به سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

 کانون انجمن سراسر کشور

تاريخچه انجمن  

          كد خبر :  0053                                                                                              تاريخ :  88/9/24

سخنرانی دکتر رضایی در همایش توانمندی های شرکت های خدماتی کشور   22/09/88

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، تحقق اهداف سیاست های اصل 44 قانون اساسی و سند چشم انداز20 ساله را درگرو مشارکت همگانی و کمک به رفع موانع دانست .

دکتر محسن رضایی که روز یکشنبه در همایش توانمندی ها ونقش کارفرمایان و شرکت های خدماتی در تحقق سیاست های اصل 44 سخن می گفت افزود: مبارزه ای را که برای تحقق این امر شروع کرده ایم بدون مشارکت میلیونی و تعریف جدید از دولت امکان پذیر نیست ، دولت باید پارو زدن را بدست مردم بسپارد و خود هدایت کشتی را برعهده بگیرد .

وی تاکید کرد: باید کیفیت تولید روز به روز افزاید یابد ، اصول ، مقررات و قوانینی که مانع رسیدن سریع به مقصود می شوند اصلاح شوند و تعامل انجمن ها با قوای سه گانه و مجمع تشخیص مصلحت نظام افزایش یابد .دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به انجمن های کار فرمایی و شرکت های خدماتی گفت: شما در مسیر فعالیت هایی قرارگرفته اید که حلقه مفقوده ای را که سالها در ایران حاکم بوده کشف خواهد کرد .

دکتررضایی یاد آور شد : در 300 سال گذشته کالاهای ایرانی در دنیا از برند بالایی برخوردار بودند وخرید صنایع دستی ایران افتخارهمه ملتها بود و ثروتمندان آن زمان به داشتن اجناس ایرانی افتخار می کردند اما از آن زمان این روند سیر نزولی پیدا کرد و در مقابل ، دنیا شروع به پیشرفت نمود .

وی گفت: از یکصد سال پیش ایرانی ها بیدار شدند تا کشورشان را آباد کنند اما این بیداری زمانی صورت گرفت که نیمی از کشور را از دست داده بودیم ، در جنگ تحمیلی هم بیگانگان تلاش کردند 5 استان را از ایران جدا کنند اما دلاوران دفاع مقدس اجازه از دست رفتن وجبی از این خاک را به دشمن ندادند .

به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، امیر کبیر نخستین خیزش را برای آبادانی ایران آغاز کرد اما او تنها بود و طبیعی است که به تنهایی کاری از پیش نخواهد رفت لیکن سرانجام پس از سال ها از این تلاش ، حماسه آفرینان 22 بهمن 57 انقلابی را پایه ریزی کردند که عزت و افتخار را به ایرا ن و ایرانی برگرداند ، آنان توانستند دولت تشکیل دهند ، در عرصه سیاست وارد شوند و امنیت ایجاد کنند .

دکتر رضایی افزود: به رغم این موفقیت شگرف ، در بخش اقتصادی آن گام بلندی که در شان ایران و ایرانی است برداشته نشده است اما از ده سال پیش طراحی معماری اقتصادی ایران تحت عنوان سند چشم انداز 1404 شروع شد تا تحولی اقتصادی در ایران شکل بگیرد.

وی اظهارداشت : این امر با کوچک کردن دولت ، سپردن امور به بخش خصوصی و در مقابل ، بالابردن کیفیت ، به پیش می رود ، این سیاست ها حد و مرز دولت را مشخص کرده تا مردم به فعالیت های خدماتی ، صنعتی و کشاورزی و آی تی واردشده و حرکتی عظیم در اقتصاد انجام دهند .

دکتر رضایی ، اینکه در سال گذشته فقط 600 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی داشتیم را خطر بزرگی دانست لیکن گفت این رقم باید با حضور بنگاه های اقتصادی و نخبگان به میلیاردها دلار برسد .

به اعتقاد دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، جامعه باید به حرکت در آید و مقاومت ها را که به یک فرهنگ مبدل شده است از سر راه بردارد و فرهنگ جدیدی که زیبنده یک خیز بزرگ صنعتی و اقتصادی است صورت گیرد .

او تاکید کرد: برای تحقق سیاست های اصل 44 باید فرهنگ سازی کرد ، نگاه به ثروت و رابطه کارگر و کارفرما تغییر کند و به سمت دلسوزی و عاطفی پیش برود .

وی در پایان از روسای شرکت ها و بنگاهها خواست موانع را ببینند و در حل منطقی آن کمک کنند و خود را طراح اقتصادی ایران نوین بدانند .

بنا بر این گزارش ، امرالله لطفی دبیر همایش و امیر هوشنگ صادقی رییس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های خدماتی در ادامه به بیا ن گوشه هایی از مسائل و مشکلات شرکت های خدماتی پرداختند و خواهان توجه دولت به این شرکت ها که جمعیتی بالغ بر 3 میلیون نفر را در خود جای داده اند شدند .

دکتر محسن رضایی پس از نشست پیش از ظهر همایش ، نمایشگاه توانمندی ها و نقش کارفرمایان شرکت های خدماتی در تحقق سیاست های اصل 44 را که در محل هتل المپیک تهران برپاست افتتاح کرد .

اولین همایش توانمندی ها ونقش کارفرمایان و شرکت های خدماتی در تحقق سیاست های اصل 44 که با مشارکت اداره کل همایش های دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در هتل المپیک تهران برگزارشده است فردا نیز با برگزاری کارگاههای آموزشی ادامه خواهد یافت .
 

منبع:   سايت مجمع تشخيص مصلحت نظام

 انجمن اصفهان
 هيئت مديره انجمن  انجمن بوشهر
 اساسنامه  آذربایجان غربی
 بخشنامه ها  انجمن تبریز
 آرشيو اخبار  انجمن تهران
 اعضاء انجمن  خراسان جنوبی
 نحوه عضويت در انجمن  خراسان رضوی
 اخذ صلاحيت  خرم آباد
 بازرسي                            ادامه ...
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات  وزارت كار و امور اجتماعي
 آناليز حقوق سال 88  كار و امور  اجتماعي استان آ - ش
 تماس با انجمن  شهرداري مرند
 درباره سايت  مرند خبر
   
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R