به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00536                                                                                               تاريخ :  15/4/90

ارسال اصلاحيه قانون كار به مجلس تا پايان سال

وزير كار با بيان اينكه اصلاحيه قانون كار تا قبل از پايان سال به مجلس ارائه مي شود، گفت: امكان يكباره اجراي طرح كارت خريد اعتباري كارگران نيز وجود ندارد.

عبدالرضا شيخ‌الاسلامي در خصوص مصوبه شوراي عالي اشتغال مبني بر تعهد وزرا براي ايجاد اشتغال توسط دستگاه‌هاي اجرايي، اظهار داشت: اين مصوبه نياز به تاييد نهايي در هيات وزيران داشت كه در جلسه 5 تيرماه سال جاري به تصويب هيات دولت رسيد.
وي ادامه داد: زماني كه اشتغال بخشي تقسيم مي‌شود يعني در بخش‌هاي صنعت، كشاورزي و نظاير آن اشتغال عينيت مي‌يابد و در سطح ملي مسئول اين مباحث وزيران دستگاه‌ها هستند و به همين دليل اشتغال تقسيم‌بندي شده، توزيع ملي و بخشي دارد.

*توزيع استاني و بخشي و ملي ايجاد اشتغال براساس مصوبه هيات وزيران

وزير كار و امور اجتماعي با بيان اينكه بخشي از تعهد اشتغال نيز در سطح استان‌ها است، گفت: در 31 استان كشور اين موضوع در جريان است، مثلا در بخش صنعت و معدن اشتغالي كه ايجاد مي‌شود جمع كل آن ميزان تعهد وزارت صنايع و معادن است.
به گفته سرپرست وزارت رفاه و تامين اجتماعي، توزيع بخشي و استاني اشتغال مكمل يكديگر هستند و در حقيقت يك نظام توزيع هماهنگ و پيوسته براي ايجاد شغل ميان دستگاه‌هاي ملي و استاني وجود دارد.

* امكان يكباره اجراي طرح كارت خريد اعتباري كارگران وجود ندارد

شيخ‌الاسلامي ادامه داد : در حال حاضر 8 تا 10 ميليون كارگر در جامعه وجود دارد و كسي تاكنون ادعا نكرده است كه به صورت يكباره‌ كارت خريد به همه اين كارگران ارائه شود.
وي ادامه داد: اين كار شروع شده است، همان‌طور كه براي برخي كارمندان دولت پرداخته شده است و براساس ميزان منابع و اعتبارات بانكي كه بانك‌ها در اختيار مي‌گذارند كارت خريد به كارگران واگذار مي‌شود.

* مسئول اجراي طرح كارت اعتباري كارگران وزارت بازرگاني و سيستم بانكي است

وزير كار و امور اجتماعي با اشاره به تلاش وزارتخانه مطبوعش براي اجراي هر چه بهتر و سريع‌تر اين موضوع، تصريح كرد: به تدريج كارت اعتباري خريد در اختيار كارگران قرار خواهد گرفت و مسئوليت اجراي كار به عهده وزارت بازرگاني و سيستم بانكي است.
وي تاكيد كرد: وزارت كار به عنوان حامي منافع كارگران اين موضوع را دنبال مي‌كند تا هر چه زودتر اجراي آن شروع شود.
به گفته شيخ‌الاسلامي اعتباري از سوي سيستم بانكي براي اين موضوع در نظر گرفته شده است كه به تدريج كارگران از آن بهره‌مند خواهند شد.

وزیر کار و امور اجتماعی افزود : نظرات هزار نفر از اساتيد دانشگاه و فعالان اقتصادي براي اصلاح قانون كار
اخذ شده است ولايحه اصلاح قانون كار تا قبل از پايان سال به مجلس ارائه مي‌شود.

 

منبع:  وزارت كار

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R