به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00511                                                                                               تاريخ :  20/3/90

تعیین 7 سرفصل جدید مالی برای ایجاد یک میلیون شغل

معاون وزیر تعاون تشکیل کارگروه مشترک در 8 وزارتخانه برای پیگیری موضوع ایجاد 1 میلیون فرصت شغلی جدید تعاونی در سالجاری را به عنوان جدیدترین برنامه و حرکت شورای عالی اشتغال اعلام کرد.

غلامحسین حسینی نیا در گفتگو با مهر با تشریح برنامه اشتغالی ارائه شده از سوی وزارت تعاون به شورای عالی اشتغال، گفت: ما توانستیم با تشریح برنامه های خود در این شورا، به نوعی موضوعات آن را به تصویب برسانیم.

معاون تحقیق، پژوهش و کارآفرینی وزارت تعاون، اظهار داشت: به صورت کلی جلسه شورا خیلی خوب بود چون وزارت تعاون با ارائه مطالب مرتبط به اشتغال زایی، توانست نظر اکثر اعضای حاضر در جلسه را جلب کند.

حسینی نیا افزود: به ویژه اینکه ما توانستیم نمونه هایی از توفیقات تعاونی ها را به صورت یک فیلم کوتاه ارائه کنیم. پس از آن بحث ها به سمت چگونگی تامین منابع و تسهیلات مورد نیاز بخش تعاون رفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با تدبیری که اندیشیده شد یک کارگروهی متشکل از وزارت تعاون، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت کار، وزارت جهاد کشاورزی و صنایع و معادن و بازرگانی تشکیل شد، گفت: این کارگروه باید بتوانند اعتبارات مورد نظر را در 7 سرفصل مختلف تامین کند.

این مقام مسئول در وزارت تعاون از بودجه های دولتی، تسهیلات بانکی، فاینانس خارجی و روش های موجود در این سیستم و اعتباراتی که در نهادهای عمومی غیردولتی هست و حتی پس اندازی که در بانک های خصوصی کشور وجود دارد، به عنوان منابع بالقوه اعتباری مورد نیاز بخش تعاون برای اشتغال زایی نام برد.

7 سرفصل اعتباراتی

حسینی نیا خاطر نشان کرد: همه این منابع باید از طریق این کارگروه دنبال شود و آنها باید توزیع منابع مورد نیاز را در بین برنامه های مختلف دستگاه ها داشته باشند و سهم وزارت تعاون نیز در همین قالب مشخص می شود.

معاون وزیر تعاون، افزود: ضمنا یکی از قول های خوب معاون اول رئیس جمهور در نشست شورای عالی اشتغال این بوده است که یک بانک دیگر علاوه بر توسعه تعاون، برای حمایت و پشتیبانی مالی از اشتغال زایی بخش تعاون وارد عمل شود.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه ارائه شده وزارت تعاون به شورای عالی اشتغال تا چه اندازه قادر خواهد بود تا بخش تعاون را به هدف ایجاد 1 میلیون فرصت جدید شغلی طی سال جاری نزدیک کند؟ بیان داشت: خوشبختانه با احصاء و فراخوان ملی که از تعاونی های مختلف سراسر کشور داشتیم، توانستیم تعاونی ها را در گروه های مختلف دسته بندی کنیم.

به گفته حسینی نیا، هم اکنون تعاونی های در دست ایجاد یعنی تعاونی هایی که در حال حاضر بین 40 تا 100 درصد پیشرفت فیزیکی کار داشته اند را مشخص کرده ایم و در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات این برنامه را دنبال می کنیم.

ایجاد ظرفیت‌های جدید

این مقام مسئول در وزارت تعاون، تاکید کرد: از سویی تعاونی های دارای طرح توسعه ای را نیز در کنار تعاونی های فعالی که با ارائه تسهیلات در گردش می توانند 10 درصد افزایش ظرفیت اشتغال زایی داشته باشند را نیز مورد پیگیری قرار داده ایم.

معاون وزیر تعاون، تصریح کرد: همچنین تعاونی هایی که می توانند برنامه ریزی اشتغال زایی داشته باشند و یا تعاونی هایی که به صورت ایجادی قابل پیگیری هستند را در برنامه امسال مدنظر قرار می دهیم.

حسینی نیا از تشکیل 4 گروه اصلی از تعاونی ها برای دنبال کردن موضوع ایجاد 1 میلیون فرصت شغلی سخن گفت و اظهار داشت: حتی برای دستیابی به اهداف برنامه ریزی شده تعاونی ها را به تفکیک استان ها و اینکه تا چه حد ظرفیت اشتغال زایی خواهند داشت نیز مشخص کرده ایم.

وی ادامه داد: در کنار موارد مطرح شده، اینکه تعاونی ها تا چه حد می توانند سرانه تسهیلات و اشتغال داشته باشند و سایر اطلاعات مورد نیاز نیز مشخص شد.

 

منبع:  مهر

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R