به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00458                                                                                            تاريخ :  13/02/90

کارگر و کارفرما در مقابل هم نیستند/ لزوم بروز رسانی قانون کار

دوستعلی به مهر اعلام کرد:
کارگر و کارفرما در مقابل هم نیستند/ لزوم بروز رسانی قانون کار
قائم مقام وزیر کار با تاکید بر اینکه کارگران و کارفرمایان در مقابل همدیگر نیستند، از لزوم تقویت و بروز رسانی قانون کار سخن گفت و افزود: همزمان با رشد جامعه، نیازهای کارآفرینی و اشتغال نیز تغییر می‎کند.

مجید دوستعلی در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه کارگران و کارفرمایان در مقابل هم نیستند، گفت: قانون کار وقتی که نوشته شد فرایندی را طی کرد که در مجمع تشخیص مصلحت نظام به قانون تبدیل شد.

قائم مقام وزیر کار و امور اجتماعی اظهار داشت: البته به مرور زمان جامعه رشد کرده است و بحثهای تولید، کارآفرینی و اشتغال نیز تغییر کرده است و حال لازم است که قانون کار به تبع این موضوع زمینه هایی را برای رونق بیشتر در حوزه کار و تولید ایجاد کند.

دوستعلی با تاکید بر لزوم مدنظر قرار گرفتن حق و حقوق کارگران و کارفرمایان به صورت توامان در قالب اجرای قانون کار، افزود: در کنار این موضوع بحث تامین آتیه کارگران، بازنشستگی و بیمه بیکاری آنها در زمان هایی که پیش می آید نیز مدنظر است که در حوزه سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.

وی وظیفه امور اجتماعی وزارت کار را مربوط به پیگیری بحث های بهداشت کار، آموزش، مسائل فرهنگی، ورزش و موارد اینچنینی درباره کارگران دانست و بیان داشت: اما بیمه به عنوان موضوعی که کارگر بتواند آینده خود را از آن طریق تامین کند، به تامین اجتماعی مربوط است.

این مقام مسئول در وزارت کار در زمینه عدم اجرای تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی در مواردی مانند بیمه بیکاری، بیان داشت: این موضوع در قالب قانون خود قابل دنبال کردن است و در حوزه کاری وزارت کار نیست.

دوستعلی ادامه داد: اما ما می گوئیم کارگری که در بنگاه ها و واحدهای تولیدی با مشکل مواجه می شود و مراجعه می کند به هیئتهای تشخیص و حل اختلاف و وقتی مراحل کاری وی طی می شود، تامین اجتماعی موظف به اجرای احکام است.

قائم مقام وزیر کار و امور اجتماعی تاکید کرد: بیمه بیکاری نیز هم اکنون در حال اجرا است اما ضوابط و شرایط خاص خود را دارد. در برنامه پنجم توسعه به مجموعه قوانین کار و همچنین تامین اجتماعی توجه شده است و اصلاحات آنها نیز باید به نحوی باشد که مکمل یکدیگر باشند.
 

منبع:  خبرگزاري مهر

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R