركت‌هاي پيمانكاري خدمات نيروي انساني مسدود شود، اما با اين وجود اگر هنوز كسي از تخلفي دراين زمينه آگاهي دارد مي‌تواند آن را به ما گزارش كند.

به گزارش خبرنگار كار و اشتغال خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عبدالرضا شيخ‌الاسلامي در حاشيه‌ مراسم افتتاح سالن چند منظوره‌ كارگران تهران با بيان اينكه آنچه به دولت بر مي‌گشت اين بود كه تلاش كند شركت‌هاي پيمانكاري خدمات نيروي انساني را حذف كند گفت: اين موضوع هم مصوبه دولت و هم دستور رييس جمهور است. از سوي ديگر ما به همه ادارات كار استان‌ها بخشنامه‌ كرديم كه اگر چيزي به جز مصوبه دولت مشاهده شد با آن برخورد شود.

او با بيان اينكه اين بخشنامه‌ها جلوي هر گونه اعمال سليقه شخصي را مي‌گيرد گفت: اولين بخش‌نامه موضوعش اين بود كه اساس دستگاه‌هاي اجرايي حق ندارند به شركت‌هاي تامين نيروي انساني وجهي پرداخت كنند و ذي‌حسابان دستگاه‌ها اسناد مربوط به اين پرداخت‌ها را مگر در موارد كارهاي حجمي كه مجاز است امضا نمي‌كنند.

او ادامه داد : از سوي ديگر براي جلوگيري از تضييع حقوق كارگران قرار شد شركت‌هاي مجاز دو حساب بانكي داشته باشند كه در يكي حق مديريت آنها بين يك تا 5 درصد واريز شود و در حساب ديگر حقوق كارگران واريز شود كه از اين طريق بتوان جريان دريافت و پرداخت حقوق را بررسي كرد.

وزير كار با تاكيد بر اينكه عزم دولت بر اجرايي شدن اين تصميم است گفت: اگر كسي هنوز با موردي برخورد مي‌كند كه ناشي از تخلف شركت‌هاي پيمانكار خدمات نيروي انساني است مي‌تواند آن را به ما گزارش كند.

وي در ادامه با بيان اينكه براساس گزارش ادارات كار استان‌ها و استانداري‌ها در نيمه اول امسال بيش از 500 هزار شغل در كشور ايجاد شده است گفت: به نظر ما بخش قابل توجهي از هدف ايجاد يك ميليون و يكصد هزار شغل در سال جاري تامين شده و اين در حالي است كه مجموعه تدابير و پيگيري هاي ما در نيمه دوم سال نتيجه بيشتري خواهد داشت.

او ادامه داد: در بعضي استان‌ها تا 80 درصد تعهد ايجاد شغل محقق شده است و اين در حاليست كه اين مشاغل همه پايدارند و مشخصات شاغلان به طور كامل در اختيار ماست.

وي افزود: با اين وضعيت انتظار كاهش نرخ بيكاري در تابستان وجود دارد و اگرچه ضمن ايجاد شغل براي كارجويان عده‌اي نيز به بازار كار وارد مي‌شوند اما ما فكر مي‌كنيم توليد اشتغال ما بيش از ورودي به بازار كار است


منبع: ايسنا

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R