به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

    كد خبر :  00377                                                                                            تاريخ :  11/12/89

تعيين حداقل دستمزد سال 90 در شوراي عالي کار

دکتر شيخ الااسلامي گفت : هرگونه تصميم گيري در زمينه حداقل دستمزد کارگران در سال 90 منوط به نقطه نظرات و تصميم گيري شوراي عالي کار است .
به گزارش روابط عمومي وزارت کار و امور اجتماعي دکتر شيخ الاسلامي وزير کار و امور اجتماعي با اشاره به خبر بالا افزود : بر اساس مفاد صريح قانون کار که در ماده 41 قانون به طور آشکار بيان شده است هرگونه تصميم گيري و تعيين نرخ در زمينه حداقل دستمزد کارگران منوط به تصميم هاي شوراي عالي کار است که متشکل از نمايندگان کارگران ، کارفرمايان و نيز دولت است .
وزير کار و امور اجتماعي افزود : بنابراين تا هنگامي که اين شورا در جلسات متعدد خود که با ارزيابي دقيق از مقتضيات اقتصادي انجام مي گيرد ، در خصوص ميزان حداقل دستمزد کارگران براي سال آينده به نتيجه اي معين نرسد ، نمي توان درباره اين رقم سخني گفت .
دکتر شيخ الاسلامي در زمينه بحث هاي گوناگوني که هم اکنون در خصوص حداقل دستمزد کارگران در سطح رسانه ها مطرح است گفت : برخي از افراد و تشکل ها معتقد به افزايش حداقل دستمزد کارگران براي سال 90 هستند . اما عده ديگري معتقدند که بهتر است توان خريد کارگران را از طريق مهار تورم و گسترش حمايت هاي اجتماعي تقويت کنيم .
وي افزود : به اعتقاد اين گروه از نمايندگان کارگري و کارفرمايي اگر با افزايش حداقل دستمزد ، بسترهاي شکل گيري نرخ تورم را فعال تر کنيم ، در اين صورت نه تنها به معيشت کارگران کمکي صورت نگرفته ، بلکه با افزايش نرخ تورم نيز قدرت خريد واقعي آنان را به شدت کاهش داده ايم .
وي درخصوص هدفمندي يارانه ها گفت : اجراي اين طرح و پرداخت يارانه ها در کنار تلاش جدي دولت براي ثبات قيمتها ، به نظر مي رسد که اگر افزايش حداقل دستمزد کارگران به افزايش سطح تورم منتهي شود مي تواند شيريني هدفمند شدن يارانه ها را در کام مردم تلخ کند .
وي گفت : علاوه براينها با پرداخت سهام عدالت به همه کارگران که به عنو ان يک برنامه جدي از سوي دستگاههاي مربوطه اجرا خواهد شد ، گامهاي بلندي در جهت گسترش حمايتهاي اجتماعي و بيمه اي در سطح کشور براي کارگران برداشته خواهد شد .
وي در پايان ضمن تاکيد دوباره بر تصميم گيري نهايي در خصوص حداقل دستمزد کار گران از طريق سه جانبه گرايي در شوراي عالي کار اظهار اميدواري کرد که نمايندگان کارگران و کارفرمايان با ادامه بحثهاي کارشناسانه در اين باره در جلسات آتي تصميم گيري کنند و بدين ترتيب رقم نهايي حداقل دستمزد ها را در آن زمان اعلام کنند .

 

منبع:   وزارت كار

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات
 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R