به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00539                                                                                               تاريخ :  22/4/90

جواني: انعطاف‌پذيري در حوزه‌ كسب و كار افزايش يابد

بايد انعطاف‌پذيري در قانون كارافزايش يابد و بسياري از بندهاي قانون كار به روابط بين كارگر و كارفرما واگذار شود.

داوود جواني ـ دبيركل كانون انجمن‌هاي صنفي كارفرمايان شركت‌هاي خدماتي، پشتيباني، فني و مهندسي ـ در گفت‌وگو با خبرنگار كار و اشتغال خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با تاكيد بر اين موضوع كه يكي از عمده‌ترين مشكلات جامعه‌ كارگري و كارفرمايي كشور ديد يكسان قانون كار به همه‌ حوزه‌هاي كسب و كار است، تصريح كرد: انعطاف‌پذيري در حوزه‌ كسب و كار بايد افزايش يافته و بسياري از موارد قانون كار به روابط بين كارگر و كارفرما واگذار شود.

وي ادامه داد: زماني كه كارفرما هزينه‌هاي توليد و مخصوصا هزينه‌هاي كارگر را بسيار بالا مي‌داند، ناچار با اجرا نكردن قانون و بيمه‌نكردن كارگران در پي كاهش اين هزينه‌ها بر مي‌آيد.

عضو هيات مديره‌ كانون انجمن‌هاي صنفي كارفرمايان شركت‌هاي خدماتي، پشتيباني و تامين نيروي انساني با تاكيد بر اين‌كه امكان بازرسي بر نحوه فعاليت همه كارفرمايان در كشور وجود ندارد، خاطر نشان كرد: در قانون كار، كارفرما و كارگاه‌هاي كوچك و بزرگ از هم تفكيك نشده‌اند، اين در حالي است قانون بايد براي كارگاه‌هاي كوچك و زير 10 نفر و كارگاه‌هاي بزرگ متفاوت باشد.

جواني افزود: در كارگاه‌هايي باجمعيت زير پنج تا 10 نفر بايد بخشي از ماده‌هاي قانون كار حذف شود، به‌طور مثال مزايايي از قبيل سنوات و بن‌كارگري جزو موارد دست‌وپاگير براي كارفرمايان در كارگاه‌هاي كوچك است كه در نتيجه بيمه‌شدن كارگران رخ مي‌دهد و بايد حذف شود.

به گزارش ايسنا، به اعتقاد كارشناسان يكسان‌بودن قانون كار براي كارگاه‌هاي كوچك و بزرگ دليل بر انعطاف‌پذيري آن نيست، زيرا حذف بخشي از مزاياي كارگران نظير سنوات و بن‌كارگري باعث كاهش انگيزه و در نتيجه‌ كاهش بهره‌وري نيروي كار است.

برخورداري از حقوق كارگري نبايد وابسته به جمعيت كارگران در يك كارگاه و يا كوچكي و بزرگي آن باشد باشد، بلكه در اين شرايط تمايل كارگران به حضور در كارگاه‌هاي كوچك كاهش يافته كه اين موضوع خود عاملي براي كاهش توليد در كشور است.
 

منبع:  ايسنا

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R