به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00555                                                                                               تاريخ :  2/5/90

رويكرد اصلاح قانون کار تشويق سرمايه گذاري است


وزير كار : رويكرد اصلاح قانون کار تشويق سرمايه گذاري است
وزير كار و امور اجتماعي گفت : براساس برنامه پنجم توسعه دولت موظف به اصلاح قانون كار و تامين اجتماعي و روابط كار تا پايان سال برنامه اول است .
دكتر شيخ الاسلامي كه در جلسه شوراي عالي كار كه در ارتباط با بازنگري و اصلاح قانون كار تشكيل شده بود سخن مي گفت افزود : قانون كار و تامين اجتماعي براساس مولفه هاي ايجاد انعطاف براي حل اختلاف كارگران و كارفرمايان و همسو كردن منافع دو طرف ، تقويت بيمه بيكاري به عنوان بخشي از تامين اجتماعي و شغلي كارگران با رويكرد و افزايش پوشش و گسترش بيمه بيكاري و بيكاران در شرايط قطعي اشتغال ، تقويت همسويي منافع كارگران و كارفرمايان و تكاليف دولت با رويكرد سه جانبه گرايي ، تقويت شرايط و وضعيتهاي جديد كار با توجه به تغييرات تكنولوژي و مقتضيات خاص توليد كالا و خدمات ، تقويت تشكلهاي كارگري و كارفرمايي متضمن حق قانوني اعتراض صنفي براي اين تشكلها اصلاح خواهد شد .
وي افزود : به رغم عدم و جود الزام قانوني مبني بر اخذ نظرات و پيشنهادات شركاء اجتماعي ، وزارت كار و امور اجتماعي علاوه بر نظرخواهي از هزار نفر از صاحب نظران جامعه كار و توليد ، پژوهشگران ، دانشگاهيان ، مديران واحدهاي توليدي ، نمايندگان تشكلهاي كارگري و كارفرمايي به منظور تعامل همه جانبه و اخذ كليه نظرات كارشناسي طرفهاي ذينفع ، موضوع در اولين جلسه شوراي عالي كار مطرح تا با تبادل نظر و تضارب آراء و رعايت اصل سه جانبه گرايي در خصوص بازنگري و اصلاح قانون كار جامع ترين نقطه نظرات كارشناسي را ملحوظ و پيش نويس لايحه تنظيمي مربوط را با كمترين اختلاف نظر و متناسب با شرايط اجتماعي و اقتصادي جامعه كار و توليد به هيات محترم دولت براي طي مراحل قانوني ارائه نمايد .
وي بهبود فضاي كسب وكار ، انعطاف پذيري حداكثر روابط كار ، تشويق سرمايه گذاري و بستر سازي مناسب براي توسعه اشتغال را از محورهاي اصلاح قانون كار دانست و افزود : براي تشويق و گسترش سرمايه گذاري و در نتيجه توسعه اشتغال نياز به اصلاح و تدوين يك قانون كار روان و تسهيل كننده داريم ، كه در اين خصوص مي بايست قراردادهاي موقت را سامان دهي نموده و به بهره وري نيروي كار نيز توجه ويژه نمود. زيرا در حال حاضر سهم نيروي انساني در بهره وري بسيار ناچيز است و در برنامه پنجم توسعه مي بايست به 7/2 درصد برسد ، به طور قطع يكي از راههاي افزايش بهره وري نيروي انساني توجه به رابطه بين مزد و بهره وري است كه مي بايست در اصلاح قانون كار مورد عنايت خاص قرار گيرد .
دكتر شيخ الاسلامي ياد آور شد : وظيفه وزارت كار و امور اجتماعي توانمندسازي نيروي انساني است ، اگر مي خواهيم به كشور خدمت كنيم ، بايد سطح توانمندي نيروي كار را بالا ببريم ، برخوردهاي احساسي به اين نوع فضاها حتما آسيب مي رساند و اتفاقا آسيب به كساني مي رسد كه بصورت احساسي مورد حمايت بيش از حد قرار مي گيرند .
در اين جلسه نمايندگان گروه كارگري از حسن تدبير و تعامل وزير كار و امور اجتماعي در توسعه تشكلهاي كارگري و كارفرمايي تشكر كردند و عنوان نمودند چنانچه نظرات گروههاي ذينفع اعمال نشود موجبات نارضايتي مي گردد و اين ابتكار بسيار پسنديده است و در جهت حما يت از تفاهم حاصله كمك مي نمايد . اين قانون داراي طيف هاي موافق و مخالف جدي است كه در يك جمع كارشناسي اين چنيني مي توان راههاي بينابيني را اتخاذ كرد كه كمترين آسيب را داشته باشد . بحث اصلاح قانون كار از دولت نهم مطرح بوده است و بيش از 80 درصد قانون كار مربوط به روابط كار است ، انتظار داريم كه در تدوين آئين نامه هاي مربوط نيز نظرات گروههاي كارگري و كارفرمايي نيز لحاظ گردد .
نمايندگان گروه كارفرمايي از تشكيل اين جلسه و دريافت نظرات گروههاي كارگري و كارفرمايي با توجه به عدم الزام قانون از وزير كار و امور اجتماعي تشكر كردند .

 

منبع:  وزارت كار

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R