به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00559                                                                                               تاريخ :  11/5/90

اصلاح قانون کار در اولویت / صندوق‌ها را شفاف می‌کنم

وزیر پیشنهادی وزارت تعاون،کار و رفاه از برنامه خود برای شفاف سازی فعالیت صندوق‌های مالی مرتبط با این وزارتخانه از جمله صندوق های شستا خبر داد و اعلام کرد که قصد دارد با کمک بخش خصوصی قانون جدیدی برای کار تدوین کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی در نشست کمیته های سه گانه و اعضای شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه همه تلاش ما باید در راه خدمت به محرومان و تلاش برای ارتقاء وضع عموم مردم باشد، گفت: تشکیل وزارت راه، کار و تعاون یکی از مهمترین ارکان حاکمیتی است و در آینده بیشترین نگاه ها به این وزارتخانه خواهد بود.

وی افزود: معتقدم ادغام این 3 وزارتخانه ظرفیت ارزشمندی را برای نظام جمهوری اسلامی قرار داده تا هر کس آن را بر عهده گرفت بتواند اهداف نظام را پیاده کند.

شیخ الاسلامی گفت: کوچک سازی، چابک سازی و بالابردن سطح خدمات برای ایجاد وظایف و مسئولیت ها از اهداف تاسیس این وزارتخانه است.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه با تاکید بر اینکه اهداف کلان این وزارتخانه بر اساس سند چشم انداز و برنامه پنجم تدوین شده است گفت: دستیابی به سهم 25 درصدی به اقتصاد و بهره وری از مهمترین اهدافی است که در سند چشم انداز پیش بینی شده که ما در این وزارتخانه تلاش می کنیم طی یک برنامه عملیاتی سهم تعاون را در اقتصاد کشور به 25 درصد برسانیم و یا در بحث مربوط به ماموریت های وزارت کار و امور اجتماعی با توجه به اینکه در گذشته نیز این مسئولیت را بنده آن را بر عهده داشتم به صورت جدی اقداماتی را انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: در حوزه رفاه نیز با توجه به جامعه هدف تحت پوشش بار مسئولیت سنگینی بر دوش ما قرار دارد، چرا که خانواده های فراوانی تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

شیخ الاسلامی همچنین به وجود صندوق های فراوان در وزارت رفاه اشاره کرد و گفت: بسیاری از صندوق هایی که فعالیت گسترده اقتصادی در این وزارتخانه داشتند بازدهی مطلوب ندارند و من در مقام آسیب شناسی تلاش خواهم کرد با برطرف کردن موانع این صندوق ها کاری کنم تا آنها حداکثر بازدهی اقتصادی را داشته باشند و خروج از اهداف تصدی گرایانه جزء اهداف اصلی ما است.

وی با بیان اینکه صندوق ها باید به اقشار ضعیف رسیدگی کنند گفت: هم اکنون صندوق ها صدها شرکت دارند و فقط در شرکت شستا 1000 مدیر عامل و عضو هیئت مدیره وجود دارد که ما تلاش خواهیم کرد در این روند تغییراتی ایجاد کنیم.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه با بیان اینکه در بخش تعاون دو رویکرد اصلی دارم، اظهار داشت: اجرای سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب در اصل 44 که ظرفیت بی بدیلی در بخش تعاون است از برنامه های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه خواهد بود چرا که این بخش در قانون اساسی به اسناد بالادستی کشورمان اهمیت زیادی دارد و 70 درصد تعاونی های ما نیز تولیدی است و این نشان می دهد که روح تولید در کشور ما وجود دارد.

شیخ الاسلامی ادامه داد: معتقدم باید زمینه لازم برای بسط فرهنگ تعاون و پشتیبانی از تعاونی در کشور ما شکل بگیرد و در این زمینه نیز لازم است از تصدی گری در تعاون اجتناب کرد.

وی همچنین به برنامه های خود در حوزه کار و امور اجتماعی اشاره کرد و گفت: تنظیم کار و سیاستگذاری کار و بهبود فضای کسب و کار از مهمترین اهدافی است که باید دنبال شود چرا که وزارت کار در ایجاد اشتغال وظیفه ای ندارد ولی می تواند بستر بهبود فضای کسب و کار را در کشور ایجاد کند.

وی تاکید کرد: در شرایط جدید وزارتخانه های ادغامی می توانند در ایجاد اشتغال نقش مهمی ایفا کنند.

همچنین در ادامه این نشست وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه دولت در ابتدای امسال وعده تحقق 2.5 میلیون شغل را در کشور داد و برنامه شما برای عملی کردن این وعده چیست؟ گفت: بعد از سخنان رئیس جمهور مبنی بر ایجاد 2.5 میلیون شغل فعالیت های خوبی در وزارت کار انجام شد و مجموعه مدیران کشور با یک برنامه ریزی عزم خود را جزم کردند تا موضوع اشغال را در سرلوحه اقدامات خود قرار دهند امیدواریم 2.5 میلیون شغل مهیا شود.

وی گفت: برای انجام این کار بین همه دستگاه ها تقسیم کار شده است و حتی این مشاغل توزیع استانی شده است و برای هماهنگی بیشتر با همه استانداران، توافقنامه امضا شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: مهمترین وظیفه این وزارتخانه جدید توانمند کردن نیروی انسانی است و اگر ما می خواستیم نامی را برای این وزارتخانه انتخاب کنیم اسم آن را وزارت توسعه منابع انسانی می گذاشتیم.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه اشتغال در یک بستر به صورت طبیعی باید ایجاد شود اظهار داشت: همه مدیران در نظام، وظیفه دارند منابع انسانی را توانمند کنند.

وی به فعالیت صندوق های متعدد در کشور اشاره کرد و گفت: با آن توجهی که به موضوع فعالیت سازی و شفافیت در صندوق ها داریم باید چنان کار کنیم که این صندوق ها همانند اتاق شیشه ای در منظر همه باشد و یک فضای شفاف ایجاد کنیم تا جلوی سوء استفاده گرفته شود و لذا تلاش می کنیم شبهات در این زمینه را برطرف کنیم.

وی در خصوص نبود تعریف واحد از واژه اشتغال گفت: هم اکنون این موضوع در شورای عالی اشتغال مطرح است که یک تعریف واحد در مورد اشتغال تعریف کنند.

شیخ الاسلامی در خصوص تغییر قانون کار نیز اظهار داشت: قصد داریم قانون کار را تغییر دهیم ، پیش از این قصد داشتیم قانون جدید را به مجلس تقدیم کنیم که در جریان قانون هدفمندی یارانه ها قرار گرفت ولی در حال حاضر تلاش داریم آن را به مجلس ارایه نماییم.

وی در پایان تاکید کرد: برای اینکه قانون کار، جامع باشد تصمیم گرفتیم نمایندگان جامعه کارفرمایی و کارگری را دعوت کنیم و سه ضلع دولت، کارفرما و کارگر را در تدوین این قانون نقش آفرینی کنند.

 

منبع:  مهر

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R