به سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا خوش آمديد      

Keywords: برچسب ها : مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ، ... مرند و جلفا، مرند، جلفا، انجمن مرند و جلفا، انجمن شركتهاي خدماتي، درباره انجمن، شركتهاي پشتيباني ،

 صفحه اصلي

سايت انجمن صنفي كارفرمايان شركتهاي خدماتي، پشتيباني و فني مهندسي مرند و جلفا

سايتهاي مرتبط

 درباره انجمن

 مشروح خبر

تاريخچه انجمن  

        كد خبر :  00588                                                                                               تاريخ :  29/6/90

پاسخ روابط عمومي وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعي پيرامون خبر فارس

روابط عمومي وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعي در پاسخ به مطلب منتشر شده در خبرگزاري فارس تحت عنوان "گزاش غلط به شيخ الاسلامي مي دهند " توضيحاتي را به شرح زير ارايه کرد که در ادامه مي آيد .

"شبهه افکنی ها مانع اقدامات وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در راستای اجراي قانون مربوط به شرکت هاي تامين نيروي انساني نخواهد شد "
1-اظهارات وزير تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در خصوص شرکت هاي خدماتی نه تنها بر اساس گزارش غلط نبوده بلكه منطبق بر مصوبه دولت است و هيچ ابهامی در اين زمينه وجود ندارد . آنچه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اين راستا به انجام مي رساند ، اجراي مصوبه دولت در مورد شركت هاي پيمانكاري خدمات نيروي انساني است که بديهي است شامل تمام شركت هاي پيمانكاري و خدماتی نمي شود .
2-بر اساس مصوبه دولت بکارگيري افراد در مشاغلي نظير مسئول دفتر ، امور دفتري ، ماشين نويسي، نگهباني ، آموزشي ، فني و عمراني و حسابداري از طريق شرکت هاي پيمانکاري خدمات نيروي انساني ممنوع بوده و اين افراد بايد از طريق قرارداد مستقيم با دستگاه جذب شوند. ليکن فعاليتهايي مانند طبخ و توزيع غذا ، امور حمل و نقل ، خدمات فضاي سبز ، تعمير و نگهداري ساختمان ، تاسيسات و ساير خدمات عمومي را مي توان از طريق شرکت هاي خدماتي داراي رتبه بندي و طرح طبقه بندي مشاغل به انجام رساند .
براساس این مصوبه وزارت تعاون ، كار ورفاه اجتماعي در خصوص ساماندهي نيروهاي خدماتي طرف قرارداد با دستگاه هاي اجرايي ، تا كنون به صورت مستمر نسبت به انجام بازرسي ها و نظارت بر نحوه اجراي مصوبه اقدامات لازم را انجام داده و گزارش هاي مختلفي به مقامات مسوول ارائه داده است .
3-همان طور که ملاحظه مي شود تمامي اقدامات انجام شده در راستاي استيفاي حقوق کارگران و نيروهاي شاغل در دستگاه هاي دولتي است که بعضاً توسط برخي شرکت هاي تامين نيروي انساني بطور ناعادلانه مورد خدشه قرار مي گيرد که در اين زمينه ثبت چندين هزار شکايت در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعي گوياي موضوع است . بديهي است اصلاح رويه و استيفاي حقوق اين دسته از کارگران زحمتکش براي عده اي که از وضعيت قبلي بهره ناعادلانه مي برده اند ناخوشايند و نامطلوب باشد اما اين امر نمي تواند باعث توقف تلاشهاي مسئولين و مديران ذيربط در اجراي قانون و بازگرداندن حقوق نيروهاي موسوم به شرکتي باشد .
4-در پايان توصيه مي شود يکبار ديگر مصوبه دولت محترم مورد مطالعه دقيق منتقدان قرار گيرد تا مشخص شود که دقيقا تفاوت شرکت هاي خدماتي و پيمانکاري تامين نيروي انساني با ساير شرکت هاي خدماتي که کار حجمي انجام مي دهند چيست ؟ قطعاً با انجام اين امر بي مبنا بودن ادعاهایی مبنی بر ارائه گزارش غلط به مسئولین بيش از پيش عيان خواهد شد. در اين صورت همگان خواهد دانست که چه کساني بدون استناد و رجوع به سخنان دقیق و قانونی وزیر محترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی سخن نادرست می گویند .
از خبرگزاری فارس نیز انتظار می رود به منظور حفظ اعتبار رسانه ای چنانچه فردی ادعایی را مطرح می نماید مستندات و مبنای حقوقی اظهارات وی را نیز مطالبه یا مطرح نمایند تا از شبهه افکنی نادرست جلوگیری شود و اجرای قانون در راستای استیفای حقوق نیروهای شرکتی را که جزو مهمترین مطالبات مخاطبین است مورد انتقاد برخی دلالان نیروی انسانی قرار نگیرد.

 

منبع:  وزارت تعاون و كار

 هيئت مديره انجمن
 اساسنامه
 بخشنامه ها
 آرشيو اخبار
 اعضاء انجمن
 نحوه عضويت در انجمن
 اخذ صلاحيت
 بازرسي
 شركتهاي داراي صلاحيت

پيوندها

 مزايده ها و مناقصات

 آناليز حقوق كارگران
 تماس با انجمن
 درباره سايت

  تبليغات

  تبليغات

كليه حقوق اين سايت متعلق به انجمن شركتهاي خدماتي و پشتيباني مرند و جلفا مي باشد.

Designed by A-R