به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00468                                                                                            تاريخ :  20/02/90

آغاز به‌کار سامانه ملی بازار کار/ آشنایی کارجو و کارفرما در فضای مجازی

معاون وزیر کار از آغاز به کار "سامانه ملی بازار کار کشور" برای ایجاد شفافیت در اطلاعات مورد نیاز کارجویان و کارفرمایان خبر داد و گفت: کاریابی‎ها نیز موظف شده‎اند منابع خود را در این سامانه وارد کنند.

محمدحسین فروزان مهر در گفتگو با مهر در خصوص کمبود نیروها و کارگران ماهر مورد نیاز بنگاه ها و واحدهای تولیدی و اینکه کارفرمایان همیشه به دنبال جذب کارگران ماهر هستند، گفت: در بازار کار کشور یکسری ایرادات ساختاری داریم که موضوع مهارت از جمله آنها است.

معاون توسعه اشتغال و منابع انسانی وزارت کار همچنین به عدم تناسب مهارت های کارجویان با رشته های تحصیلی آنها اشاره کرد و اظهار داشت: عدم تناسب آموزش ها با تقاضاهای بازار کار، یا عدم تعادل های منطقه ای و تفاوت نرخ بیکاری بین استان ها و از همه مهم تر سیالی و مهاجرت نیروی کار به برخی استان های دیگر از دلایل نامتعادل بودن بازار کار کشور است.

فروزان مهر با تاکید بر اینکه این مجموعه عوامل به دلیل نبود تصویر شفافی از بازار کار کشور است، افزود: وقتی که زمینه ای وجود ندارد تا کارفرما به درستی تشخیص دهد که به چه نیروی کاری با چه مشخصاتی نیاز دارد و نیروی کار نیز بتواند به این درخواست ها دسترسی داشته باشد، مشکل به وجود می آید.

سامانه ملی بازار کار

وی از ایجاد "سامانه ملی بازار کار" برای رفع مسائل مربوط به بازار کار کشور از جمله شفاف نبودن این بازار و عدم قابل دسترس بودن اطلاعات مورد نیاز کارجویان و کارفرمایان خبر داد و خاطر نشان کرد: این طرح در وزارت کار و امور اجتماعی از سال گذشته مطرح و دنبال می شود.

این مقام مسئول در وزارت کار و امور اجتماعی، ادامه داد: با توجه به وجود 800 دفتر کاریابی فعال در کشور سامانه ملی بازار کار می تواند به صورت فعالی با این حوزه ها در ارتباط باشد و ما نیز در وزارت کار و امور اجتماعی عملکرد آن را رصد می کنیم.

معاون وزیر کار با اعلام اینکه با فعالیت سامانه ملی بازار کار، کلیه اطلاعات بیکاران جویای کار در این سامانه ها به ثبت می رسد. همچنین از این طریق فرصت های شغلی نقاط مختلف کشور شناسایی می شوند.

فروزان مهر در بیان کارایی سامانه ملی بازار کار، گفت: مانند اینکه وقتی کارفرمایی در سیستان و بلوچستان نیازمند یک جوشکار ماهر است وقتی که این شبکه کارایی خود را داشته باشد آن کارفرما می تواند به اطلاعات لازم در این زمینه دسترسی داشته باشد.

وظیفه جدید کاریابی‎ها

وی تصریح کرد: فعالیت این شبکه از بهمن ماه 89 استارت زده شد ولی می توان گفت که کار جدیدی در وزارت کار قلمداد می شود و امیدواریم در کنار سایر برنامه ها از کارایی مناسبی نیز برخوردار شود.

این مقام مسئول در وزارت کار و امور اجتماعی، بیان داشت: در حال حاضر 800 کاریابی کشور موظف شده اند اطلاعات خود را در این سامانه وارد کنند و همچنین مراجعاتی نیز از سوی کارجویان صورت گرفته است. بنابراین افراد جویای کار و کسانی که می خواهند اطلاعات آنها در سامانه ملی بازار کار کشور وارد شود باید از طریق کاریابی ها پیگیری خود را انجام دهند


منبع:  خبرگزاري مهر

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R