به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

    كد خبر :  00310                                                                                            تاريخ :  89/9/23

استاد دانشگاه: دور كاري پيامد تخصصي شدن بازار اشتغال است

همزمان با پيچيده شدن تخصص ها و توسعه امكانات ارتباطي مانند بهره گيري همگاني از كامپيوتر ، طرح تازه اي دربازاراشتغال مطرح شده است كه به نام دوركاري نام گرفته است.
به گزارش روابط عمومي وزارت كارو امور اجتماعي دكتر مجيد محتشم اقتصاد دان و مدرس دانشگاه به اشاره به مطلب فوق افزود : بازار اشتغال متناسب با تحولات تكنولوژي همه روزه در سطح جهان اتفاق مي افتد ، در كشورهاي مختلف تغيير مي كند .
وي مي گويد: آهنگ و بستر اين تغييرات بر پايه ساختارهاي ارتباطي هر جامعه از شتاب و سرعت متفاوتي برخوردار است . براي نمونه در اغلب كشورهاي صنعتي و يا در حال پيشرفت كه مدار نظام اداري ، صنعتي و تجاري آنان با بهره گيري از سامانه IT پايه گذاري شده است ، مي كوشند كه بخشي از فعاليت هاي بازار كار خود را در قالب دوركاري انجام دهند .
وي در ادامه مي گويد :در واقع دوركاري آخرين دستاورد جوامعي است كه توسعه تكنولوژي در آنها شتاب گرفته است و سامانه بازار كار آنها به سوي تخصصي تر شدن و ضرورت كسب مهارت هاي برتر به پيش مي رود . در اين صورت دوركاري بي آنكه به گسيختگي ارتباطات نيروي كار با محيط كار بيانجامد ، فرصت تازه ايجاد مي كند كه بخش قابل توجهي از فعاليت ها در محيط خانه انجام بگيرد .
وي مي افزايد: انجام كار در خانه از ويژگي هاي مثبت و مطلوبيت بالاتري نسبت به انجام كار در محل كار برخوردار است .از يك طرف وجود فضاي عاطفي كه در منزل به چشم مي خورد ، به كاركناني كه فعاليت ها و مهارت هاي آنان براساس تمركزفكري انجام مي گيرد امكان مي دهد كه با كارآيي و كيفيت بالاتري به كارهاي تخصصي خود بپردازند .از سوي ديگر بخش هاي اداري ، صنعتي و تجاري كه نيازمند فعاليت هاي با كيفيت برتر و مطلوبيت بالاتري هستند ، با دريافت فعاليت كاركنان خود از راه دور ، در نهايت از كارايي و بهره وري بيشتري نسبت به گذشته برخوردار خواهند شد .
مهمتر آنكه نيروي متخضضي كه براي انجام فعاليت هاي دوركاري به محيطي غير از كارگاه واداره مي روند، زمان بيشتري براي افزايش مهارت ها و تخصص هاي مي يابند. در حالي كه قرارگرفتن مداوم و روزانه در محيط هاي كار فرصت بازآموزي مداوم را از نيروي كار مي گيرد .
وي در پايان گفت : بازار كار ايران به دليل تخصصي شدن و ضرورت توسعه كيفي مهارت ها مي بايد به سوي دوركاري حركت كند

 

منبع: سايت وزارت كار

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R