به سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

 کانون انجمن سراسر کشور

تاريخچه انجمن  

          كد خبر :  0034                                                                                              تاريخ :  88/8/10

فعاليت غيرقانوني شركت‌هاي خدماتي منازل

شركت‌هاي خدماتي براي نظافت منازل سال‌هاي زيادي است كه با توسعه آپارتمان‌نشيني رونق پيدا كرده‌اند.

در تهران و ساير شهرهاي بزرگ شركت‌هاي خدماتي با يك تلفن بسته به نياز منازل براي نظافت آنها چاره‌اي مي‌انديشند و نيروي كار براي متقاضيان در نظر مي‌گيرند. اين شركت‌ها كه امكانات چنداني هم ندارند و فقط با يك خط تلفن كارها را سامان مي‌دهند، آگهي خدماتشان را از طريق روزنامه‌ها به اطلاع خانه‌داران مي‌رسانند و از اين طريق بازاريابي مي‌كنند.

به گزارش «تهران امروز»، در حالي كه اين شيوه خدمات‌دهي رونق زيادي پيدا كرده و بسياري از شهرنشينان از اين روش استفاده مي‌كنند، فعاليت اين شركت‌ها غيرقانوني اعلام شده است. فعالان اين حوزه با توجه به گسترش فعاليت مي‌توانند براي تشكيل اتحاديه و قانوني شدن اقدام كنند اما اين اتفاق رخ نداده و فعاليت اين شركت‌ها غيرقانوني تلقي مي‌شود.

در همين رابطه دبيركل انجمن صنفي كارفرمايان شركت‌هاي خدماتي تهران با تاكيد بر اينكه شركت‌هاي خدماتي صلاحيت دار به منازل خدمات نمي‌دهند، گفت: وظيفه برخورد با شركت‌هاي متخلف «خانه‌شور» كه براي انجام امور خدماتي به منازل تبليغ مي‌كنند، برعهده وزارت كار است.

قاسم فهيمان در مورد شركت‌هاي خدماتي كه براي نظافت و پرستاري منازل تبليغ مي‌كنند، اظهار داشت: اين نوع شركت‌ها، شركت خدماتي محسوب نمي‌شوند و در اصطلاح به آنها «خانه‌شور» گفته‌ مي‌شود. وي افزود: شركت‌هاي خانه‌شور در برخي موارد با سوءاستفاده جرايمي را مرتكب مي‌شوند و البته اين موضوع در حيطه كاري شركت‌هاي خدماتي نيست. وي ادامه داد: اين افراد و شركت‌ها از وزارت كار تاييد صلاحيتي براي ارائه خدمات به منازل و شركت‌هاي خصوصي ندارند.

به گفته دبيركل انجمن صنفي كارفرمايان شركت‌هاي خدماتي و تامين نيروي انساني تهران، شركت‌هاي خدماتي صلاحيت‌دار فقط به وزارتخانه‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌هاي دولتي خدمات ارائه مي‌كنند. فهيمان با بيان اينكه شركت‌هايي كه به منازل خدمات مي‌دهند بايد از وزارت كار تاييد صلاحيت شده باشند، گفت: شركت‌هاي خدماتي كه در آگهي‌هاي تبليغاتي عنوان مي‌كنند به منازل خدمات مي‌دهند، به‌صورت غيرمستقيم و غيرقانوني كار مي‌كنند. وي ادامه داد: بيشتر فعاليت اين نوع شركت‌ها از طريق تبليغ و آگهي در روزنامه‌هاست.

خلأ قانوني
سرپرست اداره نظارت بر نظام‌هاي جبران خدمت وزارت كار نيز در اين خصوص گفت:‌ در حال حاضر قانوني براي نظارت و كنترل از سوي وزارت كار بر شركت‌هاي ارائه دهنده خدمات نظافت و پرستاري به منازل وجود ندارد و اين وزارتخانه به‌دنبال راهكاري براي اين مساله است.

سيد‌حفيظ‌الله فاضلي در مورد تاييد صلاحيت شركت‌هاي خدماتي منازل اظهار داشت: وزارت كار شركت‌هايي را به رسميت مي‌شناسد كه پس از ثبت در سازمان ثبت اسناد از وزارت كار گواهي تاييد صلاحيت دريافت كرده باشند. وي ادامه داد: اگر شركتي از وزارت كار گواهي تاييد صلاحيت نداشته باشد به عنوان شركت خدماتي قانوني محسوب نمي‌شود و اجازه فعاليت در اين زمينه را ندارد.

سرپرست اداره كل نظارت بر نظام‌هاي جبران خدمت با بيان اينكه آمار دقيقي از تعداد شركت‌هاي خدماتي در كشور وجود ندارد، به فارس گفت: شركت‌هاي داراي صلاحيت از وزارت كار حدود 9 هزار شركت خدماتي در سراسر كشورند.

وي در واكنش به اظهارات دبيركل انجمن صنفي شركت‌هاي خدماتي كه شركت‌هاي ارائه‌كننده خدمات در منازل را غيرقانوني دانسته بود، تصريح كرد: در قانون آمده شركت‌هاي خدماتي كه مي‌خواهند با دستگاه‌هاي دولتي و ارگان‌ها قرارداد امضا كنند بايد از وزارت كار تاييد صلاحيت بگيرند ولي وزارتخانه به دنبال اين است شركت‌هايي كه در بخش‌هاي خصوصي و منازل خدمات ارائه مي‌دهند براي صيانت از نيروي كار و نظارت بر اين شركت‌ها در قالب قوانين وزارت كار فعاليت كنند.

اين مقام مسئول در وزارت كار افزود: شناسايي، ارائه قدرت اجرايي و نظارت بر اجراي قانون از برنامه‌هاي اين وزارتخانه‌ براي شركت‌هاي خدماتي است. فاضلي خاطرنشان كرد: منعي از سوي وزارت كار براي ارائه خدمات از سوي شركت‌هاي خدماتي به منازل و شركت‌هاي خصوصي داراي تاييد صلاحيت وزارت كار وجود ندارد.

منبع:   سايت خبري تابناك

 انجمن اصفهان
 هيئت مديره انجمن  انجمن بوشهر
 اساسنامه  آذربایجان غربی
 بخشنامه ها  انجمن تبریز
 آرشيو اخبار  انجمن تهران
 اعضاء انجمن  خراسان جنوبی
 نحوه عضويت در انجمن  خراسان رضوی
 اخذ صلاحيت  خرم آباد
 بازرسي                            ادامه ...
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات  وزارت كار و امور اجتماعي
 آناليز حقوق سال 88  كار و امور  اجتماعي استان آ - ش
 تماس با انجمن  شهرداري مرند
 درباره سايت  مرند خبر
   
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R