به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

    كد خبر :  00312                                                                                            تاريخ :  89/9/23

مجوز بيش از 500 شركت خدماتي لغو شده است

به گزارش روابط عمومي اداره كل كار و امور اجتماعي معاون روابط كار وزير كار و امور اجتماعي گفت: بر اساس مصوبات صورت گرفته پرداخت سهام عدالت به كارگران فصلي و ساختماني در دستور كار دولت قرار گرفته است
ابراهيم نظري‌جلالي در نشست با اعضاي تشكلات و انجمن‌هاي كارگري استان چهارمحال و بختياري از كارگران به عنوان بازوان پرتوان كارفرمايان نام برد و اظهار داشت: كارگران موتور محركه اقتصاد كشور محسوب مي‌شوند و نقش ارزنده‌اي در روند رشد و توسعه كشور ايفا مي‌كنند. وي بر ضرورت تعامل و همكاري كارگر و كارفرما تأكيد كرد و افزود: ميان كارگر و كارفرما و قانون كار ارتباط تنگاتنگي حاكم است به گونه‌اي كه ارتقاي آگاهي كارفرما و كارگر از قانون كار موثرترين راهكار در برطرف كردن مشكلات فيمابين به شمار مي‌رود.
مهندس نظري‌جلالي با بيان اينكه قانون كار در سطح واحدهاي كارگري بايد به صورت صحيح و اصولي اجرا شود، افزود: اجراي صحيح و اصولي قانون كار در واحدهاي كارگري نه تنها مشكلات فيمابين كارگران و كارفرمايان را به طور محسوس تقليل مي‌دهد بلكه در روند پيشرفت واحدهاي توليدي موثر و كارساز خواهد بود.
وي حمايت از كارگران را رويكرد اساسي دولت عدالت محور دهم دانست و افزود: برهمين اساس و با عنايت دولت نهم، وزارت كار و امور اجتماعي موفق شد از بيكاري بيش از يك ميليون كارگر در سطح كشور جلوگيري كند.
وي با بيان اينكه قانون بايد از ضمانت اجرايي اصولي برخوردار باشد، افزود: برهمين اساس وضعيت بازار مهم‌ترين مولفه در عدم اجراي كامل قانون كار است.
مهندس نظري‌جلالي بر ضرورت رعايت و احقاق حقوق قشر كارگر در واحدهاي كارگري تأكيد كرد و گفت: وزارت كار معتقد است حقوق قشر كارگر بايد نسبت به مدت زمان فعاليت كارگر توسط كارفرما پرداخت شود.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر بيش از 8 ميليون و 500 هزار كارگر مشمول قانون كار از از مزاياي اقلام مصرفي كارگران (بن كارگري ) بهره‌مند هستند كه اين مهم مصداق توجه دولت به اين قشر از جامعه است. وي با بيان اينكه بيش از 47 درصد از ميزان اشتغال كشور در حوزه خدمات است، گفت: اين در حالي ا‌ست كه مجوز بيش از 500 شركت خدماتي در كشور به دليل عدم رعايت قانون كار لغو شده است.
وي توزيع عادلانه ثروت را مهم‌ترين اولويت اجرايي شدن قانون سهام عدالت در جامعه عنوان كرد و افزود: بر اساس مصوبات صورت گرفته توزيع سهام عدالت كارگران فصلي و ساختماني در دستور كار دولت قرار گرفته است.
مهندس نظري‌جلالي در خصوص مشاغل سخت و زيان‌آور نيز گفت : تشخيص مشاغل سخت و زيان‌آور قشر كارگر بر عهده كميته كارگري استان است. معاون وزير كار و امور اجتماعي در پايان عملكرد چهارمحال و بختياري را در راستاي اشتغالزايي جوانان مطلوب ارزيابي كرد و گفت: از ابتداي سال‌جاري تاكنون5/118 درصد ميزان اشتغال پيش‌بيني شده در اين استان محقق شده كه اين مهم نمود عيني عملكرد مطلوب اداره‌كل كار اين استان است

 

منبع: سايت وزارت كار

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R