به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00463                                                                                            تاريخ :  13/02/90

شاغلین مشاغل سخت و زیان آور پنج سال زودتر بازنشسته می‌شوند

مدیر کل دفتر جبران خدمت،‌ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور گفت: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، شاغلین مشاغل سخت و زیان آور پنج سال زودتر بازنشسته می‌شوند.

مدیر کل دفتر جبران خدمت،‌ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، شاغلین مشاغل سخت و زیان آور پنج سال زودتر بازنشسته می‌شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، 'محمد رضا مسلمی' گفت: براساس ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری، آن دسته از کارکنان دولت که مشاغل آنها جزو کارهای سخت و زیان آور است، پنج سال زودتر ( 25 سال سابقه کار) بازنشسته می‌شوند.
وی افزود: برای استفاده از ارفاق تعیین شده در قانون برای مشاغل سخت و زیان آور،‌دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون، می‌توانند پیشنهاد خود را به دفتر جبران خدمت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ارایه دهند.
مسلمی گفت: کارشناسان این دفتر پس از بررسی پیشنهاد دستگاه آن را به شورای توسعه مدیریت ارسال می‌کنند و پس از تایید شورا، پیشنهاد به هیات دولت برای تصویب و تایید نهایی ارجاع می شود.
وی با اشاره به اینکه هنوز آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور براساس قانون مدیریت خدمات کشوری تدوین نشده است، افزود: تا زمان تدوین این آیین نامه، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های قانون امور استخدامی کشور بعد از مطابقت با قانون مدیریت خدمات کشوری قابل اجرا است.
مسلمی در مورد سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری گفت: تاکنون پیشنهادی از سوی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به این معاونت ارایه نشده است، ‌چنانچه این سازمان پیشنهاد سخت و زیان آور بودن خبرنگاری را ارایه دهد و شاغلین پست خبرنگاری شرایط لازم را داشته باشند، می‌توانند از ارفاق در بازنشستگی بهره‌مند شوند.
وی افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در حال بررسی شاخص های مشاغل سخت و زیان آور به به صورت عام است.
مسلمی در مورد نحوه بازنشستگی شاغلین مشاغل سخت و زیان آور در ادارات دولتی گفت: براساس قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی و معلولین عادی و شاغلین مشاغل سخت و زیان آور مصوب سال 1367 ، شاغلین مشاغل سخت و زیان آور که وظایف مربوط به شغل آنان باعث بروز ناراحتی‌های جسمی و روحی می شود می توانند از ارفاق در سنوات خدمت به مدت حداکثر پنج سال استفاده کنند.
وی افزود: همچنین براساس دستوراالعمل تشخیص مشاغل سخت و زیان آور مورخ اسفند 1378 کارها و مشاغل سخت وزیان آورعبارتند از کار در شرایط و محیط هایی که از لحاظ طبیعی غیرمتعارف است و فشارهای روحی عصبی عاطفی و خستگی فکری و جسمی پدید می آورد.

 

منبع:  پايگاه اطلاع رساني دولت

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R