به سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

 کانون انجمن سراسر کشور

تاريخچه انجمن  

          كد خبر :  0043                                                                                              تاريخ :  88/9/08

اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در شرکتهای خدماتی

وزارت کار و امور اجتماعی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در شرکتهای خدماتی، پشتیبانی و تامین نیروی انسانی سراسر کشور را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت کار و امور اجتماعی دربخشنامه ای به روسای سازمانهای کار و امور اجتماعی استانها، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در شرکتهای خدماتی، پشتیبانی و تامین نیروی انسانی را ابلاغ کرد.

وزارت کار و امور اجتماعی خطاب به روسای سازمانهای کار و امور اجتماعی چگونگی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در مورد کارگران قراردادی پیمانکاری ها را مورد اشاره قرار داده است و اعلام شد که در این نوع از قراردادها ابهاماتی وجود دارد.

در این دستورالعمل آمده است که شرکتهای خدماتی، پشتیبانی و تامین نیروی انسانی که در اجرای مصوبات هیات وزیران اقدام به تنظیم قراردادهای پیمانکاری با سازمانهای دولتی و دستگاههای اجرایی می کنند و فاقد طرح طبقه بندی مشاغل کارگری نیز هستند، اجرای طبقه بندی در مورد کارکنان این شرکتهای پیمانکاری باید بر اساس دستورالعمل وزارت کار و با استفاده از لیست مشاغل طبقه بندی شده باشد.

همچنین دستورالعمل مزدی مورد عمل برای کارگران این نوع از شرکتها نیز باید همان جداول مزدی طرح هماهنگ شرکتهای خدماتی که همه ساله از سوی شورای عالی کار تعیین می شود باشد. شرکتهای خدماتی مشمول موارد یاد شده موظف شدند تا پس از انعقاد قرارداد با سازمانها و دستگاهها، لیست مشخصات فردی و شغلی افراد تحت پوشش خود را به سازمانهای کار و امور اجتماعی ارسال کنند.

ورود به حوزه جدید فقط با تایید وزارت کار

این گزارش می افزاید: در این ابلاغیه شرکتهای پیمانکاری از فعالیتهای خارج از چارچوب مورد تایید وزارت کار و همچنین ورود به حوزه های جدید بدون تاییدیه وزارت کار و امور اجتماعی منع شده اند.

نکته ای که توسط وزارت کار و امور اجتماعی در ابلاغیه اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در شرکتهای تامین نیروی انسانی مورد تاکید قرار گرفته است مربوط به این است که اگر دستگاه پیمان دهنده خود دارای طرح طبقه بندی مشاغل کارگری باشد، شرکت خدمات نیروی انسانی موظف به اجرای قوانین و پرداخت دستمزد برابر با قوانین آن مجموعه است و اگر خود پیمانکار نیز مانند دستگاه پیمان دهنده دارای طرح طبقه بندی مشاغل کارگری باشد باید دو طرح با هم تطابق داده شود به نحوی که در پرداخت مزد کارگران از حدود تعیین شده در طبقه بندی مشاغل دستگاه پیمان دهنده کمتر نباشد.

در بخش پایانی این ابلاغیه وزارت کار و امور اجتماعی توجه شرکتهای پیمانکاری نیروی انسانی را به کارگاههای مشمول قانون کار جلب کرده است که اگر در تاریخ انعقاد قرارداد پیمانکاری، کارگاهها فاقد طرح طبقه بندی مشاغل باشند و اگر موضوع فعالیت پیمانکاران جنبه خدماتی و تامین نیروی انسانی داشته باشد، می توانند از طرح هماهنگ شرکتهای خدماتی و جدول مزدی استفاده کنند. در صورتی که موضوع قرارداد پیمانکاری خارج از حدود خدمات شرکت خدماتی باشد، ملزم به تهیه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در خصوص کارگران خود هستند و طرح هماهنگ خدماتی و جدول مزدی در این مورد ملاک نخواهد بود.

فعالیت 19 هزار و 500 شرکت در کشور

به گزارش مهر، در حال حاضر 16 هزار و 596 شرکت در 30 استان کشور اعضای شرکتهای خدماتی و پشتیبانی نیروی انسانی را تشکیل می دهند که از این تعداد اهواز با 4 هزار و 100، اصفهان با 824، تهران با هزار و 200، خراسان رضوی با 900 و امیدیه اهواز با 790 شرکت دارای بیشترین آمار هستند.

همچنین استانهای آذربایجان غربی با 185 شرکت، خراسان جنوبی با 280، زنجان با 103، قزوین با 60، گلستان با 72، مرند و جلفا با 84 و شهریار در استان تهران با 20 شرکت خدماتی کمترین آمار را دارا هستند.

هم اکنون 2 هزار و 957 شرکت فعال و غیرفعال خدماتی و پشتیبانی نیروی انسانی نیز در کشور عضو کانون سراسری هستند که از این طریق آمار کلی به 19 هزار و 553 شرکت خدماتی بالغ می شود. فقط در شهرستانهای استان خوزستان در حال حاضر 2 هزار و 289 شرکت خدماتی در حال پیوستن به کانون سراسری هستند.
 

منبع:   خبرگزاري مهر

 انجمن اصفهان
 هيئت مديره انجمن  انجمن بوشهر
 اساسنامه  آذربایجان غربی
 بخشنامه ها  انجمن تبریز
 آرشيو اخبار  انجمن تهران
 اعضاء انجمن  خراسان جنوبی
 نحوه عضويت در انجمن  خراسان رضوی
 اخذ صلاحيت  خرم آباد
 بازرسي                            ادامه ...
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات  وزارت كار و امور اجتماعي
 آناليز حقوق سال 88  كار و امور  اجتماعي استان آ - ش
 تماس با انجمن  شهرداري مرند
 درباره سايت  مرند خبر
   
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R