به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00513                                                                                               تاريخ :  26/3/90

بانکها به 4 گروه مختلف دسته‌بندی می‌شوند

سخنگوی کارگروه تحولات اقتصادی با بیان اینکه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دو طرحی تحول بانکی به این کارگروه ارائه کرده اند، خبر داد: براساس طرح تحول بانکی که توسط وزارت اقتصاد ارائه شده، بانکها در قالب 4 گروه مختلف دسته بندی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا فرزین گفت: دومین جلسه کارگروه تحول نظام بانکی در سالن اجلاس معاونت امور اقتصادی با حضور سخنگوی کارگروه طرح تحول، قائم مقام بانک مرکزی و معاون بانک، بیمه و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی و برخی از مدیران عامل بانک ها و مدیران و کارشناسان برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه دکتر ابوالحسنی معاون امور بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، طرح تحول نظام بانکی را ارائه کرد و در جلسه گذشته نیز بانک مرکزی طرح خود را در این زمینه ارائه داده بود.

فرزین در مورد محتوای این طرح گفت: وزارت اقتصاد طرح تحول نظام بانکی را با نگاه به مشکلات و چالش های فعلی نظام بانکی بررسی کرده و روشهای حل این مشکلات را پیشنهاد داده است.

وی با بیان اینکه اساس اصلاحات ساختاری طرح وزارت اقتصاد با طرح بانک مرکزی تا حدود زیادی یکسان است، افزود: نظام تأمین مالی مبنا و محور اصلی طرح وزارت اقتصاد است و از این منظر مشکلات و چالشهای سیستم بانکی مورد بررسی قرار گرفته و بهینه سازی تخصیص منابع هدف اصلی این طرح است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: در این طرح مهمترین مشکلات نظام بانکی در 3 گروه شامل مشکلات ساختاری، مشکل قوانین و مقررات و مشکل عملکردی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این طرح بانکها در قالب 4 گروه مختلف دسته بندی شده اند، گفت: در طرح آمده است که بانکهای قرض الحسنه جهت رفع نیازهای ضروری و منابع خرد در قالب عقد قرض الحسنه فعال باشند و بانکهای تجاری در قالب 5 عقد مبادله ای، بانکهای تخصصی تنها در قالب عقد مشارکت و همچنین بانکهای جامع شامل عملیات و تخصیص هرسه گروه بانک فوق فعالیت کنند.

فرزین افزود: در جلسه هفته آینده جمع بندی و دریافت نظرات کارشناسان در مورد هردو طرح بانک مرکزی و وزارت اقتصاد صورت خواهد گرفت.

 

منبع:  مهر

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R