به سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

 کانون انجمن سراسر کشور

تاريخچه انجمن  

          كد خبر :  0041                                                                                              تاريخ :  88/9/05

منحل كردن شركت‌هاي خدماتي توسط دولت با قانون منافات دارد

خبرگزاري فارس: رئيس انجمن صنفي شركت‌هاي خدماتي و تامين نيروي انساني حذف شركت‌هاي خدماتي و تامين نيروي انساني از سوي دولت را مغاير با قانون دانست.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس«توانا» امير هوشنگ صادقي، رئيس انجمن صنفي شركت‌هاي خدماتي و تامين نيروي انساني تهران در كنفرانس خبري اين انجمن با حضور خبرنگاران، با اشاره نوع فعاليت شركت هاي خدماتي، اظهارداشت: هم اكنون 18 هزار شركت پيمانكاري در كشور فعال است كه فعاليت بيش از 80 درصد از آنها تحت نظارت و پيگيري قرار مي گيرد.
وي ادامه داد: يكي از مهمترين اهداف ايجاد شركت‌هاي پيمانكاري در كشور كمك به كوچك شدن دولت و اقدام به اشتغالزايي است.
صادقي با ابراز تاسف از حذف فعاليت شركت هاي خدماتي و پيمانكاري توسط دولت و سخنان وزير كار مبني بر غير قانون بودن اين شركت‌ها در ايران، گفت: در حال حاضر به جاي طرح مواردي مانند حذف شركت‌ها و پاك كردن صورت مسئله بايد ضمن به كارگيري تجربيات با تعامل و ارائه راهكار مشكلات را حل كرد.
رئيس انجمن صنفي شركت‌هاي خدماتي و تامين نيروي انساني تهران افزود: مصاحبه‌هاي رئيس‌جمهور، وزيركار و نمايندگان مجلس مربوط به شركت‌هاي تامين نيروي انساني است در صورتي كه انجمن و شركت زير مجموعه آن شركت خدماتي محسوب مي‌شوند.
اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه طبق قانون واگذاري نيروي انساني ممنوع است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر اداره‌هاي دولتي مشغول به اين كار را هستند چون شركت‌هاي خدماتي از نظر ما كارآفرين محسوب مي‌شوند.
صادقي با بيان اينكه در حال حاضر فعاليت 20 درصد از اين شركت هاي خدماتي تحت هيچ گونه نظارتي قرار ندارد، گفت: متاسفانه 20 درصد از كل شركت‌هاي پيمانكاري طبق قوانين مربوط به كار و نظارت و اجراي آن را رعايت نمي‌كنند.
صادقي با بيان اينكه 44 درصد از نيروي شاغل كشور در حوزه‌هاي تحت پوشش شركت‌هاي خدماتي و پيمانكاري قرار دارند، گفت: با حذف فعاليت شركت‌هاي خدماتي و پيمانكاري 100 هزار نفر شاغل در دفاتر اين شركت در كشور بيكار مي‌شوند.
همچنين در اين مراسم محمد انتظامي رئيس هيات‌مديره كانون انجمن‌هاي صنفي كارفرمايان شركت‌هاي خدماتي، پشتيباني و تامين نيروي انساني كشور با بيان اينكه 32 انجمن تحت پوشش اين كانون قرار دارند، اظهارداشت: 16 هزار و 596 شركت در سطح ايران فعاليت مي‌كنند كه 2 هزار و 957 شركت عضو كانون نيستند.
وي تصريح كرد: 5/2 تا 3 ميليون كارگر تحت پوشش اين شركت‌ها هستند كه 27 درصد نيروهاي بيمه شده سال 87 مي‌شود.
انتظامي با تاكيد بر وجود نظارت بر شركت‌هاي تحت پوشش كانون خاطرنشان كرد: 3 تا 5 درصد شركت‌ها تخلف مي‌كنند كه بيشتر تحت پوشش خود دولت قرار دارند.
سهراب نوروزي نايب رئيس هيات‌مديره كانون شركت‌هاي خدماتي با گلايه از حمايت دولت از شركت‌هاي خدماتي اظهار داشت: دخالت دولت‌ها در تشكيلات خصوصي به يك رويه تبديل شده است و هر دولتي سعي دارد افراد مربوط به خود را در انجمن‌ها كه بايد از دل مردم باشد قرار مي‌دهد.

منبع:   خبرگزاري فارس

 انجمن اصفهان
 هيئت مديره انجمن  انجمن بوشهر
 اساسنامه  آذربایجان غربی
 بخشنامه ها  انجمن تبریز
 آرشيو اخبار  انجمن تهران
 اعضاء انجمن  خراسان جنوبی
 نحوه عضويت در انجمن  خراسان رضوی
 اخذ صلاحيت  خرم آباد
 بازرسي                            ادامه ...
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات  وزارت كار و امور اجتماعي
 آناليز حقوق سال 88  كار و امور  اجتماعي استان آ - ش
 تماس با انجمن  شهرداري مرند
 درباره سايت  مرند خبر
   
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R