به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

    كد خبر :  00370                                                                                            تاريخ :  5/12/89

مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس، مراسم معارفه علیرضا مقیمی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس و تودیع مهندس عباس رنجبر مدیرعامل سابق در این منطقه برگزار شد.
در این مراسم که معاون رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، احمد علیرضابیگی استاندار آذربایجان شرقی و معاونین و مدیران مرکز امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حضور داشتند ضمن معرفی علیرضا مقیمی به عنوان مدیرعامل منطقه آزاد ارس؛ از زحمات و خدمات عباس رنجبر مدیرعامل سابق این منطقه تقدیر شد.
دبیر شورای هماهنگی امور مناطق آزاد وویژه اقتصادی کشور، موقعيت استراتژيك ايران را يكي از عوامل مهم در جذب سرمايه گذاريهای خارجی بيان كرد و گفت: در اين ميان منطقه آزاد تجاري و صنعتي ارس به دليل قرار گرفتن در موقعيت خاص جغرافيايي و همسايگي و نزديكي با چند كشور منطقه، مي تواند در بهبود وضع اقتصادي منطقه و كشور تاثيرگذار باشد.
مهندس حمید بقايي يكي از مهم‌ترين نيازها در مناطق آزاد بعنوان يك زيرساخت نرم افزاري را وجود بانک خارجی عنوان کرد و گفت: گشايش شعبات بانك خارجي در منطقه آزاد ارس بايد مورد توجه مديريت اين منطقه قرار گيرد تا بدن طریق بتوان مبادلات پولي اين منطقه را به واسطه بانك‌هاي خارجي انجام داد.
دبير شوراي هماهنگي امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي يادآور شد: افق ديد در مناطق آزاد بايد ملي و منطقه‌اي باشد و نبايد به نگاه استاني در اين راستا اكتفا كرد.و منطقه آزاد ارس نیز متعلق به همه کشور است و نقش و اهمیت آن نه تنها استانی و کشوری بلکه منطقه ای است.
وي با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود در منطقه آزاد ارس گفت: تعامل ميان مسئولان مختلف استاني و ائمه جمعه خواهد توانست كانون قدرتمند اقتصادي را در منطقه ايجاد كند.
وی خاطرنشان کرد یکی از دغدغه های اصلی در جذب سرمایه گذاری بوروکراسی های اداری است که مناطق آزاد کشور با قوانین ویژه و خاص خود با کاهش بروکراسی های اداری امکان جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی را فراهم می کنند.
بقایی در خصوص جذب سرمایه گذاری در مناطق آزاد گفت: جذب سرمایه گذاری روند بسیار حساس و ظریفی دارد که باید با برخوردهای فرهنگی و با ارائه تسهیلات بیشتر به سرمایه گذاران در مناطق آنان را به سرمایه گذاری ترغیب کنیم.
وی با اشاره به اهميت اين مناطق در اقتصاد جهان افزود: در نوع برداشت از كاركردهاي اين مناطق در كشور اشتباهاتي صورت گرفته كه بايد اين وضعيت به سرعت تغيير يابد.
وي اظهارداشت: مناطق آزاد تجاري و صنعتي نقش مهمي در جذب سرمايه گذاريها دارند لذا بايد تلاش شود با تحقق اين امر مهم وضعيت اقتصادي مناطق مختلف كشور را تغيير دهيم.
بقايي اضافه كرد: هم اكنون در جهان رقابت سنگيني براي جذب سرمايه گذاريها وجود دارد كه با توجه به وضع اقتصادي دنيا و رشد روزافزون بيكاري مي توان از اين ظرفيت براي رفع بخش عمده اي از مشكلات موجود در خصوص بيكاري كشور راهكارهاي عملي يافت.
وي لازمه تحقق اين امر را عزم ملي و اراده و اعتمادي كامل به كاركردهاي مناطق آزاد عنوان كرد.
TOMO3

مديرعامل جديد سازمان منطقه آزاد ارس نیز دراین مراسم گفت: اجراي پروژه هاي زودبازده که بتواند در جذب سرمايه گذاري ها موثر باشد از برنامه هاي مهم سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس به شمار مي آيد.
عليرضا مقيمي گفت: از جمله برنامه هاي مهم در منطقه آزاد ارس تعريف پروژه هاي پيشتاز و زود بازده در حوزه سرمايه گذاري است.
وي افزود: توسعه فعاليت هاي منطقه آزاد ارس با همت مديران استاني، فرمانداري، نمايندگان مجلس و تعامل دو جانبه با آنها و برنامه ريزي هاي مدون ميسر است.
وي اظهارداشت: هم اکنون اين منطقه مهم تجاري و صنعتي به تعامل و هماهنگي هر چه بيشتر مديران استاني نياز دارد و بايد از فضاي تعارف خارج شده و به سمت عملياتي سازي پروژه ها حرکت کرد.
مقيمي ادامه داد: در آستانه عيد نوروز، بايد براي جذب گردشگر به اين منطقه تلاش بيشتري شود که در اين راستا بازارچه هاي نوروزي نيز پيش بيني شده است.
وي افزود: تمام تلاش خود را جهت جذب سرمايه گذاران به منطقه آزاد ارس خواهيم کرد و از برنامه هاي مهم ديگر اين منطقه تعامل با گمرک براي استقرار گمرک در اين منطقه است.
TOMO4

