به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ...

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

    كد خبر :  00337                                                                                            تاريخ :  89/11/10

نظارت؛ نقش وزارت کار در انتخابات کارفرمایان/ انتخابات اخیر فراگیر نبود

نظارت؛ نقش وزارت کار در انتخابات کارفرمایان/ انتخابات اخیر فراگیر نبود
نماینده سابق کارفرمایان در اجلاس جهانی کار با بیان اینکه وزارت کار فقط می‎تواند طبق وظیفه نظارتی خود نتیجه انتخابات کانون عالی کارفرمایان را رد و یا بپذیرد، گفت: بیش از این، هر تغییر دیگری طبق قانون به عهده خود کارفرمایان است.

عباس وطن پرور در گفتگو با مهر در خصوص ابطال انتخابات برگزار شده اخیر کانون عالی کارفرمایان ایران، گفت: وزارت کار و امور اجتماعی در این بخش می تواند طبق مقررات و قوانین موجود ورود پیدا کند و پس از بررسی نتیجه انتخابات، نظر خود را مبنی بر قبول و یا رد آن اعلام کند.

نماینده سابق کارفرمایان کشور در اجلاس جهانی کار اظهار داشت: از نظر من نیز انتخاباتی که اخیرا برگزار شده است فراگیر نبوده و نظرات همه کانون های صنفی کارفرمایی در آن لحاظ نشده بود.

وطن پرور با اشاره به اینکه هر کانون صنفی در انتخابات کانون عالی کارفرمایان کشور یک حق رای دارد، تصریح کرد: بنا براین یک کانون به دلیل اینکه مجموعه های زیادی دارد نمی تواند از حق رای بیشتری نسبت به سایر کانون ها برخوردار باشد.

این مقام کارفرمایی افزود: متاسفانه در انتخابات اخیر فقط انجمن های صنفی کارفرمایی پمپ بنزین ها، کانون های آرد کشور و همچنین حمل و نقل حضور داشتند که انتخابات نیز بر مبنای حضور همین گروه ها برگزار شد.

به گفته وی، در همان مقطع برگزاری انتخابات نیز نماینده وزارت کار اعتراض خود را مطرح کرده بود. من نیز به نحوی نظر وزارت کار را برای رعایت مقررات مواد 131 و 133 قانون کار می پذیریم.

وطن پرور ادامه داد: متاسفانه مشکل از جایی آغاز می شود که وزارت کار و امور اجتماعی تمایل نشان می دهد بیشتر از این در امورات کارفرمایان دخالت کند درصورتی که اگر انتخابات ابطال شود وزارت کار باید ازهیئت مدیره سابق بخواهد انتخابات را تجدید کند.

نماینده سابق کارفرمایان در اجلاس جهانی کار گفت: بنابراین وزارت کار فقط باید نظر خود را درچارچوب قوانین و مقررات موجود اعلام کند و دیگر حق ندارد نسبت به تشکیل هیئت موسس جدید و یا هر اقدام دیگری، وارد شود. وی تصریح کرد: هم اکنون نقش وزارت کار در انتخابات کانون عالی کارفرمایان ایران فقط نظارت است و اگر می گوید که درست نبوده است باید دلایل آن را هم مطرح کند.

این مقام کارفرمایی با اشاره به اینکه در دوره قبل فعالیت وزارت کار، یک کانون موازی جدید کارفرمایی تشکیل و آغاز به کار کرد، افزود: متاسفانه این اقدام تلاش نامناسبی بوده است که صورت گرفت.

وطن پرور تاکید کرد: اگر امروز نیاز است که در اساسنامه کانون عالی کارفرمایان تجدید نظری صورت بگیرد باید توسط اعضای آن باشد و نه اینکه از سوی وزارت کار اعلام شود.

به گفته وی، مقاوله نامه های سازمان جهانی کار در این بخش حکم می کند که برای تشکیل کانون های کارگری و کارفرمایی افراد را مجبور به حضور در کانون ها و یا ترک آن نکرد
 


منبع:  خبرگزاري مهر

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R