به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00563                                                                                               تاريخ :  23/5/90

واگذاري طرح رفع موانع کسب و کار به بخش خصوصي براي نخستين بار در کشور

حميدرضا فولادگر در گفت‌وگو با ايسنا، در خصوص فضاي کسب و کار در ايران اظهار کرد: فضاي کسب و کار ايران در کميسيون اصل 44 که کميسيون اصلي آن است و کميسيون ويژه جهاد اقتصادي که درصدد بهبود فضاي کسب و کار ايران است، درحال بررسي است.

نماينده اصفهان در مجلس افزود: يکي از وظايف کميسيون اصل 44 نظارت و پيگيري اجراي سياست‌هاي اين اصل است که در اين راستا با همکاري اتاق‌هاي بازرگاني، اتاق تعاون و صنايع و معادن هم‌چنين با جلساتي که با مرکز پژوهش‌ها گذاشتيم پيش نويس اين طرح در طول يک سال کار بر روي آن، توسط اين سازمان‌ها آماده و فوريت آن به مجلس آورده شد و در نهايت در صحن علني به تصويب رسيد و در حال حاضر در دستور کار کميسيون اصل 44 به عنوان کميسيون اصلي و چند کميسيون فرعي ديگر قرار دارد.

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس در خصوص نظارت و پيگيري فضاي کسب و کار گفت: يکي از راه‌هاي رسيدن به اهداف اصل 44 ايجاد فضاي مناسب و مساعد کارآفريني و رفع موانع کسب و کار است که در قانون تهيه پيش‌نويس اين طرح برعهده اتاق‌هاي بازرگاني، اتاق تعاون و صنايع و معادن گذاشته شده است.

فولادگر افزود: براي اولين بار در تاريخ قانون گذاري کشور، تهيه اين طرح به بخش خصوصي واگذار شد.

وي خاطرنشان کرد: اين طرح هم‌چنين در کميسيون ويژه جهاد اقتصادي مطرح شد و در پنج محور کاري مورد بررسي اين کميسيون قرار گرفت و قرار است در نهايت، اين طرح تا يکي دوماه آينده به صحن علني بيايد و به قانون تبديل شود.

اين عضو کميسيون اصل 44 در خصوص قانون‌گذاري در زمينه بهبود فضاي کسب و کار تصريح کرد: سعي بر اين بود که دچار اصلاح قانون نشويم و بيشتر درصدد قانون زدايي اقدام کرديم تا به سهولت و ايجاد فضاي کسب و کار کمک شود و سامانه‌اي براي سنجش و پالايش فضاي کسب و کار طراحي شود.

فولادگر خاطرنشان کرد: در راستاي اين طرح دولت بايد قانون کار و قانون بيمه را اصلاح کند و در قوه قضائيه آئين دادرسي ويژه تجاري تنظيم شود.

وي افزود: بايد اگر مزيتي براي بخش دولتي است براي بخش خصوصي نيز باشد.

اين عضو کميسيون ويژه جهاد اقتصادي در خصوص سرمايه‌گذاري و جذب سرمايه اظهار کرد: هم در برنامه پنجم توسعه و هم در بودجه 90 به مسائل مورد توجه در سرمايه‌گذاري و جذب سرمايه توجه ويژه شده است.

فولادگر پيرامون اقداماتي که در راستاي جذب سرمايه صورت گرفته بيان کرد: در بودجه سال 90 تصويب شد به کساني که موفق به جذب سرمايه گذارخارجي شوند جوايزي اعطا شود.

وي افزود: هم‌چنين در زمينه صادرات نيز جوايزي در نظر گرفته شده است که متاسفانه گاهي در اعطاي جوايز شاهد ديرکرد هستيم به گونه‌اي که گاهي دو سال طول مي‌کشد تا جوايزه اعطا شود.

نماينده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: در راستاي بهبود فضاي کسب و کار داراي قوانين خوب و مجريان معتقدي هستيم، اما گاهي در اجرا شاهد موانع و قوانين دست و پاگيري هستيم که با روح قانون منافات دارد.

 

منبع:  ايسنا

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R