به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00549                                                                                               تاريخ :  1/5/90

ایجاد 2.5میلیون شغل قطعی است

معاون وزیر کار با اعلام جزئیات ترکیب 137 هزار میلیارد تومان منابع ایجاد فرصت های شغلی در سال جاری، گفت: ایجاد 2.5 میلیون شغل هدفی است که در سال جاری محقق خواهد شد.

محمدحسین فروزان مهر در گفتگو با مهر با بیان اینکه طی روزهای گذشته مطالب جدیدی در مورد برنامه ایجاد 2 میلیون و 500 هزار شغل در سال جاری مطرح شده است، گفت: کاهش برنامه اشتغالی دولت و یا اختصاص بخشی از برنامه دولت به موضوعات دیگر در سال جاری به هیچ وجه صحت ندارد.

2.5میلیون شغل قطعی است

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار، اظهار داشت: برنامه ای که توسط شورای عالی اشتغال مصوب و به تایید رئیس جمهور رسید، ایجاد 2 میلیون و 500 هزار فرصت شغلی در سال جاری است و این برنامه قطعی عملیاتی خواهد شد.

فروزان مهر با تاکید بر اینکه هم اکنون بحث تجهیز منابع برای تحقق این هدف نیز به خوبی صورت گرفته است، گفت: البته در تعاریف و ادبیات بازار کار فرصت شغلی با شغل تفاوت هایی دارند، اما بحث ایجاد 2.5 میلیون شغل سرجای خود است و با جدیت نیز دنبال می شود.

کاهش نرخ بیکاری به 7درصد

این مقام مسئول در وزارت کار و امور اجتماعی، اظهار داشت: طبق اسناد پشتیبان برنامه پنجم توسعه در بازار کار و اشتغال در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، دستیابی به نرخ بیکاری 7 درصدی در پایان برنامه پنجم توسعه هدفگذاری شده است.

معاون وزیر کار با بیان اینکه متناسب با حجم فعالیت و عرضه نیروی جدید کار به بازار، نرخ رشد سالیانه 3.4 درصدی باید در عرضه نیروی کار اتفاق بیفتد، افزود: همچنین متوسط نرخ اشتغالی که به صورت سالیانه باید ایجاد شود 4 درصد است.

به گفته فروزان مهر، در گام های بعدی کار نیز سهم بخش های مختلف اقتصادی برای تحقق این میزان رشد در اشتغال باید مشخص شود که البته سهم بخش های مختلف اقتصادی متفاوت خواهد بود. البته در سیستم پیش بینی شده این سهم ها برنامه ریزی و مشخص شده است.

جزئیات کامل ترکیب منابع

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار در مورد ترکیب منابعی که هم اکنون در اختیار ایجاد 2 میلیون و 500 هزار فرصت شغلی قرار گرفته است، بیان داشت: به قیمت جاری 137 هزار میلیارد تومان منابع برای ایجاد 2 میلیون و 500 هزار فرصت شغلی پیش بینی شده است.

این مقام مسئول در وزارت کار، ادامه داد: حدود 7 درصد از این منابع باید از طریق فاینانس و منابع خارجی، حدود 20 درصد آن باید از محل بودجه های عمرانی دولت، 10.3 درصد از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی و حدود 32 درصد از محل تسهیلات بانک ها در نظر گرفته شده است.

فروزان مهر خاطر نشان کرد: البته منابع دیگری نیز از طریق بازارهای مالی و سرمایه گذاری بخش غیردولتی و منابع نهادهای عمومی غیردولتی برای این منظور پیش بینی شده است.

سهم امسال بانک‎ها؛50 هزار میلیارد تومان

وی تاکید کرد: این ترکیب منابع با توجه به سرانه سرمایه گذاری ها برای هر شغل در بخش های مختلف اقتصادی کشور را به سمت تحقق هدف 2.5 میلیونی اشتغال سوق خواهد داد. بنابراین در این زمینه تجهیز منابع به صورت کامل و کافی صورت گرفته است.

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار، تاکید کرد: هم اکنون نیز متناسب با هدفگذاری صورت گرفته و اسناد پشتیبان کار دستیابی به هدف 2 میلیون و 500 هزاری دنبال می شود. البته در این بخش سهم بانک ها در سال جاری 32.3 درصد در نظر گرفته شده است که مبلغ آن هم 50 هزار میلیارد تومان است.

فروزان مهر همچنین به اختصاص 3 هزار و 220 میلیارد تومان منابع تسهیلاتی به مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد و همچنین خوداشتغالی در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: از همین محل قرار است 760 هزار فرصت شغلی کسب کنیم.

هدفگذاری تحقق 760هزار شغل

به گفته وی، بر اساس پیش بینی ها و کدهای آیسیک زیربخش های اقتصادی در 11 گروه خواهند بود که در آن کشاورزی، نفت، گاز، آب، برق، ساختمان، صنعت و معدن و سایر بخش ها قرار دارد.

معاون وزیر کار از هدفگذاری برای تحقق حداقل 20 درصد از کل مشاغل جدید سال جاری از طریق کسب و کارهای خرد خانگی و خوداشتغالی خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر ابلاغ اعتبارت به استان ها نیز صورت گرفته است و این کار از سوی بانک مرکزی از طریق اعلام به بانک های عامل دنبال می شود.

این مقام مسئول در وزارت کار و امور اجتماعی، تصریح کرد: به صورت کلی می توان گفت که هم اکنون بانک ها در استان ها برای تسهیلات دهی برای ایجاد فرصت های جدید شغلی آماده هستند.

برنامه 2.5میلیونی تغییری ندارد

وی مسائل مربوط به بازار کار و اشتغال را تخصصی دانست و افزود: تعاریف در ادبیات بازار کار متفاوت است و باید در بیان موارد مختلف دقت لازم بعمل آید.

فروزان مهر در پایان سخنانش، مطالب منتشر شده در برخی رسانه ها در مورد ایجاد 1 میلیون و 100 هزار فرت شغلی به جای 2 میلیون و 500 هزار در سال جاری را رد کرد و گفت: مصوبه شورای عالی اشتغال تحقق 2.5 میلیون فرصت شغلی است که با تجهیز منابع صورت گرفته، قابل دستیابی است و این هدف با جدیت دنبال می شود.

 

 

منبع:  وزارت كار

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R