به سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

 کانون انجمن سراسر کشور

تاريخچه انجمن  

          كد خبر :  0051                                                                                              تاريخ :  88/9/24

شرايط قرارداد به نفع دولت است

رئيس انجمن صنفي كارفرمايان خدماتي تهران:
شرايط قرارداد به نفع دولت است
امروز خصوصي سازي و اجراي اصل 44 بيشتر در حد شعار است. خدمات در ايران هنوز تعرف نشده و به آن با ديد جابجا كننده نيرو نگاه مي‌شود؛ همه از حدف پيمانكار دفاع مي‌كنند اما كسي پيگير طلب معوقه و بهبود شرايط انعقاد قرارداد نيست.
ايلنا:رئيس هيات مديره انجمن صنفي كارفرمايان شركت‌هاي خدماتي پشتيباني و تامين نيروي انساني تهران گفت: متاسفانه در حال حاضر بيشتر شعار خصوصي سازي و اجراي اصل 44 داده مي‌شود و كمتر به عملياتي كردن آن پرداخته شده است.
به گزارش ايلنا، اميرهوشنگ صادقي در نخستين همايش توانمندي‌ها و نقش كارفرمايان و شركت‌هاي خدماتي در تحقق سياست‌هاي كلي اصل 44 با بيان اينكه امروز موضوع اين اصل و خصوصي سازي در كشور به يك موضوع مهم تبديل شده است؛ گفت: در كشور هنوز تعريف دقيقي از خدمات وجود ندارد.
صادقي با تاكيد بر اينكه پيچيدگي‌هاي اداري و نوع تعريف از خدمات از مهمترين مشكلات بر سر تحقق خصوصي سازي در حوزه شركت‌هاي خدماتي است گفت: در شرايط كنوني خدمات يك فرآيند مزيتي بين دو نفر است كه مالكيت هم به وجود نمي‌آورد.
اين مقام كارفرمايي گفت: امروز بنگاه‌هاي خدماتي وسيع‌ترين فعاليت‌هاي اقتصادي را در دنيا دارند و اين درحالي است كه در ايران به ويژه از بعد سال 84 به اين بنگاه‌ها با ديد جابجا كننده نيروي انساني نگريسته مي‌شود وموضوع پيمانكاري به فراموشي سپرده شده است.
صادقي با يادآورشد در حال حاضر بسياري از سازمان‌هاي دولتي بدون توجه به منع قانوني، براي انجام امور خود از طريق تشكيل تعاوني بازنشستگان، نيروهاي بازنشسته را دوباره استخدام مي‌كنند.
رئيس هيات مديره انجمن صنفي كارفرمايان شركت‌هاي خدماتي استان تهران همچنين از يكطرفه بودن قراردادهاي تنظيم شده با موسسات دولتي خبر داد و گفت: شركت‌هاي خدماتي در تنظيم قراردادها اجازه مديريت ندارند؛ بخشي از مشكلات ما به برگزاري‌ مناقصه‌هايي باز مي‌گردد كه با استفاده از قدرت رانت براي واگذاري به افراد خاص برگزار مي‌شود.
صادقي مدعي شد كه در اغلب قراردادهاي شركت‌هاي خدماتي رضايت وجود ندارد.
به گفته اين فعال كارفرمايي در زمان انعقاد قرارداد، طرف مقابل از پيمانكارسپرده‌هايي مي‌گيرد كه مي‌تواند براي آن پيمانكار مشكل ساز شود.
وي افزود با اين حال هر روز در روزنامه‌ها و مجلات بدون ارائه مستندات، مي‌خوانيم كه شركت‌هاي خدماتي كارگران را استثمار كرده‌اند.
صادقي گفت: در حالي كه پيمانكاران همگي به اجراي قانون تاكيد دارند و در عين حال نمي توانند از اجراي قانون شانه‌خالي كنند؛ گفت:مشكل جامعه در برخورد با شركت‌هاي خدماتي مشكل فرهنگي است و ديد افراد نسبت به شغل ما ديد مناسبي نيست.
وي گفت: در اين شرايط عده‌اي درحالي از حذف شركت‌هاي خدماتي حمايت مي‌كنند كه هيچكس از پرداخت مطالبات معوقه پيمانكاران حمايت نكرده است.

منبع:   ايلنا

 انجمن اصفهان
 هيئت مديره انجمن  انجمن بوشهر
 اساسنامه  آذربایجان غربی
 بخشنامه ها  انجمن تبریز
 آرشيو اخبار  انجمن تهران
 اعضاء انجمن  خراسان جنوبی
 نحوه عضويت در انجمن  خراسان رضوی
 اخذ صلاحيت  خرم آباد
 بازرسي                            ادامه ...
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات  وزارت كار و امور اجتماعي
 آناليز حقوق سال 88  كار و امور  اجتماعي استان آ - ش
 تماس با انجمن  شهرداري مرند
 درباره سايت  مرند خبر
   
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R