به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00425                                                                                            تاريخ :  18/1/90

تدوین سند ملی کار شایسته به مراحل پایانی رسید

وزیر کار و امور اجتماعی از تدوین سند ملی کار شایسته به عنوان یکی از الزامات برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: با رویکرد 3 جانبه گرایی، تدوین این سند در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی به تدوین سند ملی کار شایسته اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم به صورت جامع به موضوع بپردازیم مقدمتا باید اشاره کنم که سازمان بین المللی کار در اجلاس جهانی توسعه اجتماعی در سال 1995 کپنهاک و همچنین در نشست وزرای کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی در سال 1996 رعایت چهار معیار اساسی کار یعنی منع کار اجباری و کار کودک، آزادی انجمن ها و حق تشکل ها و گفتگوهای جمعی، مزد برابر برای مردان و زنان در قبال کار هم ارزش و عدم تبعیض در اشتغال را مورد تاکید قرار داد.

وزیر کار و امور اجتماعی، اظهار داشت: کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD ) نیز در همین سال بر این موضوع تاکید کردند و در سال 1998، در هشتاد و ششمین نشست کنفرانس بین‌المللی کار این حقوق تحت عنوان بیانیه حقوق بنیادین کار مطرح و سرانجام در سال 2001 در نشست هشتاد و نهم کنفرانس جهانی کار به صورت رسمی "کار شایسته" به معنی اشتغال مولد با چهار مولفه آزادی، برابری، امنیت و کرامت انسانی به عنوان هدف و استراتژی سازمان بین المللی کار اعلام شد.

شیخ الاسلامی ادامه داد: مولفه های اصلی کار شایسته شامل اشتغال، حمایت اجتماعی، گفتگوی اجتماعی و حقوق بنیادین کار می شوند. باید خاطر نشان کنم که اشتغال شامل تمام انواع کار و هر دو بعد کمی و کیفی را در بر می گیرد، بنابراین کار شایسته نه تنها کارگران بخش اقتصاد رسمی بلکه کارگران بخش مزد بگیری، خود اشتغالی و کار در خانه را نیز شامل می شود.

وی تاکید کرد: همچنین شامل فرصت های برابر برای کار، جبران خدمت، تامین امنیت شغلی و شرایط کاری سالم می‌شود. امنیت اجتماعی، امنیت درآمد، روابط اجتماعی و حقوق کارگران یعنی حقوق بنیادین کار (آزادی انجمن ها، عدم تبعیض، فقدان کار اجباری و کار کودک) و گفتگوی اجتماعی دیگر مولفه های ضروری کار شایسته هستند که متناسب با ظرفیت ها و سطح توسعه هر جامعه عملی می شوند.

وزیر کار خاطر نشان کرد: علاوه بر برنامه کاری اینجانب، بر اساس برنامه پنجم توسعه دولت موظف است برنامه ملی توسعه کار شایسته را به عنوان گفتمان جدید در عرصه کار و توسعه براساس راهبرد 3 ‌جانبه‌گرایی که متضمن عزت نفس، برابری فرصت ها، آزادی و امنیت نیروی کار همراه با صیانت لازم باشد تا پایان سال اول برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تقدیم مجلس شورای اسلامی نماید.

به گفته شیخ الاسلامی، تهیه برنامه ملی توسعه کار شایسته یکی از برنامه های کاری اینجانب در هنگام اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی برای تصدی سمت وزیر کار و امور اجتماعی بود که خوشبختانه بخش قابل توجهی از کار به انجام رسیده است و انشاءا... به زودی مراحل پایانی آن نیز طی خواهد شد.

 

منبع:  خبرگزاري مهر

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R