به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00427                                                                                            تاريخ :  22/1/90

حذف کارفرمایان "کاغذی" از بازار کار/ ساماندهی درج آگهی‌های شغلی

رئیس کانون انجمن‎های صنفی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی کشور از برنامه مشترک وزارتخانه‎های کار و ارشاد و همکاری کاریابی‎ها برای ساماندهی نحوه درج آگهی‎های استخدامی در رسانه‎ها خبر داد و گفت: کارفرمایان کاغذی از بازار کار حذف می‎شوند.

بابک هاشمی پور در گفتگو با مهر از برگزاری نشست های مشترک وزارت کار، دفاتر کاریابی و وزارت ارشاد برای ساماندهی وضعیت درج آگهی های مربوط به اشتغال و کاریابی در رسانه های مکتوب، دیداری، شنیداری و الکترونیک خبر داد و گفت: در روزهای پایانی سال گذشته وزارت کار در قالب نامه ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع را مطرح کرد.

ساماندهی آگهی‎ها


رئیس کانون انجمن های صنفی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های کشور به آئین نامه فعالیت کاریابی ها که توسط دولت در زمینه نحوه درج آگهی ها بوده است اشاره کرد و افزود: در این آئین نامه تاکید شده است که همه آگهی های مربوط به جذب نیرو و در رابطه با بازار کار و اشتغال فقط از طریق کاریابی های مجاز صورت گیرد.

هاشمی پور تصریح کرد: طبق این آئین نامه حذف شرکت های صوری و کاغذی که صرفا سوء استفاده از نیروی کار را مدنظر دارند دنبال می شود. باید گفت در این بخش برخی شرکت های صوری با اجاره دفاتری در سطح شهرها نسبت به تبلیغ و درج آگهی های فراهم کردن امکان کار برای جویندگان شغل اقدام می کنند و از این طریق پس از سودجویی و کسب درآمد، دفاتر اجاره ای خود را تخلیه و از آنجا خارج می شوند.

وی با بیان اینکه برای حل اینگونه مسائل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری نشست ها و جلساتی هستیم، تاکید کرد: در این خصوص وزارت کار و امور اجتماعی درخواست کرده است که همه نیازهای شغلی و درخواست های مربوط به نیروی کار قبل از آگهی شدن ابتدا از طریق دفاتر کاریابی پیگیری شود.

حذف کارفرمایان کاغذی

این مقام مسئول در دفاتر مشاوره شغلی، تاکید کرد: بنابراین مطرح شده است که قبل از آگهی شدن استخدام ها چه در اینترنت، رسانه های مکتوب، روزنامه ها و یا هر وسیله ارتباط جمعی دیگر، تقاضای مربوط به نیروی کار توسط کارفرمایان از کاریابی های مجاز پیگیری شود.

به گفته هاشمی پور البته برای این منظور نیز زمان تعیین شده است به نحوی که اگر کارفرما پس از مطرح کردن نیاز به کارجو و نیروی کار در 2 کاریابی و پس از سپری شدن 4 روز نتواند به نیروی مدنظر خود دست یابد، می تواند از هر طریق دیگری مانند آگهی در رسانه ها اقدام نماید.

به گفته وی با اینگونه اقدامات و تلاش هایی که در جریان است، کارفرمایان کاغذی و افرادی که در قالب دفاتر کاری و یا حتی شرکت هایی اقدام به جذب نیروی کار و سپس سوء استفاده از آنها می کنند جمع آوری می شوند و جلوی فعالیت آنها گرفته می شود.
 

 

منبع:  خبرگزاري مهر

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R