به سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا خوش آمديد

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايي شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

 کانون انجمن سراسر کشور

تاريخچه انجمن  

          كد خبر :  0056                                                                                              تاريخ :  88/9/26

بررسي چالش‌هاي شركت‌هاي خدماتي و تأمين نيروي انساني

سرويس اقتصادي: مشكلات شركت‌هاي خدماتي ريشه‌اي است كه از چگونگي برگزاري مناقصات و رعايت نكردن آئين‌نامه‌ها ناشي مي‌شود.

مهندس صادقي رئيس انجمن صنفي كارفرمايان شركت‌هاي خدماتي و تامين نيروي انساني استان تهران در اولين‌ همايش توانمندي‌ها و نقش‌ كارفرمايان و شركت‌هاي خدماتي در تحقق سياست‌هاي اصل 44 گفت: اين امر باعث به وجود آمدن رانت و واگذاري مناقصه‌ها به افراد خاص مي‌شود. وي افزود: مباحث خصوصي‌سازي و رعايت اصل 44 بيشتر در قالب شعار است، نه عمل. زيرا در عمل با انواع پيچيدگي‌هاي اداري و موانع قانوني برخورد مي‌كنيم.صادقي با اشاره به مشكلات شركت‌هاي خدماتي اظهار داشت: سازمان‌ها از ما نيروي انساني مي‌گيرند، بدون اينكه به ما اجازه مديريت دهند. در واقع ما در قرارداد مسئوليت مدني داريم و شرايط و خطرات قرارداد به عهده ما است، اما هيچ اختياري در اعمال نظر و برنامه‌ريزي در قراردادها نداريم.

وي خاطرنشان كرد: مشكل ديگر، بحث فرهنگي و ديد جامعه نسبت به شركت‌هاي خدماتي است. اكنون در همه محافل صحبت از حمايت از كارگران است كه ما نيز به آن اعتقاد داريم، اما تفكر حاكم در جامعه معتقد است كه حقوق كاركنان شركت‌هاي خدماتي پرداخت نمي‌شود، در صورتي كه تاكنون پرسنل هيچ‌يك از شركت‌هاي خدماتي اعتراض به دريافت نكردن حقوق نداشته‌‌اند.

صادقي با اشاره به شعارهايي مبني بر حذف شركت‌هاي خدماتي گفت: آيا مديران اين شركت‌ها هيچ حقي ندارند كه استعفا كنند؟ آيا بعد از سه دهه تلاش و نگرفتن طلب‌هاي ميلياردي خود از دولت‌، بايد تعطيل شويم و خانه‌نشين؟

در ادامه، محمد انتظامي رئيس كانون انجمن‌هاي صنفي كارفرمايان شركت‌هاي خدماتي و تامين نيروي انساني نيز گفت: 30درصد از 10 ميليون شاغل بخش خدمات كشور در شركت هاي خدماتي مشغول به كار هستند.وي افزود: در حال حاضر 20 هزار شركت در سراسر كشور عضو كانون هستند و جمعيت تحت پوشش اين شركت‌ها بين 2 ميليون و 500 هزار تا 3ميليون نفر است.

انتظامي خاطرنشان كرد: اين شركت‌ها كوچكترين سهمي از تسهيلات اشتغال‌زايي ندارند و همه از سرمايه‌هاي خود استفاده مي‌كنند.

وي گفت: براي رفع مشكلات شركت‌هاي خدماتي، نياز داريم كه در مجلس نماينده داشته باشيم. در اين خصوص پيشنهاد تشكيل كارگروه‌هايي در استان‌ها را داده‌ايم و در صدد هستيم در تهران حتماً اين كارگروه را تشكيل دهيم تا بتوانيم در انتخابات آينده مجلس نماينده داشته باشيم.

منبع:   روز نامه اطلاعات

 انجمن اصفهان
 هيئت مديره انجمن  انجمن بوشهر
 اساسنامه  آذربایجان غربی
 بخشنامه ها  انجمن تبریز
 آرشيو اخبار  انجمن تهران
 اعضاء انجمن  خراسان جنوبی
 نحوه عضويت در انجمن  خراسان رضوی
 اخذ صلاحيت  خرم آباد
 بازرسي                            ادامه ...
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات  وزارت كار و امور اجتماعي
 آناليز حقوق سال 88  كار و امور  اجتماعي استان آ - ش
 تماس با انجمن  شهرداري مرند
 درباره سايت  مرند خبر
   
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R