استاندار آذربايجان شرقي نیز گفت: ايجاد منطقه آزاد ارس يكي از موهبت‌هاي انقلاب اسلامي در استان است و بايد از اين فرصت به وجود آمده به نحوي كه متضمن آرامش، امنيت و توسعه اين منطقه باشد استفاده كرد.
احمد عليرضابيگي افزود: امروزه در سطح دنيا مناطق آزاد موتور محركي براي توسعه اقتصادي و ايجاد فرصت‌هاي شغلي هستند و شهرستان جلفا هم به واسطه قرار گرفتن در مسير اتصال كشورهاي آسياي ميانه و اروپا بهترين نقطه استان براي ايجاد يك منطقه آزاد تجاري صنعتي بود.
وي ادامه داد: اهميت منطقه آزاد ارس بر كسي پوشيده نيست و اين منطقه يكي از نقاطي است كه مي‌تواند نقش كليدي در توسعه استان داشته باشد.
استاندار آذربايجان شرقي تصريح كرد: منطقه آزاد ارس بايد منطقه‌اي توليدمحور و مولد ثروت براي مردم اين منطقه باشد.
بيگي تاكيد كرد: منطقه آزاد ارس بايد در بستر رضايت مردم و با هدف گشايش در زندگي مردم و برآورده كردن خواسته‌هاي آنان حركت كند.
وي افزود: مردم اگر رفاه و آرامش خود را در منطقه آزاد جستجو كنند قطعا با سياست‌هاي آن همراه خواهند شد اما هر رويكردي غير از اين باعث دلسردي و مهاجرت مردم خواهد شد
بيگي تصريح كرد: مديريت استان موفقيت خود را در گرو موفقيت منطقه آزاد ارس مي‌داند لذا متعهد به حمايت از اين منطقه شده است.
استاندار خاطرنشان كرد: رفت‌وآمدهاي مكرر هيأت‌هاي خارجي از جمله دو رئيس جمهور در سال جاري به استان فرصت‌هاي جديدي را براي توسعه اقتصادي استان فراهم كرده است كه منطقه آزاد ارس هم مي‌تواند بخش عمده‌اي از اين فرصت‌ها را جذب كند
وي همه مسئولين محلي و استاني را به پشتيباني از مديريت جديد منطقه آزاد ارس فراخواند.
TOMO5

عباس رنجبر مدير عامل سابق منطقه آزاد تجاري صنعتي ارس نیز با بيان اينكه منطقه آزاد ارس از دستاوردهاي نظام در خدمت به همه مردم است، اظهار داشت: اين منطقه از سال 84 فعاليت خود را آغاز كرده است.
وی اظهار داشت: از نيمه دوم سال 86 تلاش شده تا بستري براي توسعه منطقه براي اهداف عاليه نظام فراهم شود.
رنجبر ادامه داد: تهیه طرح جامع منطقه آزاد ارس در مدت چند ماه باتمام رسید و اهداف و ماموريت‌هاي منطقه تهيه شد و در سال 87 تعداد 18 طرح تفصيلي تهيه شد.
وي گفت: در سال 87 و با كار ضربتي 18 ميليارد تومان پروژه عمراني جذب شد و اين رقم در سال 88 به 36 ميليارد رسيد و در سال 89 نيز بيش از 40 ميليارد پروژه عمراني انجام شد.
رنجبر گفت: در حوزه گردشگري در ايام عيد سال 88 و 89 به عنوان سازمان برتر در جذب مناطق گردشگر معرفي شديم و بيش از يك ميليون نفر از اين مناطق در ايام عيد امسال بازديد كردند.
رنجبر تاكيد كرد: درحوزه آموزش عالي با جذب پنج دانشگاه بزرگ كشور؛ دانشگاه تبريز، علوم پزشكي تبریز، پيام نور تبريز و دانشگاه تهران پرديس‌هاي بين‌المللي اين دانشگاه‌ها راه‌اندازي شد.
مدير عامل سابق منطقه آزاد تجاري ارس از فعاليت در حوزه كشاورزي خبر داد و گفت: يك هزار هكتار از دشت‌هاي گلفرج آماده بهره‌برداري و واگذاري شد و در محدوده پاياب سد خداآفرين نيز اقدامات كشاورزي گسترده‌اي صورت گرفته است.
وي با اشاره به اقدامات فرهنگي افزود: در زمينه چاپ آثار فرهنگي در منطقه آزاد ارس نيز اقدامات متنوعي در حوزه نشر و چاپ صورت گرفته است.
مدير عامل سابق منطقه آزاد تجاري ارس تغيير در مديريت‌ها را زمينه‌اي براي توسعه بيشتر دانست و گفت: تغيير در مديريت موجب حضور افكار جديد و نو شده و توسعه را به دنبال خواهد داشت.

 

منبع:   منطقه آزاد تجاري ارس

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R