به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00584                                                                                               تاريخ :  21/6/90

حل معضل سفیدامضاها و تسویه‌های صوری

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از مذاکره نمایندگان کارگری کشور برای حل معضل قراردادهای موقت در کنار سفیدامضاها و تسویه‌های صوری خبر داد.

اولیاء علی بیگی در گفتگو با مهر از نشست روسای کانون های عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور خبر داد و گفت: در این همایش موضوعات مهم و روز جامعه کارگری توسط مسئولان استانی شوراهای اسلامی کار مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اظهار داشت: یکی از موارد مطرح شده موضوع مربوط به قانون کار و برنامه ریزی برای اصلاح آن بوده است به نحوی که مطرح شد قانون کار باید با تکیه بر 3 جانبه گرایی و همچنین لحاظ کردن نظرات کارگران اصلاح شود.

علی بیگی با اشاره به اینکه نباید در مورد قانون کار نگاه سودجویانه و نگرش سطحی صورت گیرد، بیان داشت: بیشترین دغدغه مقام معظم رهبری و مسئولان نظام موضوع بیکاری و اشتغال جوانان جویای کار است، از اینرو برای از بین بردن عدم تعادل در عرضه و تقاضای نیروی کار، جلوگیری از واردات بی رویه، حمایت از تولیدات داخلی و اتخاذ سیاست های مناسب مالی باید به سمت ریشه کن کردن بیکاری حرکت کنیم.

این مقام مسئول در حوزه کارگری کشور تاکید کرد: همچنین موضوع مربوط به قراردادهای موقت اعم از کارگران قراردادی و پیمانی مورد بحث و بررسی کانون های عالی استان ها قرار گرفت و مطرح شد که برای افزایش امنیت شغلی و حل مشکل نیروی کار در کنار از بین بردن اضطراب در زندگی افراد، باید سیاست های مناسب و اصولی برای حل دائم معضل قراردادهای موقت اتخاذ شود.

وی ادامه داد: قراردادهای سفید امضاء و تسویه های صوری نیز بخش دیگری از مذاکرات نمایندگان کارگران کشور بود به نحوی که این موضوع هم اکنون بیشترین دادخواست ها را در ادارات کار به خود اختصاص داده است و این مسئله از اعتراضات کارگران در مقابل استثمار نیروی کار است.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر لزوم واریز حقوق و مزایای نیروی کار به حساب های بانکی برای جلوگیری از ادامه تضییع حقوق آنها توسط برخی سودجویان، تصریح کرد: از آنجایی که کلیه اموال و دارائی های صندوق بیمه تامین اجتماعی برای کارگران است بنابراین هرگونه تحرکی که موجب خدشه دار شدن به استقلال بیمه ای، درمان و اقتصادی آن شود شرعا خلاف تلقی می شود.

علی بیگی ایجاد شوراهای اسلامی کار در واحدهای بالای 35 نفر برای تقویت تشکل های کارگری و رفع بسیاری از موانع و مشکلات را خواستار شد و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در این زمینه کانون ها را مورد حمایت خود قرار دهند.

 

منبع:  مهر

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R