به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00470                                                                                            تاريخ :  20/02/90

بازنشستگي با حداقل 10 سال سابقه بيمه تصويب شد

سازمان تامین اجتماعی موظف شد، به افرادی که حداقل 10 سال حق بیمه پرداخت نموده‌اند و به سن 60 سالگی برای مردان و 55 سالگی برای زنان رسیده‌اندحقوق بازنشستگی پرداخت نمايد
ايلنا: با تصویب نمایندگان مجلس شوراي اسلامي، سازمان تامین اجتماعی موظف شد به افرادی که حداقل 10 سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند، متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه، حقوق بازنشستگی پرداخت کند.
به گزارش ايلنا به نقل از خانه ملت ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز،در جریان بررسی مواد باقي مانده لایحه بودجه 90 بند الحاقی 79 این لایحه را اصلاح کردند.
طبق این بند الحاقی اصلاح شده سازمان تامین اجتماعی موظف شد، به افرادی که حداقل 10 سال حق بیمه پرداخت نموده‌اند و به سن 60 سالگی برای مردان و 55 سالگی برای زنان رسیده‌اند، یا به هر دلیلی به تشخیص کمیسیون‌های موضوع ماده 91 قانون تامین اجتماعی مصوب 3/4/1354 اصلاحات بعدی آن در سنین کمتر از موارد فوق از کار افتاده شده‌اند، ولی از حق مستمری برخوردار نمی‌شوند متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه، حقوق بازنشستگی آنان را پرداخت نماید افرادی که کمتر از ده سال حق پرداخت کرده اند می تواند با پرداخت مابه التفاوت حق بیمه اهم از حق کارگر و کارفرما تا 10 سال به نرخ سال جاری از امتیاز بازنشستگی این بند برخوردار شوند.
آئین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک وزارت رفاه و تامین اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور حداکثر ظرف 3 ماه به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.
این بند به دلیل مغایرت برنامه پنجم نیازمند رای دوسوم از نمایندگان بود. نمایندگان مجلس با 135 رای موافق و 22 رای مخالف و 11 رای ممتنع این بند را تصویب کردند.
در ماده 91 قانون تامین اجتماعی مصوب 3/4/1354 آمده است: برای‌ تعیین‌ میزان‌ از کارافتادگی‌ جسمی‌ و روحی‌ بیمه‌شدگان‌ و افراد خانواده‌ آنها کمیسیون‌های‌ بدوی‌ و تجدیدنظر پزشکی‌ تشکیل‌ خواهد شد. ترتیب‌ تشکیل‌ و تعیین‌ اعضاء و ترتیب‌رسیدگی‌ و صدور رأی‌ براساس‌ جدول‌ میزان‌ از کارافتادگی‌ طبق آئین‌نامه‌ای‌ خواهد بود که‌ به‌ پیشنهاد این‌ سازمان‌ و سازمان‌تأمین‌ خدمات‌ درمانی‌ به‌ تصویب‌ شورای‌ عالی‌ می‌رسد.

 

منبع:  ايلنا

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R