به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

    كد خبر :  00327                                                                                            تاريخ :  89/10/15

توضيح شيخ الاسلامي درباره تركيب جديد شوراي عالي كار و دستمزد كارگران

خبرگزاري فارس: وزير كار و امور اجتماعي گفت: با اجراي هدفمندي يارانه‌ها جامعه كارگري كه از سهم درآمدي پايين‌تري نسبت به كل جامعه برخوردار هستند نسبت به گذشته داراي توان اقتصادي بيشتري خواهند شد.

عبدالرضا شيخ‌الاسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، در خصوص برهم خورد توازن در شوراي عالي كار و تضعيف سه جانبه‌گرايي با تغيير در دستورالعمل نحوه اداره جلسات اين شورا طبق مصوبه جديد دولت، اظهار داشت: بررسي و مباحث كارشناسي بر روي اين موضوع در حال پيگيري است و سه جانبه‌گرايي براي وزارت كار و امور اجتماعي يك اصل است و اجرا خواهد شد.
وي ادامه داد: موضوع رسميت يافتن جلسات اين شورا با حضور 7 نفر بدون حضور دو نماينده كارفرما يا كارگر كه طي روزهاي اخير تصويب شده است در حال پيگيري بوده و با جمع‌بندي در اين موضوع اطلاع‌رساني خواهد شد.
وزير كار و امور اجتماعي در خصوص تاثير هدفمندي يارانه‌ها در تعيين حداقل دستمزد كارگران براي سال آينده، گفت: اين موضوع در جهت شكوفايي بخش اقتصاد كشور خواهد بود و فرقي ميان واحد‌هاي كوچك و بزرگ ندارد چون زمينه منطقي و متعادل براي رقابت و انگيزه در توليد ايجاد مي‌كند.
وي ادامه داد: افزايش يا ثابت ماندن دستمزد با توجه به هدفمندي يارانه‌ها بايد در ساز و كار خود بررسي شود و شوراي عالي كار در اين راستا وظيفه خود را انجام خواهد داد.
شيخ‌الاسلامي با بيان اينكه شوراي عالي كار يك نهاد سه‌جانبه‌گرا است، تصريح كرد: در اين شورا تغييرات و تحولات به همراه پيشنهادات بررسي مي‌شود كه بر اساس آن به جمع‌بندي مي‌رسد و پيشاپيش نمي‌توان در اين خصوص داوري و اظهار‌نظر كرد.
وزير كار و امور اجتماعي افزود: واقعيت طرح تحول اقتصادي دولت اين است كه جامعه كارگري كه نوعا از سهم درآمدي پايين‌تري نسبت به كل جامعه برخوردار هستند نسبت به گذشته داراي توان اقتصادي بيشتري با اجراي هدفمندي يارانه‌ها خواهند داشت و هزينه‌هاي اين طرح كمتر از يارانه‌هاي پرداختي دولت است كه در نهايت موجب افزايش سطح رفاه و اقتصاد اين خانوارها مي‌شود.


منبع: خبرگزاري فارس

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R