به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

    كد خبر :  00302                                                                                            تاريخ :  89/9/14

دکتر شیخ الاسلامی وزیر کار و اموراجتماعی: 92 درصد تعهدات اشتغال آذربایجان شرقی تحقق یافته است

وزیر کار و امور اجتماعی گفت: با ایجاد یک میلیون و یکصد هزار شغل در هر سال، تا پایان برنامه پنجم توسعه، نرخ بیکاری کشور در پایان برنامه پنجم به هفت درصد کاهش می یابد.
دکتر عبدالرضا شیخ الاسلامی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان آذربایجان شرقی افزود : سهم اشتغال تعهد شده برای استان آذربایجان شرقی در سال جاری 42 هزار شغل است.
وی خاطر نشان کرد: با حل مشکل بیکاری نه تنها مسایل اقتصادی بلکه مشکلات اجتماعی، سیاسی و امنیتی هم برطرف می شود.
دکتر شیخ الاسلامی افزود: با توجه به اینکه تعهد اشتغالزایی در بیشتر استانها محقق شده و در برخی از استانها بیشتر از تعهد سال جاری شغل ایجاد شده است گفت: انتظار می رود میزان کلی اشتغالزایی امسال از یک میلیون و یکصد هزار شغل در کشور فراتر رود.
وی با اشاره به اینکه دولت در بحث اشتغال جدی است گفت : در حال حاضر یک مسابقه اشتغالزایی در کشور راه افتاده و در پایان هر سال نیز جشن اشتغالزایی در برخی از استانها برگزار خواهد شد.
وزیر کار و امور اجتماعی با اشاره به ظرفیتهای مناسب استان آذربایجان شرقی در تهیه سند ملی توسعه اشتغال متناسب با ظرفیت استانها تاکید کرد و گفت : به منظور جلوگیری از موازی کاری و تحقق هم افزایی بیشتر نیروها نیازمند سند روشن و نقشه راه در زمینه اشتغال هستیم.
وی مهمترین وظیفه وزارت کار و اموراجتماعی را آموزش نیروی کار دانست و بر توجه به جنبه های عملی در مهارت آموزیها تاکید کرد و افزود : نظام آموزش مهارتی باید به موازات نظام آموزش تئوریک پایه گذاری شود.
دکتر شیخ الاسلامی بااشاره به اینکه استقرار نظام ملی صلاحیت حرفه ای در برنامه وزارت کار و اموراجتماعی است، توسعه کارآفرینی مشاغل خانگی و برون سپاری مسوولیتها ، اصلاح قانون کار و احیای نظام استاد و شاگردی را از سیاستهای حوزه کار عنوان کرد.
وزیر کار و امور اجتماعی صیانت از نیروی کار، بهبود فضای کسب و کار ، تنظیم مقررات کار و حفظ اشتغال موجود را از وظایف اصلی این وزارتخانه برشمرد و افزود : در خصوص فرهنگ کار غفلت شده، بنابراین باید توجه بیشتری به فرهنگ کار در جامعه اسلامی شود.
دکتر شیخ الاسلامی گفت : وزارت کار و اموراجتماعی وظیفه حفظ و صیانت از نیروی کار، حفاظت فنی و بهداشت کار، برنامه هدایت بازار کار، تنظیم روابط کار، اجرای حقوق کار، حفظ اشتغال موجود و مولفه های تاثیر گذار را در سرمایه گذاری و اشتغال را برعهده دارد.
وزیر کار و اموراجتماعی با تاکید بر اینکه آموزشهای فنی و مهارتی و آموزش نیروی کار از ارکان اصلی برنامه های وزارت کار و اموراجتماعی است افزود: ما متولی امر اشتغال نیستیم، بلکه ظرفیت سازی و روان سازی بازار کار و اشتغال را به عنوان راهبرد در فعالیت های خود داریم.
وی بیکاری را یک مشکل برای کشور برشمرد و افزود: بیکاری در کشور ما سایه سنگینی را در زندگی خانواده ها افکنده است.
وی تصریح کرد: اگر موضوع بیکاری حل شود بسیاری از موانع اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی تا حد بسیار زیادی مرتفع می گردد. از این رو امروز همه مسئول کار و اشتغال هستند و این یک کار مهم و بزرگی است.
وزیر کار و اموراجتماعی با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری افزود: کسانی که در مورد اشتغال فعالیت می کنند به مثابه اتاق جنگ دوران دفاع مقدس نباید شب را از روز باز نشناسند. هم اکنون صحنه جنگ عوض شده، جنگی بسیار پیچیده و عمیق و گسترده که شاید یک لحظه هم نبایستی از احساس در سنگر بودن تهی بشویم. امروز ما اگر قرار باشد این اتاق را اتاق جنگ بدانیم با محوریت و فرماندهی شما فرماندهان باید پشتیبانی و اجرا نماییم و باید مواظب باشیم که دشمنان در لباس دوست به ما خنجر نزنند.
دکتر شیخ الاسلامی گفت : همه باید متوجه این امر باشیم که اگر کسی یا افرادی کوچکترین خللی در اجرای این خدمت رسانی به ملت شریف ایران ایجاد نمایند با آنان به شدت برخورد می نمائیم. باید متوجه باشیم که بیکاری آسیبهای عمیق وجبران ناپذیری به کشور و مردم وارد می کند.
وی همچنین با اشاره به توسعه مشاغل خانگی و کارآفرینی تصریح کرد: توسعه مشاغل خانگی، کارآفرینی و سرمایه گذاری و اشتغال در دستور کار جدی ماست.
دکتر شیخ الاسلامی با اشاره به ارزش و اهمیت فرهنگ کار در کشور، افزود: کار در اسلام یک ارزش است و باید فرهنگ کار نهادینه شود تا به شکوفایی و تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده نائل شویم. خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی اقدامات خوبی در راستای ایجاد 42 هزار فرصت شغلی به عمل آمده که تاکنون با شروع این طرح 92 درصد از 42 هزار تعهد اشتغال در استان آذربایجان شرقی در سال جاری محقق شده است .

 

منبع: سايت سازمان كار تبريز

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R