به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00583                                                                                               تاريخ :  21/6/90

تعداد شورای سازش در آذربایجان شرقی به مرز 401 شورا رسید

مهندس لطفی نژاد مدیرکل کار واموراجتماعی آذربایجان شرقی گفت: تا پایان 5 ماهه اول سال 90 بیش از 401 شورای سازش در آذربایجان شرقی فعالیت دارند.

مدیرکل کار واموراجتماعی افزود: تعداد شوراهای سازش استان از 301 شورا در سال 1389 به مرز 401 شورا در 5 ماهه سال 90 رسیده است که این نشان دهنده تعامل و همدلی و اعتماد بالای کارگران و کارفرمایان و فعالیت اثربخش شوراهای سازش در استان است.

وی افزود: برابر پیش بینی های به عمل آمده با افزایش 184 درصدی در شوراهای سازش تعداد این شوراها تا پایان سال 1390 به 420 شورا خواهد رسید.

مهندس لطفی نژاد ادامه داد: در راستای فعالیت های چشمگیر این شوراها در حل و فصل مسائل و مشکلات کارگری استان در 5 ماهه سال 90 بیش از 1058 مورد آراء سازشی صادر گردیده است که این تعداد در سال 89 تعداد 729 مورد بوده است که با همت و تلاش همکاران در حوزه روابط کار به 1058 مورد افزایش یافته است.

وی افزود: از آنجائی که حل و فصل اختلافات کارگری کارفرمایی به عهده مراجع حل اختلاف موضوع ماده 157 قانون کار گذاشته شده است ولی هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلب رضایت ارباب رجوع می باشد. براین اساس اداره کل کار واموراجتماعی با همراهی مدیران ستادی و اجرایی در جهت تشکیل مراجع در شهرستانهایی که اداره یا نمایندگی کار واموراجتماعی دارند موجب گردیده است تا مراجعین به حوزه های روابط کار پائین ترین هزینه و با صرف کمترین وقت از خدمات ارائه شده توسط مراجع حل اختلاف برخوردار شوند.

وی با اعلام آمار و فعالیت هیاتهای تشخیص در اداره کل استان و ادارات کار واموراجتماعی شهرستانهای آذربایجان شرقی تصریح کرد: تعداد هیاتهای تشخیص در اداره کل از 8 شعبه در سال 1389 به 11 شعبه در سال 90 رسیده و این سیر صعودی در شهرستانهای استان از 24 شعبه در سال 89 به 29 شعبه در سال 90 افزایش یافته است.

در همین راستا تعدادهیاتهای حل اختلاف نیز به 17 شعبه افزایش یافته بود با تلاش مجدانه تمامی روسای ادارات و نمایندگی های کار و اموراجتماعی شهرستانهای تابعه هم اکنون تعداد هیاتهای حل اختلاف کارگری در استان به 22 شعبه افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر در ادارات کار و اموراجتماعی و برخی از نمایندگیهای کار واموراجتماعی شهرستانها هیات حل اختلاف نیز تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند.

مهندس لطفی نژاد با اشاره به اهداف و برنامه های اداره کل در راستای توسعه و گسترش فرهنگ سازش تصریح کرد: اداره کل کار و اموراجتماعی در حوزه روابط کار با افزایش کمی و کیفی شوراهای سازش درون کارگاهی، انجمن های صنفی کارگری و کارفرمایی و داخل ادارات کار و اموراجتماعی در سطح استان طرح گسترش فرهنگ سازش در رفع اختلافات بین کارگر و کارفرما را بدون دخالت دولت به عنوان یک راهبرد دنبال می کند.

 

منبع:  اداره کل کار و امور اجتماعی آذربایجان شرقی

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R