به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00514                                                                                               تاريخ :  26/3/90

موانعی که کارآفرینان را می بلعد/ لزوم ترویج فرهنگ کارآفرینی

گرگان - خبرگزاری مهر: بررسی ها نشان می دهد که از هر 10 شرکت کوچک تاسیس شده، سه شرکت در همان سال اول شکست خورده و نامه عدم فعالیت آن، به اداره مالیاتی ارسال می شود و این نشان می دهد که مقوله کارآفرینی با دامها و موانع فراوانی روبروست.

به گزارش خبرنگار مهر، کمبود نقدینگی، ناتوانی در اجرا، درک نادرست از هزینه ها و قیمت گذاری اشتباه و تیمهای مدیریتی که نمی توانند با یکدیگر بخوبی کار کنند از جمله مشکلات فراروی کارآفرینی است.
این مشکلات درحالیست که سالهای زیادی کارآفرینی به صورت آکادمیک مورد مطالعه قرار گرفته است و در کشورهای پیشرفته این امر با موفقیتهای زیادی روبرو بوده و کارآفرینهای بزرگی تربیت کرده اما در کشورهای درحال توسعه یا توسعه نیافته در مرحله ابتدایی بسر می برد.

به تاکید کارشناسان، بیش از هر چیزی فرهنگ کارآفرینی باید مورد توجه قرار گیرد و اینکه چگونه ویژگیهای کارآفرینان را بشناسیم و به دنبال ایده نو و جدید باشیم.

کارآفرینی امروزه سراسر کشورهای جهان را درنوردیده و به عنوان یکی از اصلی ترین پایه های رشد اقتصادی برشمرده می شود و در دهه اخیر تحقیقات کارآفرینی در آمریکا، اروپا و آسیای جنوب شرقی گسترش زیادی یافته است و در ایران نیز در چند سال اخیر، کارآفرینی نیز به لحاظ عامل اشتغال و هم به لحاظ نقش آن در توسعه اقتصادی کشور و به خاطر خصوصی سازی و مدیریت بهینه کشور مورد توجه قرار گرفته است.

تعریف کارآفرینی:

کارآفرین فردی دارای ایده نو و جدید است و از طریق فرآیند تاسیس و ایجاد یک کسب و کار و قبول مخاطره، محصول یا خدمات جدیدی را به جامعه معرفی می کند.

نیاز به توسعه و رواج کارآفرینی یکی از مسائل حیاتی حال حاضر کشور است، در حالیکه وضعیت کشور ما در دنیایی که گفته می شود هر پنج سال میزان دانش آن دو برابر می شود، کارآفرینی چندان امیدوارکننده نیست.

مواردی از قبیل نرخ بالای بیکاری، مشکلات اقتصادی دولت، وضعیت نابسامان اقتصادی بسیاری از شرکتهای بزرگ، نیاز به تفکر و برنامه ریزی کلان برای ترویج کارآفرینی را پررنگ می کند.

طبق گزارشهای توسعه همکاریهای اقتصادی در پاریس، آمریکا بزرگترین کشور کارآفرینی جهان بوده و 12 درصد آمریکاییها مشغول انجام کارهایی هستند که در 42 ماه گذشته برای اولین بار شکل گرفته اند.

در عین حال کارآفرین بزرگ انگلیسی ریچارد برنسون می نویسد: هنگامی که کار جدیدی را آغاز کرده و موفق می شوید می توانید بارها آن را تکرار کنید، زیرا اصول کار یکی است.

یافته های پژوهشی نشان می دهد که سه عامل، پیدا کردن کالا یا خدماتی که مردم به آن نیاز دارند و حاضر باشند برای استفاده از آن پولی بپردازند که برای شما سودآور باشد، بازاریابی و فروش کالا و خدمات به تعداد که با سود حاصل از آن بتوانید این کار را بارها تکرار کنید و یادگیری شیوه مدیریت از عوامل شروع کار و ایجاد کاری موفق و رسیدن به موفقیت فردی و ثروتمند شدن است.

رمز موفیت کارآفرینها

شفافیت، شایستگی و تنگناها از جمله عواملی است که برای بدست آوردن موفقیت به عنوان یک کارآفرین باید به کار بسته شود،
تحقیقات نشان می دهند که بین وضعیت فعلی و هدفها یک مانع و تنگنا وجود دارد و 80 درصد عوامل کندی و تاخیر در رسیدن به هدفها به خود فرد بر می گردد و تنها 20 درصد به محیط بیرونی یا مردم بستگی دارد.

خلاقیت، تمرکز، شهامت و فعالیت مداوم از دیگر رموز موفقیت یک کارآفرین است که باید مورد توجه قرار گیرد.

تهیه طرح و برنامه پیش از شروع کار

داشتن طرحی که بسرعت قابل اجرا باشد، طعمکار نبودن، انجام تحقیقات درباره رقبا، صحبت با مشتریان بالقوه پیش از شروع
کار، مدیریت نقدینگی از طریق برقراری تعادل بین رشد شرکت و حساب بانکی از جمله مواردی است که برای شروع فعالیت اقتصادی باید به آن توجه داشت.

طرح کسب و کار

بررسی ها نشان می دهد که برای شروع هر کسب و کار تهیه یک طرح تجاری ضروری است و برای یک کارآفرین سه دلیل عمده در مورد ضرورت تهیه یک طرح کسب و کار و به روزسازی ان همگام با تحولات کسب و کار وجود دارد.

طرح کسب و کار یک ابزار است که به کارآفرین اجازه می دهد برنامه ریزی لازم برای کسب و کار انجام دهد، منابع مورد نیاز را تعریف کند و بازار و مشتری را درک کند و بهترین راهبرد را برای دستیابی به اهداف برنامه مورد ارزیابی قرار دهد. و طرح کسب و کار یک سند برای ارائه و ابزاری برای پایش است.

دامهای کارآفرینانه

کم کردن نقدینگی مورد نیاز و دست بالا گرفتن درآمد و رشد سود از رایج ترین دامهاست، ناتوانی در اجرا، بسیاری از افراد ایده های بزرگی دارند و تفاوت در اینجاست که برخی می توانند آن را محقق کنند و برخی نمی توانند اما کارآفرینان موفق عمل گرا هستند.

درک نادرست از هزینه ها و قیمت گذاری اشتباه از دیگر دامهای کارآفرینانه است و بسیاری از کارآفرینان هزینه های واقعی یک محصول یا خدمات خود را دست کم می گیرند و اغلب نیز به هزینه های مستقیم مربوط به تولید محصول توجه می کنند و هزینه های سربار مربوط به بازاریابی، مدیریت و مسائل قانونی و ... را نادیده می گیردند.

تیمهای مدیریتی که نمی توانند با یکدیگر به خوبی کار کنند از دیگر موانع است و در انتخاب شرکا و تیم مدیریتی، علاوه بر کارشناسی فنی باید بر روی ترکیب و قابلیت کارکردن اعضا تیم با یکدیگر تمرکز شود.
........................................................................
دکتر رضا موسوی زاده مدرس دانشگاه
سیده الهام موسوی میرکلایی دانشجوی ارشد مدیریت دولتی
 

منبع:  مهر

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R