به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

    كد خبر :  00311                                                                                            تاريخ :  89/9/23

بساط پیمانکاران نیروی انسانی را برمی‌چینیم/ دستور ویژه رئیس جمهور

شیخ الاسلامی به مهر اعلام کرد:
بساط پیمانکاران نیروی انسانی را برمی‌چینیم/ دستور ویژه رئیس جمهور
وزیر کار با تشریح دستور ویژه رئیس جمهور به برخی از دستگاه‌ها مبنی بر تسریع در حذف پیمانکاریهای نیروی انسانی، از مذاکره با وزیر نیرو برای اجرای مصوبات دولت در این بخش خبر داد و گفت: پرونده پیمانکاریهای نیروی انسانی بسته می‌شود.

عبدالرضا شیخ الاسلامی در گفتگو با مهر درباره عدم اجرای مصوبه دولت در حذف پیمانکاریهای نیروی انسانی توسط برخی وزارتخانه ها و دستگاه‌های دولتی، گفت: اگر مواردی به صورت شفاف به ما اعلام شود پیگیری می کنیم.

وزارتخانه‌هایی که مصوبه دولت را اجرا نکردند

وزیر کار و امور اجتماعی در پاسخ به این سئوال که اخیرا مطالبی در مورد عدم اجرای مصوبه دولت توسط وزاتخانه‌های نیرو، نفت، بهداشت و درمان و برخی دستگاه‌های دولتی دیگر بیان شده است، اظهار داشت: من نیز در مورد وزارت نیرو مطالبی را شنیدم که برای این موضوع با وزیر نیرو صحبت شد و رئیس جمهور نیز دستورات لازم را صادر کردند.

شیخ الاسلامی همچنین به عدم اجرای مصوبه دولت در حذف شرکتهای پیمانکاری از فعالیتها و پروژه‌های وزارت نفت، بهداشت و درمان و چند دستگاه دولتی خبر داد و بیان داشت: ما شنیده‌های زیادی در این موارد داریم ولی اینکه مطالب اعلام شده چقدر موثق باشند هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

بساط پیمانکاری برچیده می شود

وی با تاکید بر این موضوع که مسائل مطرح شده هنوز مستند نشده است، افزود: حال جدا از اینکه آیا ما بررسی کرده ایم و یا خیر و یا اینکه چه کاری در این بخش شده است، باید گفت ما با مسئولان این دستگاه‌ها صحبت کردیم و امیدواریم که بزودی بساط پیمانکاریهای نیروی انسانی برچیده شود.

وزیر کار و امور اجتماعی در پاسخ به این سئوال که آیا دولت با دستگاه‌هایی که مصوبه عدم استفاده از پیمانکاران نیروی انسانی را اجرا نکنند، برخورد خواهد کرد؟ اظهار داشت: در این زمینه اگر کار غیرقانونی صورت گیرد تخلف محسوب می شود و با آن برخورد قانونی صورت می گیرد.

به گفته شیخ الاسلامی، به هر حال تخلف تخلف است و هر مدیری که در کشور مرتکب آن شود برای وی مجازات هایی متناسب با نوع کار پیش بینی شده است.

من مدیر متخلف را عزل می کنم

وی خاطر نشان کرد: البته یک نوع برخورد، مدیریتی است که اگر من باشم مدیر متخلف را عزل می کنم اما ما در دستگاه‌های دولتی برای رسیدگی به تخلفات مدیران، هیئتهای رسیدگی به تخلفات ادارای داریم که آنها حکم قوه قضائیه را در درون قوه مجریه بازی می کنند.

وزیر کار تصریح کرد: حالا این برخوردها از توبیخ کتبی و درج در پرونده شروع می شود و تا انفصال از خدمت و اخراج مدیر متخلف نیز ادامه می یابد.

توضیح پذیرفته نیست/ حق اجتهاد ندارید

شیخ الاسلامی در پاسخ به این سئوال که اگر وزارتخانه ها و دستگاه‌ها دلایل خاصی برای ادامه استفاده از پیمانکاران نیروی انسانی ارائه کنند، آیا این توضیحات و دلایل قابل بررسی است و یا خیر؟ گفت: هیچ توضیحی در عدم اجرای مصوبه دولت پذیرفته نمی شود.

وی با اعلام اینکه این مصوبه یک دستور قاطع و روشنی است که در مورد پیمانکاریها باید اجرا شود، بیان داشت: خیر و شر این مصوبه و عدم استفاده از پیمانکاران نیروی انسانی بر عهده دولت است. وقتی که رئیس جمهور و دولت تصمیم گرفتند دیگر مدیران جزء و میانی حق اجتهاد ندارند.

به گزارش مهر، یکی از مهمترین برنامه های صریح رئیس جمهور از زمان فعالیت دولت نهم تاکنون برای حوزه اشتغال حذف شرکتهای پیمانکاری نیروی انسانی و فراهم کردن زمینه انعقاد قرارداد مستقیم کارگر و کارفرما بوده است که حتی پیش از این دولت دستگاه‌های زیرمجموعه خود را از بستن قرارداد با پیمانکاریها منع کرده بود.

بر پایه این تصمیم، هرگونه انعقاد قرارداد غیرمستقیم کارفرمایان بخش دولتی در وزارتخانه ها و دستگاه‌ها با نیروی کار از طریق پیمانکاران نیروی انسانی ممنوع شده است و با دستگاه‌های متخلف نیز برابر مقررات رفتار خواهد شد.

تاکنون بسیاری از دستگاه‌ها و سازمانهای دولتی مصوبه دولت را مورد اجرا گذاشته اند و برخی از آنها نیز این مصوبه را یا اجرا نکرده اند و یا موفق به اجرای کامل آن نشده‌اند.
 

منبع: خبرگزاري مهر

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R