به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00487                                                                                             تاريخ :  1/3/90

برگزاري همايش الگوي اسلامي ايراني كار در شهريور ماه

خبرگزاري فارس: معاون وزير كار گفت: نخستين همايش ملي «تدوين مباني و مؤلفه‌هاي الگوي اسلامي ايراني كار» با هدف زمينه سازي علمي براي تدوين اين الگو برگزار مي‌شود.

مجتبي زارعي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، با اشاره به برگزاري همايش الگوي اسلامي- ايراني كار توسط وزارت كار و امور اجتماعي، با همكاري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و با مشاركت دانشگاهها، مراكز آموزش عالي و حوزه هاي علميه اظهارداشت: مقام معظم رهبري در چند سال گذشته بر ضرورت فراهم كردن اين الگو تأكيد داشته و دارند.
وي افزود: در اين راستا وزارت كار با تأسي از منويات معظم‌له و درك ضرورت تدوين الگوي مذكور در حوزه كار و توليد به عنوان مهمترين عنصر پيشرفت كشور، نخستين همايش الگوي اسلامي- ايراني كار را در شهريورماه سالجاري برگزار خواهد كرد.
زارعي هدف از برگزاري اين همايش را تبيين مفهوم الگوي مذكور و ارايه آخرين يافته‌ها و دستاوردهاي علمي در اين زمينه عنوان كرد و گفت: نقد و تبيين الگوهاي وارداتي در حوزه كار و توليد، گردآوري ادبيات اين ‌الگو در راستاي تدوين و انطباق آن با الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت در اين راستا انجام خواهد شد.
وي در ادامه با اشاره به جايگاه الگوي اسلامي- ايراني كار در مسير پيشرفت تحقق چشم­انداز 1404 و نقد الگوهاي وارداتي در حوزه كار و توليد تصريح كرد: دليل مهم آن تجربه كشورهايي است كه در عرصه زندگي اجتماعي، سياسي، اقتصادي و فرهنگي خود خواسته يا ناخواسته تحت تأثير الگوهاي برآمده از دانش و تجربه غرب، كشور خود را اداره كرده اند. كه وارداتي بوده و نتيجه نداده است،
معاون وزير كار ادامه داد: در اين همايش قرار است الگوي كار جامعه بنابر اقتضائات ديني، اجتماعي، سياسي و فرهنگي ايران اسلامي بنا نهاده شود كه البته براي رسيدن به چنين الگويي راه هاي مختلفي در پيش است، انجام پروژه هاي مطالعاتي يكي از اين راهكارها است كه خوشبختانه معاونت اجتماعي و فرهنگي وزارت كار فعاليتهاي مشتركي را در اين راستا با برخي از دانشگاههاي تراز اول كشور شروع نموده است همچنين راه ميانبر ديگر رسيدن به اين موضوع برگزاري همايش الگوي اسلامي ايراني كار و مشاركت فعال صاحبنظران و اهالي قلم است.
معاون اجتماعي و فرهنگي وزير كار اين همايش را داراي 5 محور با مباني معرفت شناسي و چارچوب نظري كار (فقهي ، فلسفي وحقوقي)، پيوست اجتماعي و فرهنگي الگوي اسلامي- ايراني كار دانست و افزود: روابط كار، تشكلهاي كارگري و سه جانبه گرايي در الگوي اسلامي - ايراني كار، فرهنگ و ادبيات كار و كار بانوان از منظر اسلامي ايراني از مباحث مطرح در اين موضوع است.
به گفته زارعي، در اين محورها ضمن بررسي تفاوت الگوي پيشرفت نظام جمهوري اسلامي درمباني، هستي ‌شناختي، ‌معرفت شناختي، ‌روش شناسي و مؤلفه‌هاي آن با الگوهاي متعارف كار جوامع؛ تفاوت ديني، فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي ايران با ساير جوامع، به منظور گردآوري ادبيات ‌الگوي اسلامي ايراني كار و تدوين آن ارائه مي­شود.
زارعي با بيان اينكه تصوير پوستر همايش به صورت الكترونيكي براي پژوهشگران و اعضاء هيات علمي حوزه و دانشگاه ارسال شده است، اظهار داشت: اطلاع ساني و توزيع پوستر و بروشور همايش در حال انجام است و از صاحب‌نظران و محققين حوزه و دانشگاه براي مشاركت فعال و ارائه مقالات علمي و پژوهشي خود دعوت شده است.
به گفته معاون وزير كار، اهالي قلم و علاقمندان به شركت در اين همايش مي توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر به لينك همايش در سايت وزارت كار (به نشانيwww.mlsa.gov.ir ) مراجعه نمايند.

 

منبع:  خبرگزاري فارس

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R