به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00577                                                                                               تاريخ :  14/6/90

اصلاح نظام پرداخت حقوق کارگران در پیش‌نویس اصلاح قانون کار

خبرگزاری فارس: رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: با توجه به افزایش قراردادهای سفید امضاء برای جلوگیری از این موضوع، پرداخت حقوق و مزایا از طریق حساب بانکی در اصلاح قانون به شورای عالی کار پیشنهاد شده که نهایی خواهد شد.
خبرگزاری فارس: اصلاح نظام پرداخت حقوق کارگران در پیش‌نویس اصلاح قانون کار

اولیا علی بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به قراردادهای سفید امضا میان کارگر و کارفرما، اظهار داشت: در حال حاضر و روز به روز بر تعداد قراردادهای سفید امضا‌ء افزوده می‌شود.
وی ادامه داد: به لحاظ عدم عرضه و تقاضا نیروی کار و شغل، سوء استفاده‌های زیادی از طریق برخی کارفرمایان به کارگر تحمیل می‌شود.
این فعال کارگری با بیان اینکه کارگر زمانی که وارد کار می‌شود نباید قرارداد سفید، امضا کند بیان داشت: در این شرایط کارگر از برخی حقوق آینده خود محروم می‌شود و پس از قطع ارتباط با کار نمی‌‌تواند به حقوق خود برسد.
وی تاکید کرد: این موضوع باید در اصلاح قانون کار به عنوان یک ضرورت پیش‌بینی ‌شود چون به صورت گسترده در حال رایج شدن است.
به گفته رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار، منافع کارگر در قانون کار باید تضمین شود و برای این موضوع نیز تبصره یا ماده‌ای در خصوص چگونگی پرداخت حقوق باید وجود داشته باشد.
این عضو شورای عالی کار تصریح کرد: حق سنوات، عیدی، بن کارگری و مزایای شغلی کارگر باید در یک حساب بانکی واریز شود و ملاک و معیار مراجع حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات کارگری گردش مالی حساب بانکی افراد باشد.
وی ادامه داد: می‌توان هرگونه پرداخت حقوق و مزایا را از طریق حساب بانکی انجام داد تا نشان دهنده وضعیت قرارداد و شرایط کارگر باشد و نیز از سوءاستفاده‌های فعلی در بازار کار جلوگیری شود.
علی‌بیگی شیوه ایجاد حساب بانکی برای پرداخت حقوق و مزایا را در حال حاضر بهترین راهکار دانست و خاطرنشان کرد: با شیوه پرداخت الکترونیک، حقوق کارگر حفظ شده و ایرادات فعلی قانون در این راستا رفع می‌شود.
به گفته این عضو شورای عالی کار، این پیشنهاد در شورای عالی کار مطرح و پیشنهاد شده است که در پیش‌نویس اصلاح قانون کار با حضور شرکای اجتماعی نهایی شود.

 

منبع:  فارس

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R