به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00544                                                                                               تاريخ :  1/5/90

احتمال رونق در جذب نیروی کار جدید/ ماده 80 برنامه پنجم منتظر ابلاغ

رئیس کانون کاریابی‌ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور ابلاغ و تصویب ماده 80 برنامه پنجم توسعه را باعث رونق جذب نیروی کار جدید توسط بنگاه ها و واحدهای تولیدی کشور اعلام کرد.

بابک هاشمی پور در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه ابلاغ ماده 80 برنامه پنجم توسعه باعث جذب نیروهای جدید کار توسط بنگاه ها و واحدهای تولیدی کشور خواهد شد، گفت: در این ماده از برنامه پنجم حمایت های دولتی مشمول کارفرمایانی می شود که اقدام به جذب نیروهای جدیدی کنند.

رئیس کانون کاریابی‌ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور اظهار داشت: تسهیلات در نظر گرفته شده در این ماده از برنامه پنجم توسعه باعث می شود تا کارفرمایان انگیزه بیشتری به جذب نیروی جدید داشته باشند.

هاشمی پور با اشاره به این موضوع که هم اکنون جذب نیرو در بنگاه ها و واحدهای تولیدی کشور به کندی صورت می گیرد، ادامه داد: تصویب این ماده منتظر بررسی هیئت دولت است.

وی خاطر نشان کرد: امید می رود پس از تصویب و ابلاغ این ماده از قانون برنامه پنجم برای اجرا، وضعیت جذب نیرو توسط بنگاه ها بهبود یابد.

به گفته رئیس کانون کاریابی ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور، ابلاغ ماده 80 برنامه پنجم توسعه باعث رونق فعالیت دفاتر کاریابی داخلی کشور نیز خواهد شد. تمایل به جذب نیروهای جدید توسط واحدهای تولیدی کشور، رونق کسب و کار کاریابی ها را نیز در پی خواهد داشت.

ماده 80 برنامه پنجم توسعه

به دولت اجازه داده می‌شود در راستای ایجاد اشتغال پایدار، توسعه کارآفرینی، کاهش عدم تعادل منطقه‌ای و توسعه مشاغل نو اقدامات زیر را انجام دهد:
الف ـ حمایت مالی و تشویق توسعه شبکه‌ها، خوشه‌ها و زنجیره‌های تولیدی، ایجاد پیوند مناسب بین بنگاه های کوچک، متوسط، بزرگ (اعطای کمک های هدفمند) و انجام تمهیدات لازم برای تقویت توان فنی ـ مهندسی ـ تخصصی، تحقیق و توسعه و بازاریابی در بنگاههای کوچک و متوسط و توسعه مراکز اطلاع‌رسانی و تجارت الکترونیک برای آنها.
ب ـ رفع مشکلات و موانع رشد و توسعه بنگاه های کوچک و متوسط و کمک به بلوغ و تبدیل آنها به بنگاه های بزرگ و رقابت ‌پذیر.
ج ـ گسترش کسب و کار خانگی و مشاغل از راه دور و طرح های اشتغالزای بخش خصوصی و تعاونی به ویژه در مناطق با نرخ بیکاری بالاتر از متوسط نرخ بیکاری کشور.
د ـ حمایت مالی و حقوقی و تنظیم سیاست های تشویقی در جهت تبدیل فعالیت های غیرمتشکل اقتصادی خانوار به واحدهای متشکل.
هـ ـ حمایت مالی از بخش غیردولتی به منظور توسعه و گسترش آموزش های کسب و کار، کارآفرینی، فنی و حرفه‌ای و علمی ـ کاربردی.
و ـ اعمال تخفیف پلکانی و یا تامین بخشی از حق بیمه سهم کارفرمایان کارگاه هایی که با تایید و یا معرفی واحدهای وزارت کار و امور اجتماعی در جهت بکارگیری نیروی کار جدید مبادرت می‌نمایند، به شرط آن که واحد تازه تاسیس بوده و یا در سال قبل از آن کاهش نیروی کار نداشته باشد.

 

 

منبع:  مهر

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R